Egy átlagos nap az egészséges életmód jegyében,egészség,egészséges táplálkozás,fogyókúra,diéta,diétázás,fogyás,egészséges receptek,fitness,fitnesz

Egy átlagos nap az egészséges életmód jegyében

hirdetes

A következő sorokban egy hétköznapi ember átlagos napját írom le, természetesen az egészséges életmód jegyében. Így világossá válik, hogy egészségesen élni nem is annyira nehéz és költséges, inkább akarat és elhatározás kérdése, a káros szenvedélyek, mint a dohányzás és a hosszas tv nézés mellőzése.

Egészséges nap

 

Így telik egy nap

 

Reggel felkelünk. Valaki korán, valaki csak 7-8 körül. Érdemes erőt vennünk magunkon és „kipattanni” az ágyból, mert a reggeli alvás már nem sokat segít, sőt, olyan lesz az egész napunk, amilyen az ébredés.
 
Kis arcmosdás, öltözés és már mehetünk is kutyát sétáltatni vagy egy kicsit futni. Ettől beindul a vérkeringésünk és felfrissülünk, az egész felér egy csésze kávéval... Egy gyors zuhany és jöhet a reggeli. Tojásrántotta toast kenyérrel és valami zöldséggel (paradicsom vagy paprika)... vagy akik királyi reggelit szeretnének, azok próbálják ki a tradicionális angol reggelit, az aztán megadja a löketet. Persze ne feledkezzünk meg a bőséges folyadék fogyasztásáról sem. Az étkezés után energiával feltöltve mehetünk dolgozni. Amíg a szünetben egyesek magukba szívják a pótcselekvésként alkalmazott stresszoldó nikotint, addig mi tízóraira megeszünk egy-két finom, zamatos almát, amit egy pohár tiszta vízzel öblítünk le. A gyümölcsrostok áldásos hatásától mentálisan felfrissülve folytathatjuk a munkát.
 
Amikor eljön az ebédszünet, elővesszük az előző nap elkészített ételt, natúr sült csirke párolt zöldségekkel. Érdemes időt áldozni az elkészítésre, mert ugyan kényelmesebb kiugrani a sarki boltba zsemléért és párizsiért vagy valami gyorskajáért meg cukros üdítőért, de akkor csak azt kapjuk, amit a lustaságunk miatt megérdemlünk. Rossz minőségű, üres szénhidrátokat, amiket a szervezetünk nem tud hatékonyan felhasználni, így elraktározza zsírpárnák formájában... ismerjük a mondást „az vagy, amit megeszel”... ráadásul mindez anyagilag is többe kerül számunkra, mintha otthon készítenénk el az egészséges ételt fél óra alatt...
hirdetes
 

Egy kis edzés

 
Munka után hazaérve, a szabadidő tudatától lázasan... jöhet a mozgás öröme. Legyen az egy napi edzés vagy kerékpározás a barátokkal, akár egy kirándulás, a lényeg, hogy intenzív mozgás közben boldogsághormonok termelődnek a szervezetben, innen a mozgás öröme kifejezés. Aki ráérez az ízére az függő lesz. Mozgás függő. Ennek a függőségnek azonban nincs káros mellékhatása, kizárólag pozitív hatással bír. Kell ennél több?
 
Az élmények után jól esik egy kis uzsonna. Megteszi egy banán vagy joghurt és egyéb tejtermékek, de komoly edzések után érdemes kicsit többet enni és inni egyaránt, akár egy komplett étkezés.
 

A szellemi frissességért

 
Ennyi fizikai tevékenység után ideális és jól esik kicsit a szellemi frissességünket is formában tartani. Nyelvtanulás, iskolai tananyag vagy csak egy jó könyv. Sokkal hasznosabb időtöltés, mint bámulni azt a sok szemetet, ami a televízióból zúdul ránk... persze néha jó megnézni a családdal vagy barátokkal egy színvonalas filmet és utána elbeszélgetni róla egy finom vacsora mellett, hogy kinek mi a véleménye a mű mondanivalójáról.
 
Ha már a vacsoránál tartunk, akkor fontos megjegyezni, ilyenkor kell a legjobban odafigyelni egészségünk érdekében, hogy mit eszünk. Abszolút mellőzzük a szénhidrátban gazdag ételeket, a cukros édességeket és nehéz, zsíros élelmiszereket. Helyette együnk fehérjében gazdag ételeket, színhúst (halat, csirkét vagy pulykát) rizst, barnarizst, esetleg párolt zöldségeket és egyéb könnyen emészthető élelmiszereket.
 
Egy ilyen változatos nap után tiszta lelkiismerettel és egészséges fáradtsággal fekszünk le aludni, tudjuk, hogy holnap frissen és tettre készen fogunk ébredni.
 
Kedves olvasó, biztos észrevetted, hogy milyen nagy hangsúlyt kap az evés a cikkemben. Nem véletlenül, hisz az egészséges életmód egyik alappillére maga az étkezés. Fontos, hogy naponta többször együnk, változatosan, mértékletesen és tudatosan, ügyeljünk az elegendő folyadék bevitelére is, ezzel sok kellemetlenséget megelőzhetünk, a fejfájástól a betegségekig. Másik fontos pont a mozgás, ami ugyancsak hozzájárul mind fizikai, mind lelki egészségünk megőrzéséhez, az aktív pihenés pedig szellemi frissességünk szempontjából elengedhetetlen.

 

Szerző:
Bilkó Norbert

személyi edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 181

Átlagos értékelés: 4.8