notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy átlagos nap az egészséges életmód jegyében,egészség,egészséges táplálkozás,fogyókúra,diéta,diétázás,fogyás,egészséges receptek,fitness,fitnesz

hirdetes

Egy átlagos nap az egészséges életmód jegyében

A következő sorokban egy hétköznapi ember átlagos napját írom le, természetesen az egészséges életmód jegyében. Így világossá válik, hogy egészségesen élni nem is annyira nehéz és költséges, inkább akarat és elhatározás kérdése, a káros szenvedélyek, mint a dohányzás és a hosszas tv nézés mellőzése.

Egészséges nap

Így telik egy nap

Reggel felkelünk. Valaki korán, valaki csak 7-8 körül. Érdemes erőt vennünk magunkon és „kipattanni” az ágyból, mert a reggeli alvás már nem sokat segít, sőt, olyan lesz az egész napunk, amilyen az ébredés.
 
Kis arcmosdás, öltözés és már mehetünk is kutyát sétáltatni vagy egy kicsit futni. Ettől beindul a vérkeringésünk és felfrissülünk, az egész felér egy csésze kávéval... Egy gyors zuhany és jöhet a reggeli. Tojásrántotta toast kenyérrel és valami zöldséggel (paradicsom vagy paprika)... vagy akik királyi reggelit szeretnének, azok próbálják ki a tradicionális angol reggelit, az aztán megadja a löketet. Persze ne feledkezzünk meg a bőséges folyadék fogyasztásáról sem. Az étkezés után energiával feltöltve mehetünk dolgozni. Amíg a szünetben egyesek magukba szívják a pótcselekvésként alkalmazott stresszoldó nikotint, addig mi tízóraira megeszünk egy-két finom, zamatos almát, amit egy pohár tiszta vízzel öblítünk le. A gyümölcsrostok áldásos hatásától mentálisan felfrissülve folytathatjuk a munkát.
 
Amikor eljön az ebédszünet, elővesszük az előző nap elkészített ételt, natúr sült csirke párolt zöldségekkel. Érdemes időt áldozni az elkészítésre, mert ugyan kényelmesebb kiugrani a sarki boltba zsemléért és párizsiért vagy valami gyorskajáért meg cukros üdítőért, de akkor csak azt kapjuk, amit a lustaságunk miatt megérdemlünk. Rossz minőségű, üres szénhidrátokat, amiket a szervezetünk nem tud hatékonyan felhasználni, így elraktározza zsírpárnák formájában... ismerjük a mondást „az vagy, amit megeszel”... ráadásul mindez anyagilag is többe kerül számunkra, mintha otthon készítenénk el az egészséges ételt fél óra alatt...
hirdetes
 

Egy kis edzés

 
Munka után hazaérve, a szabadidő tudatától lázasan... jöhet a mozgás öröme. Legyen az egy napi edzés vagy kerékpározás a barátokkal, akár egy kirándulás, a lényeg, hogy intenzív mozgás közben boldogsághormonok termelődnek a szervezetben, innen a mozgás öröme kifejezés. Aki ráérez az ízére az függő lesz. Mozgás függő. Ennek a függőségnek azonban nincs káros mellékhatása, kizárólag pozitív hatással bír. Kell ennél több?
 
Az élmények után jól esik egy kis uzsonna. Megteszi egy banán vagy joghurt és egyéb tejtermékek, de komoly edzések után érdemes kicsit többet enni és inni egyaránt, akár egy komplett étkezés.
 

A szellemi frissességért

 
Ennyi fizikai tevékenység után ideális és jól esik kicsit a szellemi frissességünket is formában tartani. Nyelvtanulás, iskolai tananyag vagy csak egy jó könyv. Sokkal hasznosabb időtöltés, mint bámulni azt a sok szemetet, ami a televízióból zúdul ránk... persze néha jó megnézni a családdal vagy barátokkal egy színvonalas filmet és utána elbeszélgetni róla egy finom vacsora mellett, hogy kinek mi a véleménye a mű mondanivalójáról.
hirdetes
 
Ha már a vacsoránál tartunk, akkor fontos megjegyezni, ilyenkor kell a legjobban odafigyelni egészségünk érdekében, hogy mit eszünk. Abszolút mellőzzük a szénhidrátban gazdag ételeket, a cukros édességeket és nehéz, zsíros élelmiszereket. Helyette együnk fehérjében gazdag ételeket, színhúst (halat, csirkét vagy pulykát) rizst, barnarizst, esetleg párolt zöldségeket és egyéb könnyen emészthető élelmiszereket.
 
Egy ilyen változatos nap után tiszta lelkiismerettel és egészséges fáradtsággal fekszünk le aludni, tudjuk, hogy holnap frissen és tettre készen fogunk ébredni.
 
Kedves olvasó, biztos észrevetted, hogy milyen nagy hangsúlyt kap az evés a cikkemben. Nem véletlenül, hisz az egészséges életmód egyik alappillére maga az étkezés. Fontos, hogy naponta többször együnk, változatosan, mértékletesen és tudatosan, ügyeljünk az elegendő folyadék bevitelére is, ezzel sok kellemetlenséget megelőzhetünk, a fejfájástól a betegségekig. Másik fontos pont a mozgás, ami ugyancsak hozzájárul mind fizikai, mind lelki egészségünk megőrzéséhez, az aktív pihenés pedig szellemi frissességünk szempontjából elengedhetetlen.

Szerző:
Bilkó Norbert

személyi edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra