notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fontos a nyújtás: 10 egészségügyi előnye a mindennapi nyújtásnak

hirdetes

10 előnye a minden napi nyújtásnak

SzSz

Tudtad, hogy a mindennapi nyújtás számos előnnyel járhat? Iktasd be mindennapi rutinod közé, mert érdemes. Nem igényel sok időt, mégis szuper eredményeket érhetünk el vele. Mutatjuk máris előnyeit a mindennapi nyújtásnak. 

Nyújtás

1. Támogatja a helyes testtartást


A mindennapi életben nem igazán figyelünk a helyes testtartásra. Pedig a helyes testtartással számos egészségügyi problémát elkerülhetünk. A nyújtás ebben segítségünkre lehet. Ha mindennap nyújtunk lehetőségünk lesz a testtartásunk „rögzítésére”. A nyújtás az izmokat és a különböző testrészeket célozza meg, amely során a rosszul berögződött izmok lazábbak lesznek. A mellkas, a váll és az alsó hát alatti izmok nyújtása nagyban hozzájárul például a helyes ülés kialakításához. Így a gerinc jobban igazodik az izmokhoz, és enyhíthetjük a hátfájást is, illetve a görnyedés miatt keletkezett fájdalmakat. 

2. Elősegíti a rugalmasságot


A nyújtás legnyilvánvalóbb előnye a mozgás és rugalmasság növelése. A rugalmasság javítása nem csak javítja a fizikai teljesítményt, hanem csökkenti a sérülés kockázatát. Ha jobb mozgási tartománya van, a szervezet kevesebb energiát fordít ugyanazon mozgás végrehajtására, és csökkentheti a sérülések lehetőségét a napi tevékenységek során vagy edzés közben.

hirdetes

3. Jobb energiaszint


A nyújtás nemcsak izomfeszültséget szabadít fel, de a nap folyamán éberebbek lehetünk. Amikor elfáradunk, az izmok begörcsölhetnek. A nyújtás segítségével izmaink lazábbak lesznek, és ezáltal nyugodtabbnak érezhetjük magunkat. 

hirdetes


A nyújtás során fontos odafigyelni a helyes légzésre is. Ilyenkor mélyebb lélegzetet kell venni, amely által a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani szervezetünket. 
Amikor nyúlik, mélyebb lélegzetet veszel, és a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani. A nyújtás során növekszik az oxigénben gazdag vér, amely bejut az agyba és más létfontosságú szervekbe, ami a nap folyamán több vitalitást biztosít.

4. Támogatja a megfelelő vérkeringést


Amikor nyújtunk az növeli a vérkeringést az izmokhoz. Ez nemcsak a helyreállítási időszak lerövidülését szolgálja, hanem javítja az általános egészséget is. A jobb vérkeringés elősegíti a szervek működését és a sejtek növekedését. A vérnyomás következetesebb lesz, sőt, a szív sem lesz terhelve.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra