notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeket érdemes enned!

Fáradt vagy? Megmutatjuk, mit egyél!

Kerekes Orsolya
hirdetes

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeknek mind megvan az okuk, valami nincs rendben a szervezeteddel és így üzen neked. Érdemes utánajárni, vajon mi lehet az oka a kimerültségednek. Nézzük meg a lehetőségeket!

Fáradt vagy? Van megoldás! Ezeket a tápanyagokat fogyaszd!

Mi van a fáradtság hátterében?

 
Ha már megerőltetőnek érzed, hogy felmenj az emeletre, állandó kimerültségtől szenvedsz vagy alig bírsz kikelni reggelente az ágyból, érdemes utánajárni az okoknak. A háttérben túlhajszoltság, alváshiány, stressz, illetve helytelen táplálkozás is állhat. Ez utóbbin viszonylag könnyen segíthetsz egy kis odafigyeléssel. Most bemutatjuk neked azokat a táplálékokat, melyek segítenek abban, hogy újra energikus legyél! Ezek az ételek sokat segíthetnek a helyzeteden, viszont nem árt a többi tényezőre is odafigyelni. Légy nyugodt és kiegyensúlyozott, ne idegesítsd fel magad mások hülyeségén, élj aktív életet és pihenj megfelelő módon és minőségben.
 

Tápanyagok, melyek feltöltenek energiával

C-vitamin

A C-vitamin hiánya fáradékonysághoz vezet, mivel immungyengeséget okozhat. Ilyenkor a betegségekre is fogékonyabbak leszünk, ezért igyekezzünk minden nap megfelelő minőségű C-vitamint fogyasztani. Ez a vitamin segít leküzdeni a stressz okozta fáradtságot. A zöldpaprika, a citrusfélék és a csipkebogyó természetes C-vitamin-források.
hirdetes
 

Vas

A vas egyik legjobb forrása a máj. Ez az ásványi anyag nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzéséhez. Vörösvérsejtek hiányában a hemoglobin nem képes elegendő oxigént szállítani, ami krónikus fáradtsághoz vezet. 
 

Magnézium

A spenót és a tökmag egyik mikroeleme a magnézium, mely nélkülözhetetlen az adenozin-trifoszfát molekula előállításához, amely a sejtek egyik fő energiaszállítója. A magnézium ezen kívül izomlazító és alvásjavító hatással is bír. Iktasd be étrendedbe ezeket, hogy ne csak ideiglenesen légy energikus.

 

Béta-karotin 

A sárgarépa és a sütőtök sárga színét a béta-karotinnak köszönheti - az A-vitamin provitaminja - hatékonyan erősíti az immunrendszert, így megszünteti a fáradtságérzetet is. Fogyassz naponta levélzöldséget, illetve sárga gyümölcsöt vagy zöldséget!

 

Kálium

Kálium hiányában izomgyengeség, kimerültség léphet fel. Naponta több mint 4000 mg káliumra van szüksége a szervezetednek. Egy csészényi főtt vagy párolt spenót körülbelül 840 mg-ot tartalmaz a létfontosságú nyomelemből, de az avokádó és a sütőtök is remek természetes forrás.

 

Fehérje

Általában fáradékonyabbak, lehangoltabbak és ingerültebbek azok az emberek, akik kevés fehérjét fogyasztanak. Mivel a fehérjéknek nagyon fontos szerepük van a szervezetben, hiányukban zavar támadhat, fáradékonyság léphet fel. Testsúlykilogrammonként napi 0,8 g fehérjére van szükséged. A hal, a tejtermékek vagy bab biztos forrásai a nélkülözhetetlen vegyületnek.
 
 

Szénhidrát

Fehér lisztből készült péksütemény és tészta helyett válaszd a teljes kiőrlésű változatot. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, így folyamatos lesz a szervezet energiaellátása.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

2019-12-10

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

Az orthorexiában szenvedők az egészséges étkezés megszállottjai, a jelenséget itthon bio- vagy beteges egészségmániaként is emlegetik.

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

2019-11-26

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

A szerv kóros elváltozása szorongást, félelmet, elfojtott érzelmeket is jelenthet.

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 4.7