notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

15 egészséges karácsonyi sütemény, amikről senki sem fogja megmondani, hogy nincsenek tele cukorral

hirdetes

15 egészséges karácsonyi sütemény, amikről senki sem fogja megmondani, hogy nincsenek tele cukorral

VN
15 egészséges karácsonyi sütemény recept

13. Gluténmentes mogyoróvajas sütemények

Ropogós tészta, édes mogyoróvaj, gluténmentes kiszerelés. Meggyőztünk? Akkor jöhet is a recept!

Hozzávalók:

•    1 bögre természetes mogyoróvaj (vagy mandulavaj), alaposan összekeverve
•    1/2 bögre kókuszcukor
•    1 tojás
•    néhány csipet tengeri ós
•    1/2 teáskanál vaníliakivonat
•    2 evőkanál lenliszt
•    1/2 bögre organikus fehércukor a bevonáshoz
•    választott csokoládé

Elkészítés:

1.    Egy közepes tálban keverd össze a mogyoróvajat (vagy mandulavajat), a kókuszcukrot, a tojást, a tengeri sót, a vaníliát és a lenlisztet.
2.    Helyezd a tésztát a hűtőbe.
3.    Melegítsd elő a sütőt 175°C-ra.
4.    Amíg a tészta hűl, a sütő pedig melegszik, bélelj ki egy sütőtálcát sütőpapírral.
5.    Gyúrj 2,5 cm-s golyókat a tésztából, majd forgasd meg őket a cukorban.
6.    Helyezd a golyókat a tálcára.
7.    A tenyereddel óvatosan nyomd össze egy kicsit a golyókat, majd a hüvelykujjaddal nyomd beljebb a tetejüket.
8.    Helyezd a golyókat a sütőbe 8 percre, míg az aljuk enyhén meg nem barnul. Ez után még mindig puhák lesznek.
9.    Miután kivetted a süteményeket a sütőből, helyezz egy választott darab csokoládét a korábban benyomott gödörbe a tetejükön.
10.    2-3 perc elteltével helyezd át a süteményeket egy konyhai rácsra, hogy kihűlhessenek.

14. Kesudiós-vajas sütemény

Ezek a paleo stílusú kesudiós-vajas sütemények tökéletes alternatívák, ha nem szeretnél mogyoróvajat használni a karácsonyi finomságokhoz!

Hozzávalók:

•    1/2 bögre mandulaliszt

•    2 evőkanál kókuszliszt
•    1/4 bögre tápióka keményítő (tápiókaliszt)
•    3/4 teáskanál szódabikarbóna
•    1/4 teáskanál himalájai só
•    1/2 bögre ghi
•    1/2 bögre nyers méz
•    1 bögre pörkölt kesudió vaj
•    1 nagy tojás
•    1/2 teáskanál vaníliakivonat

hirdetes

Belevalók:

•    további 1 evőkanál ghi
•    további 1 csipet himalájai só
•    1/2 bögre nyers kesudió darabka

Elkészítés:

1.    Először is a belevalókat kell elkészítened. Fogj egy kisméretű serpenyőt és helyezd közepes lángra. Olvaszd el benne a ghit és a sót, majd add hozzá a kesudió darabokat és pirítsd őket folyamatos kevergetés mellett. Akkor készülnek el, mikor a diódarabok aranyszínűek és intenzív illatot árasztanak – ehhez nagyjából 2 percre lesz szükség.
2.    Öntsd át a kész diókat egy tálba és hagyd hűlni őket.
3.    Fogj egy nagy keverőtálat, és keverd össze benne a liszteket, a tápióka keményítőt, a szódabikarbónát és a sót. Ez után szitáld át a keveréket.
4.    Öntsd össze a ghi-t és a mézet egy másik tálba és verd össze őket magas fokozaton egy robotgéppel vagy kézi turmixszal, hogy puha, krémes állagúak legyenek. Add hozzá a kesudió vajat és folytasd a keverést míg puha, könnyű állagot nem kapsz. Add hozzá végül a tojást és a vaníliakivonatot is, és ezeket is keverd bele alaposan.
5.    Öntsd a lisztes keveréket a nedves összetevők keverékébe és keverd őket alacsony fokozaton, míg el nem keverednek egymással, de ne tovább. Öntsd hozzá a pirított kesudiókat is majd (most már kézzel) keverd el azokat benne egy gumi spatulával vagy fakanállal.
6.    Helyezd át a tésztát a hűtőbe, de ne takard le. Hagyd néhány órán keresztül hűlni.
7.    Melegítsd elő a sütőt 175°C-ra, majd bélelj ki egy sütőtálcát sütőpapírral.
8.    Gyúrj 2,5 cm-s golyókat a tésztából és helyezd őket a tálcára, legalább 5 cm-re egymástól.
9.    Egy villával óvatosan nyomd le a süteményeket, hogy becsíkozd őket, majd még egyszer átlósan.
10.    Süsd a süteményeket 8-10 percig, vagy amíg enyhén aranybarna színt nem vesznek fel.
11.    Hagyd, hogy néhány percig a tálcán hűljenek, majd helyezd át őket egy konyhai rácsra.

15. Vegán fahéjas sütemény

Végül következzen egy vegán finomság, ami pillanatok alatt elfogy majd, miután az ünnepi asztalra kerül!

hirdetes

A sütemény hozzávalói:

•    1 evőkanál őrölt lenmag
•    3 evőkanál víz
•    3/4 bögre zabliszt
•    3/4 bögre mandulaliszt
•    1 és 1/2 evőkanál kukoricakeményítő
•    1/2 teáskanál szódabikarbóna
•    1/2 teáskanál borkő
•    1/4 teáskanál só
•    1 csipet őrölt fahéj
•    1/4 bögre kókuszolaj
•    1 teáskanál vaníliakivonat
•    1/2 evőkanál nem ízesített mandulatej

A feltét hozzávalói:

•    1 evőkanál kristálycukor
•    1 teáskanál őrölt fahéj

Elkészítés:

1.    Fogj egy kis tálat, és keverd össze benne az őrölt lenmagot és a vizet. Melegítsd elő a sütőt 175°C-ra.
2.    Bélelj ki egy sütőtálcát sütőpapírral vagy szilikonnal, majd tedd félre.
3.    Fogj egy kis tálat, és keverd össze benne a zablisztet, a mandulalisztet, a kukoricakeményítőt, a szódabikarbónát, a borkőt, a sót és a fahéjat.
4.    Fogj egy közepes méretű tálat, és keverd össze benne a cukrot, a kókuszolajat, a vaníliakivonatot és a mandulatejet. Öntsd hozzá a vizes lenmagot is.
5.    Öntsd a száraz hozzávalókat a nedvesekhez. Ha a tészta túl száraz, önts hozzá még egy kis mandulatejet. Ha túl száraz, akkor zablisztet. A cél, hogy a tészta gyúrható legyen.
6.    Készítsd el a feltétet: egy kis tálban keverd össze a cukrot és a fahéjat.
7.    Gyúrj kisméretű (kb. 2,5 cm-s) golyókat a tésztából, majd forgasd meg őket a cukros fahéjban. Ez után helyezd a golyókat a sütőtálcára. Ízlés szerint további cukrot és/vagy fahéjat szórhatsz még rájuk.
8.    Helyezd a tálcát a sütőbe 11-12 percre.
9.    Végül vedd ki a tálcát a sütőből, majd hagyd hűlni a süteményeket 10 percig, mielőtt áthelyeznéd őket egy konyhai rácsra.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás fitness gyümölcs kalóriabevitel méregtelenítés recept táplálkozás ünnep