notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Soha ne egyetek virslit ti sem!

A virsli káros hatásai

hirdetes

Egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk, főleg az nem, hogy mivel etetjük a gyermekeinket. Manapság a legnagyobb számban a virsli kerül az asztalra, ez azért elég nagy baj, mert soha nem lenne szabad odaadnod a gyerekednek. Olvasd el cikkünket és mondj búcsút a virslinek!

Ne mérgezd magad, soha ne egyél virslit!

Az orvosok többsége egyszerűen azt üzeni a szülőknek, hogy semmiféleképpen se adjanak a gyerekeiknek hot dogot egy étkezésre sem! Az amerikai ételt már nem csak külföldön, de itthon is rengetegen fogyasztják előszeretettek. Nagyon egyszerű megcsinálni, viszonlag olcsó, hiszen nem kell hozzá más, csak virsli, kifli, és szószok, illetve mindenki szereti. Amerikában a július 4-ei ünnepnapon átlagosan több, mint 155 millió virslit fogyasztanak el egy nap alatt. Ez hihetetlen mennyiség!

 

A legújabb kutatások szerint azok között a gyermekek között, akiknek a havi hot dog mennyisége meghaladja a az egy tucatot, kilencszer több volt a leukémiás. Továbbá azok közül a terhes kismamák közül, akik terhességük alatt több mint egy hot dogot fogyasztottak hetente, arányaiban több volt az agydaganatos kisgyermek. Senki nem tudja, hogy ennek ugyan mennyi alapja van azonban az biztos és tényszerű, hogy a nitrit-származékok, amelyek a virsli szerves részei, valóban rengeteg egészségügyi problémához vezetnek. Nézzük, hogy mit tartalmaz a virsli!

 

Mechanikusan lefejtett csirke vagy pulyka: inkább epres cukormáz színű ez a kevert hús-és csont, olyan, mint “egy paszta-szerű baromfi termék, ahol a csontokat és szöveteket egy szitához hasonló eszközön nagy nyomás alatt átnyomják ahhoz, hogy elkülönítsék a csontokat az élelmezési célra alkalmas szövetektől. ” A hot dog tetszőleges mennyiségű mechanikusan lefejtett csirkét vagy pulykahúst tartalmazhat.

hirdetes

 

Víz: a virsli 10 százaléka víz.
 

Kukorica szirup: kukoricakeményítő és savak keveréke, a kukorica szirupot sűrítő és édesítőszerként használják, nem tartalmaz tápanyagokat, de kalóriát igen.

 

Disznóhús: a csonttól mechanikailag elválasztott húst tartalmaz. Marhahús: 2004-ben, hogy megvédjék a fogyasztókat a szivacsos agysorvadástól (kergemarha-kór), a mechanikai úton elválasztott húst ehetetlennek nyilvánították és emberi fogyasztásra alkalmatlannak titulálták, ezért a legtöbb virsli nem tartalmazza azt.

 

Só: a virsli sok sót tartalmaz,  valójában körülbelül 480 milligrammot, az nagyjából 20 százaléka a javasolt napi adagnak.

 

Kálium-laktát: ez hydroszkópikus, fehér, szagtalan szilárd anyag, kereskedelemben a tejsav kálium-hidroxiddal való semlegesítéséből ered. Ízfokozó, ízesítőanyag, nedvesítőszer, pH-stabilizáló és bizonyos kórokozók növekedését inhibitáló ágens.

 

Nátrium-foszfátok: a foszforsav bármely három nátrium sóját lehet használni élelmiszer tartósítószerként vagy térkitöltő, telítő anyagként.

 

Aromák: a legtöbb ízesítő anyagot csak úgy sorolják fel, hogy “aromák”, úgyhogy hogy ezek mit tartalmaznak, továbbra is misztikum marad. Marhahús leves: forralt vízzel leöntött izom, csont, ízület, kötőszövet és egyéb maradék.

hirdetes

 

Nátrium-diacetát: ez a vegyület molekuláris ecetsav, nátrium-acetát és víz keveréke. Antimikrobiális, ízesítő és pH-stabilizáló, egyes kórokozók növekedését gátolja.

 

Nátrium erythorbát: az erythorb sav nátrium sója és gyakran használt tartósítószer. A húsipari termékek rózsaszín árnyalatának megtartásáért is belekerül. Mellékhatások jelentkezhetnek, mint például a szédülés, emésztőrendszeri problémák, fejfájás, esetenként vesekő.

 

Maltodextrin: alapvetően töltőanyag és / vagy sűrítőanyag a feldolgozott élelmiszerekben. Egy főtt keményítőt, kukoricát vagy búzát tartalmazó keverék.

 

Nátrium-nitrát: ez a tartósítószer segít megőrizni a pácolt húsok pirosas, rózsaszínes színét – bár a vizsgálatok kimutatták, hogy a nátrium-nitrit fogyasztása növelheti a rák kockázatát és migrént is előidézhet. Állatkísérletek a nátrium-nitrát használatát a rák kialakulásával hozták összefüggésbe.

 

Paprika kivonat: olaj alapú paprika növény kivonat – nahát, egy természetes összetevő! – a szín és hosszabb eltarthatóság miatt adják hozzá a virslihez.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

2019-07-18

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését ! Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal. Az emésztőrendszer egészséges, problémamentes működésére fontos odafigyelni.

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

2019-07-18

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek a zsíros fogások bizony megterhelik a szervezetünket.

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

2019-07-18

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

Szerdán 14 órakor, azaz pontosan a meghirdetett időpontban nyitotta meg kapuit a 12. Campus Fesztivál. A debreceniek évről évre magasra teszik a lécet, tavaly is rekordot döntöttek: 108 ezren szórakoztak a Nagyerdei Stadion mellett.

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 230

Átlagos értékelés: 4.7