notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

A banánfogyasztásnak számtalan előnye van!

Így segítik a szervezetet a banánok

Sz.F.
hirdetes

A banánokat senkinek nem kell bemutatni, hiszen a világ legkedveltebb gyümölcsei közé tartoznak. Lényegében az egész földkerekségen ismerik, és előszeretettel fogyasztják őket magukban, turmixként, gyümölcssalátákban, szárítva, és számos egzotikus fogás fontos hozzávalójaként is.

Így segítik a szervezetet a banánok

Ezek a természetes csomagolású gyümölcsök azonban nem csak finomak, de elképesztő mennyiségű tápanyagot is tartalmaznak, amikre természetesen a szervezetnek nagy szüksége van. De előbb néhány rövid, de hasznos tudnivaló a banánokról!

 

A banánok Malajziából származnak – innen kerültek át először Indiába, majd végül a nyugati világba. Amerikába 1876-ban érkeztek csak meg. A banánoknak több fajtája is, van, amelyek színükben, méretükben, és még formájukban is különbözhetnek egymástól. A legismertebb természetesen ezek közül a „klasszikusnak” tekintett sárga banán, ami zöld termésként indul, majd szép lassan megérik, és így veszi fel jellegzetes színét, amiről ismertté vált. Egy átlagos, közepes méretű banán nagyjából 105 kalóriát tartalmaz, ellenben tele van A, B6, és C-vitaminnal, káliummal, magnéziummal, rézzel, és mangánnal is, de egy jó adag rost és némi fehérje is helyet kapott benne. Nézzük, hogy mit tsz mindez a testeddel, ha csak egyetlen banánt is elfogyasztasz!

hirdetes

 

1. Javítják az emésztést

hirdetes

Egy átlagos banánban nagyjából három gramm rost található. Az érett banán úgynevezett pektin rostot tartalmaz, ellenben az éretlenekkel, amikben ellenálló keményítő van. Az étkezési rostok bizonyítottan segítenek az emésztés javításában, ebből következik, hogy már egy szem banán is hozzájárul a megfelelő emésztéshez. A pektin továbbá emellett segít eltávolítani a szervezetből a nehézfémeket és a méreganyagokat is.

 

Szintén magas rosttartalmuknak köszönhetően a banánok a székrekedés ellen is hatékonyak, mert ezek a rostok segítenek helyreállítani a bélmozgást. Ha mindez nem lenne elég, az emésztőrendszert is nyugtatják, ugyanis hozzájárulnak az elveszett elektrolitok visszaállításában egy hasmenést követően. A banánok hatékony természetes savlekötők is, így enyhíthető velük a gyomorégés, vagy a savas reflux is. A következő oldalon folytatom! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 5.0