notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bevált adventi diéta

hirdetes

Kipróbált és bevált adventi diéta! – 20 tipp mindenkinek!

B. Á.
Fogyás advent idején

Advendi diéta - Csak csínján a desszertekkel

Ha valamikor, akkor az adventi időszakban nincs hiány desszertekből, azonban ez a bőség sajnos gyakran túlzott cukorfogyasztáshoz, és ezzel hízáshoz vezet. Éppen ezért ha mindenképpen szeretnéd édességekkel kényeztetni magadat, akkor csak a kedvenceidből egyél egy keveset, és a többit messze kerüld el. Itt is segíthet az lassabb evés, ahol kiélvezed az ízeket ahelyett, hogy mindent gyorsan belapátolnál. Ez nem csak az élményt nyújtja el, hanem segít pont eleget enni a túl sok helyett.

Advendi diéta - Vigyázz a folyékony kalóriákkal is

Az adventi időszak során nem csak hizlaló ételek, hanem kalóriákkal teli italok és üdítők is szép számmal fogynak. Ezekkel mind felesleges mennyiségű cukrot és kalóriákat viszel be a szervezetedbe, ráadásul az alkoholfogyasztás az étvágyat is hajlamos serkenteni, ami szintén nem segít azoknak, akik szeretnék megőrizni súlyukat az év végi lakomákon.

hirdetes

Advendi diéta - Használj kisebb tányért

Ha meghívnak egy batyus partira, akkor nem csak saját készítésű egészséges fogásaiddal védekezhetsz a túlfogyasztás ellen. Ha kisebb tányérokat használsz, akkor jó eséllyel kevesebbet is eszel majd, ezt pedig kutatási eredmények  is alátámasztják.

hirdetes

Advendi diéta - Főzz okosabban

Az adventi időszak során a házi készítésű, kalóriákkal teli fogások felelősek a legtöbb súlygyarapodásért. Szerencsére számos egészségesebb alternatív hozzávalót használhatsz, amivel korlátozhatod a fogásokba kerülő kalóriák mennyiségét. Ha például édességeket készítesz, akkor a vajat almaszósszal, banánpürével és sütőtökpürével is helyettesítheted.

Cukor helyett steviát vagy más alacsonyabb kalóriatartalmú édesítőszert is használhatsz, csokidarabkák helyett pedig aszalt gyümölcsökkel is megszórhatod süteményeidet. A sült és főtt ételek elkészítésekor szintén lecserélheted a vajat, és helyette fűszerekkel és gyógynövényekkel ízesítheted fogásaidat. Az olajban sütés helyett használj inkább párolást, grillezést vagy más alternatív módszereket.

A sűrű krémek helyett használj alacsony zsírtartalmú fölözött tejet, a krémsajtok, tejföl és majonéz helyett pedig görög joghurtot. Ha italokat szeretnél alkotni, akkor cukor és vaj helyett vanília- mandula és borsmentakivonattal, vagy akár citromlével ízesítheted ezeket. Az édesített italokat cseréld szénsavas vízre. A fahéj szintén egy egészséges és kifejezetten adventhez illő ízesítő.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra
fogyás fogyókúra