notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezeket edd, hogy növeld energiaszintedet!

hirdetes

Élelmiszerek a fáradtság elleni küzdelemhez

SzSz

A legtöbbünk estén a szénhidrátdús, különösen a cukros ételek és italok miatt fáradtabbak érezhetjük magunkat. Most hoztunk pár élelmiszert, amelyek segíthetnek a fáradtság elleni küzdelemben, hogy újra energikusnak érezhesd magad. 

Energizáló ételek

Szóval mit kell enni, hogy javítsd energiaszinted? Van egy csomó lehetőséged, amelyek egészségesebbek, mint amit a legtöbb automatában találsz, és a lista valószínűleg sok olyan ételt tartalmaz, amiket szeretsz, de eddig nem tudtad róluk, hogy segíthetned az energiádat visszaadni. 

Fáradtság elleni tápanyagok


Bizonyos tápanyagokra van szükség ahhoz, hogy egészséges és energikus lehess. Ez nem azért van, mert stimulánsokat kell fogyasztanod, mint a koffein, hanem azért, mert a szervezet energiát termel a sejtek szintjén. 

Ezek közül az energiatermelő tápanyagok közül néhány: 

  • B-vitaminok
  • karnitin
  • CoQ10
  • Kreatin
  • Vas
  • Magnézium
  • Fehérje
  • Kálium

A fáradtság ellen a szénhidrátok és a fehérjék minőségét is meg kell nézni. Bizonyos élelmiszerekből származó szénhidrátok például azonnal energiát biztosítanak, azonban vannak a lassú felszívódású szénhidrátok, amelyek az egész nap folyamán képesek erre. 

hirdetes


A fehérje és a fent felsorolt egyéb tápanyagok jobbak a tartósság - a tartós energia szempontjából. Tehát a legjobb dolog, ha a szénhidrátokat összekeverjük a tápanyagokkal. Így azonnali fellendülés érhető el, de az egész napi energiaszükséglet is biztosított még mielőtt újra álmosak lennénk. 


Nézzük meg, hogy melyik élelmiszerek magasak vitaminokban és ásványi anyagokban, amelyek energiát adnak. Így tudni fogod, mi a legjobb lehetőség számodra, amikor beüt a délutáni fáradtság. 


Fehérje: állati alapú


A hús, a hal, a tojás és a tejtermékek mind jó fehérjeforrások. A különböző élelmiszerek azonban más energiatermelő tápanyagokat tartalmaznak.

hirdetes

Az ebbe a kategóriába tartozó összes élelmiszer fehérjét tartalmaz. Íme néhány más tápanyag, amit a húsból kaphatsz:

  • Marhahús (vörös hús): CoQ10, vas, karnitin, B-vitamin, magnézium, kreatin (sovány húsokban)
  • Sertés: CoQ10, vas, magnézium, kálium
  • Baromfi (fehér hús): CoQ10, karnitin, B-vitamin, magnézium

Halak és tenger gyümölcsei:

  • Hering: CoQ10, kreatin
  • Makréla: CoQ10
  • Lazac: magnézium, kreatin
  • Szardínia: CoQ10
  • Kagyló: B-vitaminok
  • Pisztráng: CoQ10
  • Tonhal: kreatin


Egyéb állati eredetű források:

  • Tojás : CoQ10, B vitamin
  • Tej és egyéb tejtermékek : B-vitaminok, magnézium
     
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
13 467
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
722 679

Szótár

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra