notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fontos a nyújtás: 10 egészségügyi előnye a mindennapi nyújtásnak

10 előnye a minden napi nyújtásnak

SzSz
hirdetes

Tudtad, hogy a mindennapi nyújtás számos előnnyel járhat? Iktasd be mindennapi rutinod közé, mert érdemes. Nem igényel sok időt, mégis szuper eredményeket érhetünk el vele. Mutatjuk máris előnyeit a mindennapi nyújtásnak. 

Nyújtás

1. Támogatja a helyes testtartást


A mindennapi életben nem igazán figyelünk a helyes testtartásra. Pedig a helyes testtartással számos egészségügyi problémát elkerülhetünk. A nyújtás ebben segítségünkre lehet. Ha mindennap nyújtunk lehetőségünk lesz a testtartásunk „rögzítésére”. A nyújtás az izmokat és a különböző testrészeket célozza meg, amely során a rosszul berögződött izmok lazábbak lesznek. A mellkas, a váll és az alsó hát alatti izmok nyújtása nagyban hozzájárul például a helyes ülés kialakításához. Így a gerinc jobban igazodik az izmokhoz, és enyhíthetjük a hátfájást is, illetve a görnyedés miatt keletkezett fájdalmakat. 

 

 

2. Elősegíti a rugalmasságot


A nyújtás legnyilvánvalóbb előnye a mozgás és rugalmasság növelése. A rugalmasság javítása nem csak javítja a fizikai teljesítményt, hanem csökkenti a sérülés kockázatát. Ha jobb mozgási tartománya van, a szervezet kevesebb energiát fordít ugyanazon mozgás végrehajtására, és csökkentheti a sérülések lehetőségét a napi tevékenységek során vagy edzés közben.

hirdetes

 

 

3. Jobb energiaszint


A nyújtás nemcsak izomfeszültséget szabadít fel, de a nap folyamán éberebbek lehetünk. Amikor elfáradunk, az izmok begörcsölhetnek. A nyújtás segítségével izmaink lazábbak lesznek, és ezáltal nyugodtabbnak érezhetjük magunkat. 

hirdetes


A nyújtás során fontos odafigyelni a helyes légzésre is. Ilyenkor mélyebb lélegzetet kell venni, amely által a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani szervezetünket. 
Amikor nyúlik, mélyebb lélegzetet veszel, és a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani. A nyújtás során növekszik az oxigénben gazdag vér, amely bejut az agyba és más létfontosságú szervekbe, ami a nap folyamán több vitalitást biztosít.

 

 

4. Támogatja a megfelelő vérkeringést


Amikor nyújtunk az növeli a vérkeringést az izmokhoz. Ez nemcsak a helyreállítási időszak lerövidülését szolgálja, hanem javítja az általános egészséget is. A jobb vérkeringés elősegíti a szervek működését és a sejtek növekedését. A vérnyomás következetesebb lesz, sőt, a szív sem lesz terhelve.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Bioszauna

  A klasszikus szauna keringési rendszert kímélő fajtája, ahol a hőmérséklet 40-60... Tovább

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.8