notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges táplálkozás: Tiszta étrend egy teljes hónapra- 30 napos étrend

hirdetes

Egészséges táplálkozás: Tiszta étkezés az egész hónapra

VN
30 napos tiszta étrend

30 napos tiszta étrend

22. Nap – Csökkentsd reggelid hozzávalóit

A tiszta étkezés egyik legnagyobb előnye, hogy leegyszerűsített élelmiszerekre összpontosít. Nézzük meg például a reggeliket: ahelyett, hogy előre csomagolt, mesterségesen ízesített zabkásával kezdenéd a napodat, válassz inkább acélvágott zabot, némi mandulatejjel, és melegítsd ezeket össze a tűzhelyen, hogy az ízek elkeveredhessenek egymással.

23. Nap – Készíts némi tésztát

A tésztáktól számos diéta óva int, azonban a megfelelő hozzávalókkal egy egészen tiszta fogást készíthetsz magadnak, ami bőven belefér majd rugalmas étrendedbe. Mindenképpen teljes kiőrlésű tésztákra lesz szükséged, de kipróbálhatod a lencsealapú tésztákat is, ha elég kíváncsi vagy. Ezen kívül szedd össze kedvenc zöldségeidet (például sautézott paprikákat, vagy sült cseresznyeparadicsomokat), és a krémes bolti szószok helyett öntsd le az egészet némi extra szűz olívaolajjal, némi citromlével, és egy kevés parmezán sajttal.

hirdetes

24. Nap – Próbálj ki néhány a fagyasztott élelmiszert

Az előrefagyasztott, sóval és tartósítószerekkel teletömött élelmiszerek természetesen nem kompatibilisek egy tiszta étrenddel, de egy zacskó fagyasztott gyümölcsöt vagy zöldbabot bátran hazavihetsz magaddal a boltból, ezek ugyanis a fagyasztásnak köszönhetően remekül megőrzik eredeti tápértéküket. A fagyasztott gyümölcsök továbbá még egészségesebbek is lehetnek, mint azok, amiket szezonon kívül találsz meg a boltokban.

25. Nap – Kísérletezz a fehérjeforrásokkal

hirdetes

A fehérjebevitel az étrendedtől (vegán, vegetáriánus, mindenevő) függően nem éppen a legegyszerűbb feladat, de ha elég nyitott vagy gasztronómiailag, akkor többféle fehérjeforrást (pl. lazacfilé, tempe, stb.) is kipróbálhatsz, hogy valami igazán finomat és táplálót alkothass belőlük.

26. Nap – Ismerkedj meg az öntetekkel

A boltban fellelhető öntetek (ketchup, különféle szószok, stb.) tele vannak cukrokkal, tartósítószerekkel, transzzsírokkal és olajokkal. Ezeket a tiszta hónap során mindenképpen kerüld el, és dobj össze helyettük valamilyen házilag is elkészíthető, organikus összetevőkből készült szószt.
 

Lapozz egyet az utolsó napokhoz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő diéta édesség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés élelmiszer étrend fogyás méregtelenítés