notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 tipikus diétás hiba, ami megakadályozza a fogyást, és a megoldás ezekre a diéta hibákra

hirdetes

10 diétás szarvashiba, ami korlátoz a fogyásban, és a megoldás rájuk

Vn

Nem vagyunk egyformák, és ennek köszönhetően lehetetlen egyetlen olyan diétás programot készíteni, ami mindenki számára tökéletes lenne. Nem csoda, hogy olyan sokan követnek el különféle szarvashibákat fogyókúrájuk során, amikkel jelentősen megnehezítik saját súlycéljaik elérését. Az alábbiakban ezekből a hibákból gyűjtöttünk egy cikkre valót – ha bármelyikben magadra ismersz, akkor most már tudni fogod, hogy min kell változtatnod!

10 tipikus diéta hiba, amik akadályozzák a fogyást

1. Alábecsülöd a bevitt kalóriamennyiséget

Ezen nincs mit magyarázni – ha nem tudod, hogy hány kalóriát viszel be egy-egy élelmiszerrel, akkor diétád sem lesz valami hatékony.

Mi tehát a megoldás?

Sajnos lehetetlen minden ételről megbecsülni, hogy pontosan (vagy akár nagyjából) hány kalóriát rejthet magában, különösen ha étteremben ebédelsz vagy házhoz szállíttatsz valamit. Éppen ezért a legbiztonságosabb módszer szándékosan túlbecsülni ezt a mennyiséget. Ha tehát azt feltételezed, hogy egy étel mondjuk 200 kalóriát tartalmaz, akkor automatikusan szorozd meg kettővel ezt a mennyiséget, és tekints rá úgy, mint egy 400 kalóriás fogásra.

hirdetes

Egy még hatékonyabb módszer feljegyezni mindent, amit egy átlagos nap során eszel, beleértve az adatok méretét is, hogy később utánanézhess, ez durván hány kalóriát is jelenthet a valóságban. Ez után sokkal könnyebb lesz eldöntened, hogy miktől szabadulj meg, mely adagokból vegyél vissza, vagy épp miket cserélj le diétás alternatívákra.

2. Csak a kalóriákra figyelsz oda

hirdetes

A kalóriaszámlálás fő problémája kétoldalú. Egyrészt senki sem képes pontosan kiszámítani, hogy mekkora kalóriamennyiséget visz be a szervezetébe egy-egy étkezéssel, másrészt azt is lehetetlenség felmérni, hogy hány kalóriát használ fel a szervezet egy nap során.

Mi tehát a megoldás?

Inkább az elfogyasztott élelmiszerek minőségére figyelj oda, és hagyd, hogy a szervezeted intézze a kalóriákat. Egy laktató tál zabkása például sokkal jobban esik majd, mint egy gabonapelyhes szelet, még akkor is, ha a zabkásában több a kalória. Viszont azzal, hogy jól laksz, hosszútávon kevesebbszer éhezel majd meg, és így kevesebb kalóriát viszel majd be a szervezetedbe a nassolásokkal.

Mindez idővel súlyodon is meglátszik majd, és tetszeni fognak az eredmények. Ezt ráadásul sokkal könnyebb fenntartani, mint a szigorúan kimért adagokat.
 

Lapozz a folytatáshoz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Veronika (orvosi)

Latin neve: Veronica officinalis   Eredete, élőhelye Hazája Európa és... Tovább

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel táplálkozás