notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges táplálkozás: Tiszta étrend egy teljes hónapra- 30 napos étrend

hirdetes

Egészséges táplálkozás: Tiszta étkezés az egész hónapra

VN
30 napos tiszta étrend

30 napos tiszta étrend

17. Nap – Dobj be egy pohár vörösbort

Habár a legtöbb tiszta étrend szigorúan tiltja az alkoholfogyasztás, egy rugalmas diétába belefér néha-néha napi egy pohár vörösbor. Ha mindenképpen úgy érzed, hogy egy hosszú és stresszes nap után folyékony lazításra vágysz, akkor egy adag vörösborral lényegesen kevesebb cukrot viszel majd be a szervezetedbe, mint egy ízesített koktéllal.

18. Nap – Búcsúzz el a feldolgozott sajtoktól

A tejtermékek kényelmesen elférnek egy tiszta étrendben, azonban fontos, hogy csak organikus eredetű opciók közül válogass a boltban, és nagy ívben kerüld az olyan műanyag „élelmiszereket”, mint az egyenként csomagolt lapkasajtok. Habár talán finomak, legbelül te is jól tudod, hogy nem sok közük van az igazi sajthoz. A teljes zsírtartalmú feták, vagy a kemény cheddarok sokkal tisztább alternatívák, ha sajtra vágysz.

hirdetes

19. Nap – Próbálj ki néhány új gyümölcsöt

Ahogyan az előző napok során új zöldségeket is felfedeztél, úgy érdemes végiglépkedni a gyümölcspult mellett is, és megnézni, hogy eddig milyen finomságok mellett mentél el. Ha idáig csak almát és narancsot ettél, akkor dobj be a kosárba néhány szem körtét, klementint, vagy datolyaszilvát.

20. Nap – Egyensúlyozd ki tányérodat

Ezt a tippet ne csak a 30 napos tiszta étkezés idejére fogadd meg, hanem vidd magaddal a későbbiekben is. Amikor leülsz egy étkezéshez, ügyelj rá, hogy milyen arányban kerülnek tányérodra a makrotápanyagok. Mennyi fehérjét, szénhidrátot, és zsírt készülsz elfogyasztani? Ha valamelyikből aránytalanul sok van a tányérodon (például túl sok gyorsan emészthető szénhidrát, de nem elég zsírmentes fehérje), akkor az étkezés a vércukorszintedre és energiaszintedre is érezhető hatással lehet majd. Fontos tehát, hogy kiegyensúlyozd ezen tápanyagok arányát minden étkezésedkor!

hirdetes

21. Nap – Tedd édesebbé egy napodat

A tiszta étrendekben nem sok hely marad a cukroknak, ami igencsak megnehezítheti az édesszájúak dolgát. Tény, hogy a túlzott cukorfogyasztásnak rossz hatásai lehetnek a szervezetre, de ez még nem jelenti azt, hogy 100%-ban ki kell zárnod a cukrokat étrendedből. Egy kis természetes édesítőszer mind a reggeli kávédat, teádat és gyümölcstáladat ízletesebbé varázsolhatja anélkül, hogy felesleges kalóriákat vinnél vele szervezetedbe. A stevia például remek alternatíva cukor helyett.
 

Lapozz a következő oldalra, ott folytatjuk!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő diéta édesség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés élelmiszer étrend fogyás méregtelenítés