notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így alakítsd az étrended, ha az egészséges életmód a cél!

hirdetes

Fejezd be a kalóriaszámlálást és láss a számok mögé!

Bartók Vivien

Az elhatározás már megszületett benned: le akarsz fogyni, egészséges életmódot próbálsz követni, esetleg abbahagyod az édesség utáni sóvárgásod és jobban odafigyelsz az étkezéseidre. Majd jönnek a kérdések: Hogyan kezdjek neki? Mit ehetek és mit nem? Meg kell vonnom a szénhidrátokat?

Így oszd el az étkezéseid, ha a fogyás a cél!

Kalóriaszámlálás

A kalória értékek nem mutatják meg az étel minőségét, ugyanis a kalória az adott étel/ital energiamennyiségét jelenti. Általában ez a legelső információ (kcal) a szénhidrátok, fehérjék, zsírok és egyéb mikrotápanyagok előtt.

A fogyáshoz kalóriadeficitre van szükség, amely röviden annyit jelent, hogy kevesebb kalóriát kell bevinnünk a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk. De a legfontosabb, hogy ezek mögé a számok mögé lássunk!

Ha megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot viszünk a szervezetünkben, valamint elég türelmesek vagyunk az eredményt illetően, akkor garantáltan be fog indulni a fogyás!

Mivel sokaknak képtelenség napi 4-6 alkalommal enni a munkájuk, hivatásuk miatt, valamint nem bizonyítja semmi, hogy a sokszor keveset elv jobban működne, ezért inkább azt javaslom, hogy tervezz előre! Tervezd meg, hogy mikor ehetsz, illetve hányszor, majd ez alapján oszd el a megfelelőképp az étkezéseid.

hirdetes

Ne félj a szénhidrátoktól!

Sok diétánál egészen minimális mellékszereplő a szénhidrát, sőt van, ahol teljesen kihagyják az étrendből. Nem a szénhidrát a rossz, hanem a szénhidrátmegvonás!

Ha nem fitneszversenyre készülsz, vagy dietetikus által előírt étrendet követsz, akkor felejtsd el! Minden egyes építőelemünk (sejtünk) tudja hasznosítani a szénhidrátokat, melyek testünk üzemanyagát képezik. Ha ezt megvonjuk, akkor nem csak az energiánk nem lesz, de még gondolkozni is alig fogunk tudni.

A szénhidrátokat többféleképpen csoportosíthatjuk, de a legfontosabb mégis a felszívódásuk. Vannak gyors (glükóz, fruktóz, galaktóz) és lassú felszívódású szénhidrátok.

hirdetes

Reggeli:

Fontos, hogy a nap első étkezésekor ne fogyasszunk gyors felszívódású szénhidrátokat, ugyanis hirtelen megemelik a vércukorszintet, majd amilyen hirtelen megemelték, olyan hamar le is esik. Ennek következtében még éhesebbek leszünk, mint reggeli előtt voltunk. Ráadásul egy gyorsan felszívódó szénhidrát a feldolgozások során rengeteget veszít a tápértékéből, emellett a szervezetet is kellőképpen leterheli.

Egészséges, egyszerű és gyorsan elkészíthető reggeli receptért KATTINTS IDE!

Edzés előtt:

Fontos, hogy edzés előtt körülbelül 2-3 órával együnk! Így a szervezetünk nem az emésztésre, hanem teljes mértékben az edzésre tud fókuszálni. Az egyenletes energiaszint biztosítása érdekében lassú felszívódású szénhidrátok fogyasztása ajánlott a leginkább.

Edzős előtti recepteket ITT találsz, válogass kedvedre!

Ha visszajöttél az oldalra az egészséges receptek válogatása után, akkor lapozz! A következő oldalra lapozva folytatódik a cikk, egy kis meglepetéssel a végén!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel mozgás recept reggeli táplálkozás vitamin