notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A táplálkozás és a depresszió lehetséges összefüggései!

hirdetes

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

vitalzone.hu
hirdetes

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

A táplálkozás és a depresszió lehetséges összefüggései!

De vajon hogyan kapcsolódik össze a sport és a táplálkozásunk a depresszió, és egyéb idegrendszeri működési zavarok kialakulásával? Aki aktívan sportol, az pontosan tudja, hogy milyen fantasztikus és örömteli érzés, egyfajta felszabadultság tölti el az embert egy-egy jó edzés közben, vagy után, tényleg úgy érezzük magunkat, mintha kicseréltek volna, vagy legalábbis mintha valaki feltöltötte volna a bennünk lévő akkumulátort. Rendszeres sporttal nemcsak a vérkeringésünket javítjuk, és kalóriát égetünk, szervezetünk aktív aerob mozgás – pl. futás – végzése közben ópiumhoz hasonló anyagokat, például SZEROTONINT is termel.


Tudósok szerint pedig ez az anyag felelős a boldogságérzetünkért! A depresszióra hajlamos embereknél azt tapasztalták, hogy a SZEROTONIN és a DOPAMIN nevű vegyületek koncentrációja, vagy az azokat érzékelő sejtek száma kifejezetten alacsony.

hirdetes


Vagyis ha eddig esetleg ezt még nem tudtuk volna, most már azzal is tisztában vagyunk, hogy a sport biológiai szinten is szoros összefüggésben áll a különböző lelki bajok „orvoslásával”, de mi a helyzet a táplálkozással?


A nyugati étrend nem csak a daganatos, a szív és érrendszeri megbetegedésekkel, és pl. a cukorbetegséggel áll kapcsolatban, hanem GYULLADÁSFOKOZÓ HATÁSA MIATT összefüggésbe hozható a rossz kedélyállapottal, motiválatlansággal, és szélsőséges esetben a depresszióval is, ugyanis különböző vizsgálatok kimutatták, hogy a depresszió vagy a szorongás kialakulásában szerepet játszhatnak a szervezetben zajló gyulladásos folyamatok is ‼ Táplálkozás szempontjából elsősorban a gyorsan felszívódó szénhidrátok, a telített zsírok, cukrok, az Omega-6 túlsúly, valamint az Omega-3 hiány áll mindennek a hátterében.!


Orvosok, kutatók elemzései arra mutatnak rá, hogy azoknál, akik helytelenül táplálkoznak, sokkal magasabb a gyulladásfaktorok száma, mint akik elsősorban zöldséget, gyümölcsöt, halat, húsokat fogyasztanak. Ráadásul a különböző zöldségek és gyümölcsök gátolják a gyulladások kialakulását. Ugye azt tudjuk, hogy a boldogtalan, kedvtelen emberek gyakran esznek csupán pótcselekvésként, vagy gyors örömforrás céljából, – és nyilván nem karalábét ropogtatnak a rosszabb napokon, – de a vigaszként, „segítségként” bevitt táplálékok csak gerjesztik ezt a káros folyamatot, egyrészt azért, mert az újabb hízás még rosszabb hangulathoz vezet, másrészt pedig az elfogyasztott élelmiszerek gyulladásfokozó hatása nagy eséllyel hozzájárul ahhoz, hogy az illető depressziós, és levert maradjon.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

2020-02-20

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

A legyengült immunrendszer (vitamin- és mozgáshiány) miatt könnyen megbetegedhetünk! Hogy elkerüljük ezeket a kellemetlen betegségeket meg kell erősítenünk immunrendszerünket. Megmutatjuk, hogyan

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2020-02-19

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2-3 centi a kritikus részekről kezelésenként? Hogyan lehetséges ez? A kavitációs kezelés lényege, hogy a szervezetbe jutva, úgy halad át az emberi test vezetõ közegein, hogy a bõr alatti zsírsejtekkel szemben kíméletlen, miközben a környezõ szöveteket sértetlenül hagyja

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

2020-02-18

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

Bringázni szuper! Egyszerre támogatjuk vele testi és lelki egészségünket. Ha csak munkába járunk vele, már azzal is sokat tettünk egészségünkért, de igyekezzetek sűrűbben használni. Szuper program például ha barátokkal akartok csinálni valamit vagy leugra.

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

2020-02-13

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

A fogfájás igazán megkeserítheti mindennapjainkat, különösen az éjszaka folyamán, hiszen aludni sem tudunk tőle. Hogyan csillapítsuk fájdalmunkat az éjszaka közepén?

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

2020-02-11

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin egy részét a bőrünk állítja elő napfény hatására. A D-hormonnak is nevezett kalciferol nem csupán a csontok egészségére, hanem az egész test működésére kihatással van.

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

2020-02-07

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

Rengeteget „anekdotáztam” már kis gyógyszerész vendégemről, akivel sokszor kerülünk érdekes beszélgetésekbe edzés közben. A múlt héten is történt ilyen, akkor éppen a gyümölcsök jók e a fruktóz miatt vagy sem témakör volt a porondon.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 966
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
329 669
Közösség

Szótár

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő betegség egészség egészséges életmód lelki egészség