notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 étel, amit kerülj el reflux esetén, hogy ne nehezítsd meg a hétköznapjaidat

hirdetes

7 étel, amit kerülj el reflux esetén

FO
hirdetes

A reflux egy nagyon kellemetlen, fájdalmas betegség, ami rendkívül megnehezíti az életünket. Bár sok gyógyszer van, ami segíthet kordában tartani, és kezelni a tüneteket, meg nem szüntetik a problémát teljesen. Ez többnyire teljes életmódváltással, és a problémát okozó ételek és ételcsoportok szelektálásával lehetséges. Épp ezért úgy gondoltuk, ideje összeszedni, hogy mi az a 7 fontos étel, amit refluxos panaszok esetén jobb elkerülni.

7 étel, amit kerülj el reflux esetén, hogy könnyebb legyen

 

A gastrooesophagealis (GERD) reflux betegség azt jelenti, hogy hogy a gyomor savas tartalma visszaáramlik a nyelőcsőbe, kimarja annak belső falát, és kialakul az a panasz, amit a mindennapokban gyomorégésként emlegetünk. Ez a kellemetlenség a mindennapi életünket is megkeserítheti, ezért nagyon fontos, hogy ha felismertük a problémát, mindent megtegyünk annak érdekében, hogy a panaszokat a minimumon tartsuk. Íme 7 étel, amit jobb is ha elkerülsz reflux esetén.

 

1.    Húsok

 

Ha gastrooesophagealis (továbbiakban GERD) reflux betegségben szenvedsz, a vegetáriánus étrendre való áttérés segíthet sokáig elfelejteni a betegséget. A húsok zsírtartalma, például a sertéshúsé, a bárányé és a marhahúsé annyira magas, hogy nagy mennyiségben refluxot is kiválthat. Ezáltal tovább tart az emésztési folyamat. Ha nem tudod abbahagyni a hús evést, akkor legalább az ilyen típusú húsok fogyasztását próbáld meg heti egyre csökkenteni.

 

2.    Olajban sült ételek

 

Mint a húsok, a sült ételek, köztük az óriási kedvenc hasábburgonya is, növelik a reflux betegség kockázatát. Még akkor is, ha halról van szó, vagy a húst olívaolajban sütjük, ez nem csökkenti a gyomorégés valószínűségét. Ha olajban sült étel, akkor mindenképp nehéz a gyomornak, és megemeli a savat. A gőzölés és a sütés épp ezért sokkal jobb megoldás lehet a számunkra.

hirdetes

Lapozz a több ételért is, hogy tudd, mikre figyelj oda!

 

7 étel, amit kerülj el reflux esetén, hogy könnyebb legyen

 

3.    Kávé

 

Nos, nehéz elismerni és elfogadni, de a kávé egy igazi ellenség annak, aki gyakran tapasztal  savas érzést. A kávé és egyéb italok, amelyek koffeint tartalmaznak, szintén komoly kiváltó tényezők. Váltsunk inkább gyógynövény vagy zöld teára, vagy legalább csökkentsünk a kávéfogyasztást maximum 1-2 csészére naponta.

 

4.    Magas zsírtartalmú tejtermékek

 

A fagylalt, a joghurt, a vaj, a tej, a sajt és minden más magas zsírtartalmú tejtermék a gyomorégés fő bűnösösei közé tartozik. Az alacsony zsírtartalmú tejtermékek jobb opcióknak tűnhetnek, de a GERD reflux betegség tüneteit ezek is ronthatják. Ismét a vegán alternatívát tudjuk a javasolni.

 

5.    Alkohol

 

Technikailag az alkohol fogyasztása növelheti a reflux kialakulásának kockázatát. Ugyanis az alkohol "ellazítja" a nyelőcső és a gyomor melletti utat, és rendkívül tüzes gyomorégést okoz. A bor, a szeszesital és a sör erős kiváltó tényezők, bár a többi alkohol is hasonlót eredményez.

 

6.    Szénsavas italok

 

A kóla rossz hírneve (miszerint sokkal jobb tisztítószer, mert a vízkövet is lemarja bárhonnan) nem akadályozza meg az embereket, hogy fogyasszák ezeket a szénsavas italokat. Talán nem fognak semmilyen mellékhatást érezni, de ha savas, refluxos érzést tapasztal, akkor vigyázzon velük. A szénsavas italok savas összetevőket tartalmaznak, amelyek gyomorégést okozhatnak. Ráadásul ezek a fincsi buborékok kiterjednek a gyomor belsejébe, stimulálva a reflux tüneteket.

 

7.    Csokoládé

 

Sajnálom, de rossz hírem van a csokoládé szerelmeseinek, de ha GERD reflux betegségben szenvedsz, akkor a csokoládé ronthatja az állapotodat, és felerősítheti a tüneteidet. A teobromin és a koffein a csokoládé legfontosabb stimulánsai. A kakaó bab így egyike azoknak, amelyek kellemetlen reflux tüneteket okoznak.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

2020-02-20

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

A legyengült immunrendszer (vitamin- és mozgáshiány) miatt könnyen megbetegedhetünk! Hogy elkerüljük ezeket a kellemetlen betegségeket meg kell erősítenünk immunrendszerünket. Megmutatjuk, hogyan

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2020-02-19

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2-3 centi a kritikus részekről kezelésenként? Hogyan lehetséges ez? A kavitációs kezelés lényege, hogy a szervezetbe jutva, úgy halad át az emberi test vezetõ közegein, hogy a bõr alatti zsírsejtekkel szemben kíméletlen, miközben a környezõ szöveteket sértetlenül hagyja

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

2020-02-18

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

Bringázni szuper! Egyszerre támogatjuk vele testi és lelki egészségünket. Ha csak munkába járunk vele, már azzal is sokat tettünk egészségünkért, de igyekezzetek sűrűbben használni. Szuper program például ha barátokkal akartok csinálni valamit vagy leugra.

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

2020-02-13

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

A fogfájás igazán megkeserítheti mindennapjainkat, különösen az éjszaka folyamán, hiszen aludni sem tudunk tőle. Hogyan csillapítsuk fájdalmunkat az éjszaka közepén?

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

2020-02-11

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin egy részét a bőrünk állítja elő napfény hatására. A D-hormonnak is nevezett kalciferol nem csupán a csontok egészségére, hanem az egész test működésére kihatással van.

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

2020-02-07

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

Rengeteget „anekdotáztam” már kis gyógyszerész vendégemről, akivel sokszor kerülünk érdekes beszélgetésekbe edzés közben. A múlt héten is történt ilyen, akkor éppen a gyümölcsök jók e a fruktóz miatt vagy sem témakör volt a porondon.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
80 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
326 465
Közösség

Szótár

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 128

Átlagos értékelés: 5.0