Soha ne egyetek virslit ti sem!

A virsli káros hatásai

hirdetes

Egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk, főleg az nem, hogy mivel etetjük a gyermekeinket. Manapság a legnagyobb számban a virsli kerül az asztalra, ez azért elég nagy baj, mert soha nem lenne szabad odaadnod a gyerekednek. Olvasd el cikkünket és mondj búcsút a virslinek!

Ne mérgezd magad, soha ne egyél virslit!

Az orvosok többsége egyszerűen azt üzeni a szülőknek, hogy semmiféleképpen se adjanak a gyerekeiknek hot dogot egy étkezésre sem! Az amerikai ételt már nem csak külföldön, de itthon is rengetegen fogyasztják előszeretettek. Nagyon egyszerű megcsinálni, viszonlag olcsó, hiszen nem kell hozzá más, csak virsli, kifli, és szószok, illetve mindenki szereti. Amerikában a július 4-ei ünnepnapon átlagosan több, mint 155 millió virslit fogyasztanak el egy nap alatt. Ez hihetetlen mennyiség!

 

A legújabb kutatások szerint azok között a gyermekek között, akiknek a havi hot dog mennyisége meghaladja a az egy tucatot, kilencszer több volt a leukémiás. Továbbá azok közül a terhes kismamák közül, akik terhességük alatt több mint egy hot dogot fogyasztottak hetente, arányaiban több volt az agydaganatos kisgyermek. Senki nem tudja, hogy ennek ugyan mennyi alapja van azonban az biztos és tényszerű, hogy a nitrit-származékok, amelyek a virsli szerves részei, valóban rengeteg egészségügyi problémához vezetnek. Nézzük, hogy mit tartalmaz a virsli!

 

Mechanikusan lefejtett csirke vagy pulyka: inkább epres cukormáz színű ez a kevert hús-és csont, olyan, mint “egy paszta-szerű baromfi termék, ahol a csontokat és szöveteket egy szitához hasonló eszközön nagy nyomás alatt átnyomják ahhoz, hogy elkülönítsék a csontokat az élelmezési célra alkalmas szövetektől. ” A hot dog tetszőleges mennyiségű mechanikusan lefejtett csirkét vagy pulykahúst tartalmazhat.

hirdetes

 

Víz: a virsli 10 százaléka víz.
 

Kukorica szirup: kukoricakeményítő és savak keveréke, a kukorica szirupot sűrítő és édesítőszerként használják, nem tartalmaz tápanyagokat, de kalóriát igen.

 

Disznóhús: a csonttól mechanikailag elválasztott húst tartalmaz. Marhahús: 2004-ben, hogy megvédjék a fogyasztókat a szivacsos agysorvadástól (kergemarha-kór), a mechanikai úton elválasztott húst ehetetlennek nyilvánították és emberi fogyasztásra alkalmatlannak titulálták, ezért a legtöbb virsli nem tartalmazza azt.

 

Só: a virsli sok sót tartalmaz,  valójában körülbelül 480 milligrammot, az nagyjából 20 százaléka a javasolt napi adagnak.

 

Kálium-laktát: ez hydroszkópikus, fehér, szagtalan szilárd anyag, kereskedelemben a tejsav kálium-hidroxiddal való semlegesítéséből ered. Ízfokozó, ízesítőanyag, nedvesítőszer, pH-stabilizáló és bizonyos kórokozók növekedését inhibitáló ágens.

 

Nátrium-foszfátok: a foszforsav bármely három nátrium sóját lehet használni élelmiszer tartósítószerként vagy térkitöltő, telítő anyagként.

 

Aromák: a legtöbb ízesítő anyagot csak úgy sorolják fel, hogy “aromák”, úgyhogy hogy ezek mit tartalmaznak, továbbra is misztikum marad. Marhahús leves: forralt vízzel leöntött izom, csont, ízület, kötőszövet és egyéb maradék.

 

Nátrium-diacetát: ez a vegyület molekuláris ecetsav, nátrium-acetát és víz keveréke. Antimikrobiális, ízesítő és pH-stabilizáló, egyes kórokozók növekedését gátolja.

 

Nátrium erythorbát: az erythorb sav nátrium sója és gyakran használt tartósítószer. A húsipari termékek rózsaszín árnyalatának megtartásáért is belekerül. Mellékhatások jelentkezhetnek, mint például a szédülés, emésztőrendszeri problémák, fejfájás, esetenként vesekő.

 

Maltodextrin: alapvetően töltőanyag és / vagy sűrítőanyag a feldolgozott élelmiszerekben. Egy főtt keményítőt, kukoricát vagy búzát tartalmazó keverék.

 

Nátrium-nitrát: ez a tartósítószer segít megőrizni a pácolt húsok pirosas, rózsaszínes színét – bár a vizsgálatok kimutatták, hogy a nátrium-nitrit fogyasztása növelheti a rák kockázatát és migrént is előidézhet. Állatkísérletek a nátrium-nitrát használatát a rák kialakulásával hozták összefüggésbe.

 

Paprika kivonat: olaj alapú paprika növény kivonat – nahát, egy természetes összetevő! – a szín és hosszabb eltarthatóság miatt adják hozzá a virslihez.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 228

Átlagos értékelés: 4.7