notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeket érdemes enned!

Fáradt vagy? Megmutatjuk, mit egyél!

Kerekes Orsolya
hirdetes

Fáradtnak, kimerültnek, lehangoltnak érzed magad? Ezeknek mind megvan az okuk, valami nincs rendben a szervezeteddel és így üzen neked. Érdemes utánajárni, vajon mi lehet az oka a kimerültségednek. Nézzük meg a lehetőségeket!

Fáradt vagy? Van megoldás! Ezeket a tápanyagokat fogyaszd!

Mi van a fáradtság hátterében?

 
Ha már megerőltetőnek érzed, hogy felmenj az emeletre, állandó kimerültségtől szenvedsz vagy alig bírsz kikelni reggelente az ágyból, érdemes utánajárni az okoknak. A háttérben túlhajszoltság, alváshiány, stressz, illetve helytelen táplálkozás is állhat. Ez utóbbin viszonylag könnyen segíthetsz egy kis odafigyeléssel. Most bemutatjuk neked azokat a táplálékokat, melyek segítenek abban, hogy újra energikus legyél! Ezek az ételek sokat segíthetnek a helyzeteden, viszont nem árt a többi tényezőre is odafigyelni. Légy nyugodt és kiegyensúlyozott, ne idegesítsd fel magad mások hülyeségén, élj aktív életet és pihenj megfelelő módon és minőségben.
 

Tápanyagok, melyek feltöltenek energiával

C-vitamin

A C-vitamin hiánya fáradékonysághoz vezet, mivel immungyengeséget okozhat. Ilyenkor a betegségekre is fogékonyabbak leszünk, ezért igyekezzünk minden nap megfelelő minőségű C-vitamint fogyasztani. Ez a vitamin segít leküzdeni a stressz okozta fáradtságot. A zöldpaprika, a citrusfélék és a csipkebogyó természetes C-vitamin-források.
hirdetes
 

Vas

A vas egyik legjobb forrása a máj. Ez az ásványi anyag nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzéséhez. Vörösvérsejtek hiányában a hemoglobin nem képes elegendő oxigént szállítani, ami krónikus fáradtsághoz vezet. 
 

Magnézium

A spenót és a tökmag egyik mikroeleme a magnézium, mely nélkülözhetetlen az adenozin-trifoszfát molekula előállításához, amely a sejtek egyik fő energiaszállítója. A magnézium ezen kívül izomlazító és alvásjavító hatással is bír. Iktasd be étrendedbe ezeket, hogy ne csak ideiglenesen légy energikus.

 

Béta-karotin 

A sárgarépa és a sütőtök sárga színét a béta-karotinnak köszönheti - az A-vitamin provitaminja - hatékonyan erősíti az immunrendszert, így megszünteti a fáradtságérzetet is. Fogyassz naponta levélzöldséget, illetve sárga gyümölcsöt vagy zöldséget!

 

Kálium

Kálium hiányában izomgyengeség, kimerültség léphet fel. Naponta több mint 4000 mg káliumra van szüksége a szervezetednek. Egy csészényi főtt vagy párolt spenót körülbelül 840 mg-ot tartalmaz a létfontosságú nyomelemből, de az avokádó és a sütőtök is remek természetes forrás.
hirdetes

 

Fehérje

Általában fáradékonyabbak, lehangoltabbak és ingerültebbek azok az emberek, akik kevés fehérjét fogyasztanak. Mivel a fehérjéknek nagyon fontos szerepük van a szervezetben, hiányukban zavar támadhat, fáradékonyság léphet fel. Testsúlykilogrammonként napi 0,8 g fehérjére van szükséged. A hal, a tejtermékek vagy bab biztos forrásai a nélkülözhetetlen vegyületnek.
 
 

Szénhidrát

Fehér lisztből készült péksütemény és tészta helyett válaszd a teljes kiőrlésű változatot. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, így folyamatos lesz a szervezet energiaellátása.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

2019-07-19

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

A 20. század legnagyobb hatású szoprán énekesnője volt, lépten-nyomon lesifotósok követték, fiatal rajongói napokat álltak érte sorba az operaházak kasszáinál.

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 4.7