notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ételek amelyek károsítják az immunrendszered

Immunrendszert károsító ételek

vitalzone.hu
hirdetes

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják az immunrendszered egészséges működését. Ezt a gyerekek szempontjából fokozottan szem előtt kell tartanunk, hiszen az ő immunrendszerük még gyengébb, mint a felnőtteké, kevésbé ellenáll a betegségeknek. A következő ételekről azt gondolhatnád, hogy tápláló, pedig valójában károsíthatják az immunrendszered.

Káros ételek

Gyakran szerepelnek azok az ételek az étrendünkben, amik inkább ártanak nekünk mint használnak. Van olyan is, amiről azt gondoljuk egészséges, de a különböző hozzáadott anyagok miatt károsak az immunrendszerünkre.

 

Bő olajban sült ételek

Bő olajban, magas hőmérsékleten sütve az egyébként egészséges ételek is elveszítik vitamintartalmukat, zsiradékkal átitatva pedig többet ártanak, mint használnak. Csökkentsd minimálisra az olajhasználatot és térj át egészséges olajra! Válaszd például a kókuszolajat, amiről ide kattintva még többet megtudhatsz! 

 

Rántott halrudak

A negatív csúcsot valószínűleg a rántott halrudacskák jelentik - ezek jellemzően kevés halat láttak, viszont tele vannak adalékanyagokkal, melyek feleslegesen terhelik meg a szervezetet. Inkább igazi halból készíts valami finomságot, amihez ide kattintva mutatok is Neked szuper elkészítési módokat! 

 

Nehéz ételek

A nehezebb ételek rendszeres fogyasztása megterheli a szervezetet, ily módon pedig csökkenti a kórokozókkal szembeni védekezőképességét. Ide tartoznak a magas zsírtartalommal bíró tejtermékek, különös tekintettel a zsíros sajtokra.

 

Tejtermékek

Minimalizáld a vaj és tejfogyasztást, mivel a tehéntej elősegíti a nyálkaképződést. A napi kávéba töltött adag nem vészes, de ha teheted, inkább növényi alapú tejet fogyassz. A betegség küszöbén pedig teljesen mellőzd a tejet és tejtermékeket.

hirdetes

 

Zsíros húsok

A zsíros húsok szintén akadályozzák az immunrendszer megfelelő működését. Ha lehet, minél ritkábban kerüljön rántott sajt és rántott hús az asztalra - még ha ezek népszerűek is a gyerekek körében. Mondok egy egészséges alternatívát: Teljes kiőrlésű kenyérmorzsát használj és a panírból hagy ki a lisztet. Ugyanolyan finom lesz, csak egészségesebb. A legfontosabb pedig, hogy sütőben süsd (vagy a tepsibe tegyél egy kis olajat vagy panírozás közben a tojásba. Azonban a rántott húson kívül is vannak még módszerek, ahogy elkészítheted a húst és akkor is isteni finom lesz – hirtelen lesütve, sütőben sütve, grillezve, sütőzacskóban zöldségekkel, rakottasként, őzerincben sütve és még sorolhatnám.

 

Cukorkák, édességek

A vércukorszint emelkedésével párhuzamosan gyengül az immunrendszer hatékonysága. Egy kisgyerek esetében nehéz tiltólistára tenni a boltban kapható édességeket, főleg, hogy a többi gyereknél is azokat látja, úgyhogy tanácsos otthon készíteni édességeket, melyet a gyerkőc akár magával is vihet az oviba, iskolába.

Otthon elkészíthető, egészséges édességek receptjeit ide kattintva nézd meg! 

 

Bolti müzli és gabonapehely

Az egészségesnek hitt müzlivel és gabonapehellyel is melléfoghatsz, mivel a legtöbb bolti termék nagy mennyiségű hozzáadott cukrot tartalmaz. Készítsd el a reggelit házilag, zabpehelyből, magvakból, friss és aszalt gyümölcsökből és édesítsd egy kis mézzel. Ez egy egészséges és nem utolsó sorban olcsó alternatíva. Készíthetsz müzli szeletet is otthon, melyet becsomagolhatsz a gyerkőcnek uzsonnára.

Müzliszelet recepteket itt találod! 

 

Cukros üdítők, gyümölcslevek

A gyümölcslevek nagy részében szintén jelentős a cukortartalom. Vásárolj inkább 100%-ost, és egy kis vízzel hígítva add a gyereknek, de magad is készíthetsz turmixokat tetszőleges gyümölcsökből, szintén hígítva. Mi természetesen inkább az otthon elkészíthető turmixokat javasoljuk, amihez recepteket itt találsz

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

2019-11-25

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

B7 vitamin (H vitamin, másnéven biotin): molekulája ként tartalmaz. Szerepet játszik a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok lebontásában, nélkülözhetetlen a bőr, az idegek és a szőrzet épségét biztosító zsírsavak előállításához, segít az ekcéma és a bőrgyulladás kezelésében, enyhíti a cukorbetegség tüneteit, ill. az izomfájdalmakat.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 413
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 318 633
Közösség

Szótár

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód