notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fontos a nyújtás: 10 egészségügyi előnye a mindennapi nyújtásnak

hirdetes

10 előnye a minden napi nyújtásnak

SzSz
Nyújtás

5. Segít a stressz kezelésében


A stressz felhalmozódása izomfeszültséghez vezethet, és nyugtalanul érezhetjük magunkat miatta. Ez a feszültség negatív hatást gyakorolhat a testre és a gondolkodásmódra egyaránt. A nyújtó gyakorlatok hatékony megoldást jelenthetnek a stressz ellen.

A minden reggeli nyújtás ébredés után segíthet a test és a lélek elindításában. Ellazítja a feszes izmokat, hogy növelje a véráramlást. Ez kiváltja az endorfinok felszabadulását, elősegítve az eufória és a nyugalom érzését. Ha lefekvés előtt nyújtunk jobban alhatunk. 

6. A sérülés megakadályozása


A nyújtás javítja a rugalmasságot, és rugalmasság nagymértékben segít csökkenteni a sérülés kockázatát. Ez magában foglalja az akut sérüléseket, mint például a húzóerőt, valamint a túlzott sérüléseket, mint pl. sérv kialakulását. A bemelegítés során, az edzések előtt mindig érdemes nyújtanunk, hiszen a rugalmas izmok segíthetnek megelőzni a sérüléseket. 

hirdetes

7. Csökkenti a fájdalmat


A késleltetett izomérzékenység (DOMS) az edzés után 24–48 órával történik. Úgy tartják, hogy az izom apró könnyei miatt van. Az edzés előtti és utáni nyújtás csökkenti ezt a károsodást azáltal, hogy növeli az izmok oxigén- és tápanyagellátását, felgyorsítva a gyógyulást.

8. Növeli az állóképességet

hirdetes


A nyújtás elősegíti az ínak és az izmok lazítását, az izomfáradtság enyhítését és a véráramlás elősegítését. Nyújtás közben késleltetheti az izomfáradtság kialakulását, mivel a véráramlás növekedése is növeli az oxigén szállítását, ezáltal növelve az állóképességet.

9. A sportteljesítmény javítása


Sok sportág nagyobb rugalmasságot igényel, mint például a szertorna és az úszás. Vannak olyan sportok is, ahol a rugalmasság nem feltétlenül fontos elem. Azonban ezekben a sportokban a sportolók rugalmasabbá tehetik általános teljesítményüket. Az egészséges izmok eléréséhez rugalmasnak kell lenniük, hogy megakadályozzák a sérüléseket, amint azt az előbbiekben említettük, és erősíteni kell az izmok erejét az ízület teljes mozgási tartományával. 

10.  Javítja a koleszterinszintet


Az egészséges táplálkozással párhuzamosan a hosszabb ideig tartó nyújtási gyakorlatok alkalmazása csökkentheti a koleszterinszintet. Ez megakadályozhatja az artériák keményedését a szívbetegség kockázatának csökkentése érdekében.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Tovább a lexikonra