notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi a CrossFit? Mi a CrossFit edzési módszer? Miért jobb, mint a testépítés, a gyúrás a body building? Hogyan kezdj hozzá?

Mi a CrossFit?

Roly
hirdetes

Mi a CrossFit edzési módszer? Miért jobb, mint a testépítés, a gyúrás a body building? Hogyan kezdj hozzá?

Hogyan tudsz vadítóan kinézni és ténylegesen erős is lenni?

 

Erre a kérdésre a legegyszerűbb válasz: A CrossFit!

 
A crossfit egy amerikában született fintess rendszer, amely inkább egy edzés filozófia, sem mint külön sportág. A célja a valódi élet minden kihívására is megfelelő választ adó, "funkcionális" erő kialakítása, és az alapja az intenzív és állandóan változó edzésingerek biztosítása. A CrossFit minimális eszköz készlettel, akár a szabadban is végezhető, a minimál stílusú konditermeket preferálja, nincs szükség modern kereskedelmi célú kondi gépekre. A crossfitben a látványos csajozós izomzat csak egy „mellékhatás”, a crossfit célja a test erejének, teljesítő képességének növelése, bármely kihívásról is legyen szó.
hirdetes
 
 
 

Mi a funkcionális erő?

 
Sok a vita és a találgatás arról, hogy mi is a funkcionális edzés, de szerintünk egyértelmű, hogy a meghatározásának mindenképpen azzal kell kezdődnie, hogy "az evolúció által kialakított testünk rendeltetésszerű használata, a vele született alapképességek és erő életben tartása, optimalizálása, fejlesztése". A funkcionális edzéssel elkerülhetjük a tipikus testépítő betegségeket, mint például a váll és térd fájdalom. Ennek az az oka, hogy testünket természetes módon mozgatjuk, nem pedig a modern izület gyilkos, manapság divatos, két dimenziós pumpáló mozdulatokkal. További legfontosabb előnye, hogy az izomzatunk nem csak látványos lesz, hanem rettenetesen erős is.
hirdetes
 

Pár példa a CrossFit eszközeiből és módszereiből:

 

  • Kettlebell
  • Calisthenic
  • Medicin labda
  • Súlytárcsák – rúddal
  • Tornász gyűrű

 

A crossfit a legjobb erő és kondicionáló program, amelyet számos elit katonai egység, harcművész csoport, rendőr akadémia, bajnok harcművészek és még további elit és professzionális atléta alkalmaz szerte a világon! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Horoszkóp

A horoszkóp eredetét keresve több ezer évet kellene visszautazni a történelemben, bár egyes... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 145

Átlagos értékelés: 4.7