notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozogj te is akkor, amikor kell, elmondom, mikor!

Mozogj a bioritmusod szerint!

Hámori Blanka
hirdetes

Biztos te is észrevetted már, hogy bizonyos típusú edzések jobban esnek reggel, mások meg délutáni órákban kapcsolnak inkább ki. Ez azért van, mert a szervezetünk más és más típusú tevékenységre alkalmasabb a nap különböző szakaszaiban. Ezt a természetes ritmust – amit bioritmusnak is nevezünk – figyelembe véve szórakoztatóbb, sikeresebb lehet az edzésed! Lássuk, minek mikor van itt az ideje.

Tudd meg te is, hogy mikor érdemes mozognod!

 

Hajnalban még merevek vagyunk, idő kell a szervezetnek, hogy bemelegedjen, és az agynak és idegrendszernek is időbe telik, míg felveszi a tempót. Ilyenkor első számú szempont a fokozatosság, és hogy olyan mozgásformát válasszunk, ami lazító és átmozgató hatású egyszerre: ilyen lehet például a jóga.


Reggel 8-9 óra körül már igen intenzív, de elsősorban aerob jellegű mozgás javasolt. Ilyen lehet a futás vagy más kardió jellegű mozgás, mely végzése bizonyítottan nagyobb terhelhetőséget biztosít a nap hátralevő részére, felpörgeti az anyagcserét.


Dél és 3 óra között a szívünk maximumon tud teljesíteni, ráadásul ilyenkor már formába jöttünk: izmok és ízületek bemelegedtek, sőt, az utóbbiak ilyenkor a legrugalmasabbak. A szabadban mozgás ilyenkor jó ötlet, például ebéd után pár órával gyalogoljunk egyet a közeli a parkban!

hirdetes


Délután 4-5 óra között vagyunk teljesítőképességünk csúcsán, ami a légzőszervrendszert, az izmok és ízületek rugalmasságát illeti. Mivel a testhőmérsékletünk ilyenkor magasabb, ez az időszak az igen kemény (pl. súlyzós) edzések végzésére alkalmas – ráadásul a ilyenkor a tesztoszteron termelés is fokozódik, ami az izomépítésben játszik közre.


Esti órákban, vagyis 7-8 óra magasságában a reflexeink kapnak kiemelkedő szerepet, ugyanis ekkor sokkal gyorsabban működnek, mint a nap más szakaszaiban. Jobban működik a taktikai érzék, gyorsabbak a reakciók – ilyenkor tehát érdemes csapatjátékban gondolkodni például.

 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Tudd meg te is, hogy mikor érdemes mozognod!

 

Ha a munkarended vagy a családi időbeosztás nem teszi lehetővé a fentiek szerinti edzést – nem probléma. Pontosan tudjuk, hogy a szokások kialakítása általában csak időbe telik! Vannak, akik világéletükben utáltak reggel edzeni, de ha a munkaidejük úgy kívánja, rászoknak a korai edzésre, sőt, a későbbiekben is megmaradnak annál. A korai órákban való edzésnél általánosságban arra kell figyelni, hogy a bemelegítés legyen nagyon alapos!

 

A nagyon késői edzésről pedig azt érdemes tudni, hogy igencsak felpörget, tehát az alvásproblémákat okozhat. Érdemes kikísérletezni, megfigyelni, hogy személy szerint nekünk, melyik edzés melyik időpontban milyen reakciót vált ki a szervezetben!

 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 187

Átlagos értékelés: 4.9

fitness mozgás