Ezért fontos a nyújtás: 10 egészségügyi előnye a mindennapi nyújtásnak

10 előnye a minden napi nyújtásnak

SzSz
hirdetes

Tudtad, hogy a mindennapi nyújtás számos előnnyel járhat? Iktasd be mindennapi rutinod közé, mert érdemes. Nem igényel sok időt, mégis szuper eredményeket érhetünk el vele. Mutatjuk máris előnyeit a mindennapi nyújtásnak. 

Nyújtás

1. Támogatja a helyes testtartást


A mindennapi életben nem igazán figyelünk a helyes testtartásra. Pedig a helyes testtartással számos egészségügyi problémát elkerülhetünk. A nyújtás ebben segítségünkre lehet. Ha mindennap nyújtunk lehetőségünk lesz a testtartásunk „rögzítésére”. A nyújtás az izmokat és a különböző testrészeket célozza meg, amely során a rosszul berögződött izmok lazábbak lesznek. A mellkas, a váll és az alsó hát alatti izmok nyújtása nagyban hozzájárul például a helyes ülés kialakításához. Így a gerinc jobban igazodik az izmokhoz, és enyhíthetjük a hátfájást is, illetve a görnyedés miatt keletkezett fájdalmakat. 

 

 

2. Elősegíti a rugalmasságot


A nyújtás legnyilvánvalóbb előnye a mozgás és rugalmasság növelése. A rugalmasság javítása nem csak javítja a fizikai teljesítményt, hanem csökkenti a sérülés kockázatát. Ha jobb mozgási tartománya van, a szervezet kevesebb energiát fordít ugyanazon mozgás végrehajtására, és csökkentheti a sérülések lehetőségét a napi tevékenységek során vagy edzés közben.

hirdetes

 

 

3. Jobb energiaszint


A nyújtás nemcsak izomfeszültséget szabadít fel, de a nap folyamán éberebbek lehetünk. Amikor elfáradunk, az izmok begörcsölhetnek. A nyújtás segítségével izmaink lazábbak lesznek, és ezáltal nyugodtabbnak érezhetjük magunkat. 


A nyújtás során fontos odafigyelni a helyes légzésre is. Ilyenkor mélyebb lélegzetet kell venni, amely által a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani szervezetünket. 
Amikor nyúlik, mélyebb lélegzetet veszel, és a belélegzett oxigén segíthet ébren tartani. A nyújtás során növekszik az oxigénben gazdag vér, amely bejut az agyba és más létfontosságú szervekbe, ami a nap folyamán több vitalitást biztosít.

 

 

4. Támogatja a megfelelő vérkeringést


Amikor nyújtunk az növeli a vérkeringést az izmokhoz. Ez nemcsak a helyreállítási időszak lerövidülését szolgálja, hanem javítja az általános egészséget is. A jobb vérkeringés elősegíti a szervek működését és a sejtek növekedését. A vérnyomás következetesebb lesz, sőt, a szív sem lesz terhelve.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

Anorexia

 Az orvosok anorexia nervosának nevezik a lelki eredetű kóros lesoványodást. Az anorexia... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.8