notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeket érdemes enned!

Fáradt vagy? Megmutatjuk, mit egyél!

Kerekes Orsolya
hirdetes

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeknek mind megvan az okuk, valami nincs rendben a szervezeteddel és így üzen neked. Érdemes utánajárni, vajon mi lehet az oka a kimerültségednek. Nézzük meg a lehetőségeket!

Fáradt vagy? Van megoldás! Ezeket a tápanyagokat fogyaszd!

Mi van a fáradtság hátterében?

 
Ha már megerőltetőnek érzed, hogy felmenj az emeletre, állandó kimerültségtől szenvedsz vagy alig bírsz kikelni reggelente az ágyból, érdemes utánajárni az okoknak. A háttérben túlhajszoltság, alváshiány, stressz, illetve helytelen táplálkozás is állhat. Ez utóbbin viszonylag könnyen segíthetsz egy kis odafigyeléssel. Most bemutatjuk neked azokat a táplálékokat, melyek segítenek abban, hogy újra energikus legyél! Ezek az ételek sokat segíthetnek a helyzeteden, viszont nem árt a többi tényezőre is odafigyelni. Légy nyugodt és kiegyensúlyozott, ne idegesítsd fel magad mások hülyeségén, élj aktív életet és pihenj megfelelő módon és minőségben.
 

Tápanyagok, melyek feltöltenek energiával

C-vitamin

A C-vitamin hiánya fáradékonysághoz vezet, mivel immungyengeséget okozhat. Ilyenkor a betegségekre is fogékonyabbak leszünk, ezért igyekezzünk minden nap megfelelő minőségű C-vitamint fogyasztani. Ez a vitamin segít leküzdeni a stressz okozta fáradtságot. A zöldpaprika, a citrusfélék és a csipkebogyó természetes C-vitamin-források.
hirdetes
 

Vas

A vas egyik legjobb forrása a máj. Ez az ásványi anyag nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzéséhez. Vörösvérsejtek hiányában a hemoglobin nem képes elegendő oxigént szállítani, ami krónikus fáradtsághoz vezet. 
 

Magnézium

A spenót és a tökmag egyik mikroeleme a magnézium, mely nélkülözhetetlen az adenozin-trifoszfát molekula előállításához, amely a sejtek egyik fő energiaszállítója. A magnézium ezen kívül izomlazító és alvásjavító hatással is bír. Iktasd be étrendedbe ezeket, hogy ne csak ideiglenesen légy energikus.

 

Béta-karotin 

A sárgarépa és a sütőtök sárga színét a béta-karotinnak köszönheti - az A-vitamin provitaminja - hatékonyan erősíti az immunrendszert, így megszünteti a fáradtságérzetet is. Fogyassz naponta levélzöldséget, illetve sárga gyümölcsöt vagy zöldséget!

 

Kálium

Kálium hiányában izomgyengeség, kimerültség léphet fel. Naponta több mint 4000 mg káliumra van szüksége a szervezetednek. Egy csészényi főtt vagy párolt spenót körülbelül 840 mg-ot tartalmaz a létfontosságú nyomelemből, de az avokádó és a sütőtök is remek természetes forrás.
hirdetes

 

Fehérje

Általában fáradékonyabbak, lehangoltabbak és ingerültebbek azok az emberek, akik kevés fehérjét fogyasztanak. Mivel a fehérjéknek nagyon fontos szerepük van a szervezetben, hiányukban zavar támadhat, fáradékonyság léphet fel. Testsúlykilogrammonként napi 0,8 g fehérjére van szükséged. A hal, a tejtermékek vagy bab biztos forrásai a nélkülözhetetlen vegyületnek.
 
 

Szénhidrát

Fehér lisztből készült péksütemény és tészta helyett válaszd a teljes kiőrlésű változatot. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, így folyamatos lesz a szervezet energiaellátása.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 4.7