notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért nem megy le a felesleg?

A leggyakoribb 9 ok, ami nem engedi, hogy leadd a felesleget a kritikus területen.

vitalzone.hu
hirdetes

A kidudorodó has több, mint hiúsági kérdés. a hason lerakodott zsír, különösen a zsigeri zsír, körülveszi a szerveket, akár sörhas nagyságúra is felpuffasztva a hasad.

A sörhas veszélyei

Nem játék, hiszen szívbetegséghez, 2-es típusú diabéteszhez és különböző rákos megbetegedésekhez is vezethet. Ha a jól összeállított és betartott diéta, illetve a rendszeres testmozgás nem csökkenti a hasad térfogatát, annak hormonális, korral járó vagy más genetikai okai lehetnek. Olvasd el a leggyakoribb 9 okot, ami nem engedi, hogy leadd a felesleget a kritikus területen.


1. Öregszel


Ahogy múlnak az évek, a test másként kezd működni, az anyagcsere lelassul és csökken a szervezet kalóriaszükséglete is. Ráadásul a nőknek még nehezebb a dolguk a menopauza idején, a hormonváltozás kifejezetten felelős a hasi zsírpárnákért. Az ösztrogén és a progeszteron hormonok termelődése ilyenkor lelassul, a tesztoszteroné is, csak kisebb mértékben. Természetesen ilyenkor sem szabad feladni a harcot, hidd el, egészséges életmóddal laposabb lehet a hasad.


2. Nem jó az edzésterved


A napi futás vagy a spinning óra nagyszerű hatással van a szív- és érrendszerre, de a kardió edzések önmagukban nem sokat tesznek a lapos hasért. A legjobb, ha súlyzós edzésekkel kombinálod őket. Az erősítő edzések növelik az izomtömeget, amely a testet több zsír égetésére állítja be. Az izom jóval több kalóriát éget, mint a zsír, ezért a nap folyamán természetesen több energiát használsz fel, ha több izommal rendelkezel.


3. Túl sok feldolgozott élelmiszert eszel


A fehér kenyérben és a sós ropogtatnivalókban található finomított liszt, akárcsak a cukor az üdítőkben és a desszertekben gyulladást vált ki a szervezetben. A hasi zsír összefüggésben van a gyulladással, a túl sok feldolgozott élelmiszer fogyasztása megakadályozza a fogyást a hasról. Ezzel szemben a természetes táplálékok, mint a gyümölcsök, a zöldségek és a teljes kiőrlésű gabonák tele vannak antioxidánssal, amely gyulladásgátló hatású, így megelőzi a has tájékán a zsírraktározást.

hirdetes


4. Rossz zsírokat viszel be a szervezetedbe


Ahogy a kalóriákra, a bevitt zsírokra sem egyformán reagál a szervezet. A kutatások összefüggésbe hozták a telített zsírok (húsokban és állati tejtermékekben) fogyasztását a zsigeri zsírok lerakódásával. Ezzel szemben a mono-telítetlen (az olívaolaj és az avokádó) és a poli-telítetlen zsírok (a dió, a napraforgómag és a lazac) gyulladás csökkentőek, így ha megfelelő mennyiségben fogyasztjuk őket, akkor jótékony hatással vannak az egészségre. A táplálkozástudományi szakemberek azonban az egészséges zsírok esetén is mérsékelt fogyasztásra intenek.


5. Túl sokat stresszelsz


Szoros határidők, hitel, számlák, gyerekek, bármi is legyen a stressz forrása, könnyen hízáshoz vezet, főleg a test középső táján. Mindez nemcsak azért van, mert stressz hatására zsíros, kalóriadús ételekre vágyunk, hanem a kortizol, a stresszhormon miatt is, amelynek magas szintje összefüggésbe hozható a zsigeri zsírok raktározásával.

hirdetes


6 . Keveset alszol


Nem is gondolnád, de ha rendszeresen napi 6 óránál kevesebbet alszol, az is felelős lehet azért, hogy nem mozdul a hasadról a felesleg. Egy kutatás szerint azok a nők, akik 5 órát, vagy még annál is kevesebbet aludtak, 30%-kal hajlamosabbak voltak a hasi elhízásra, mint azok, akik 7 órát tudtak alvással tölteni naponta. A szakértők a felnőtteknek is napi 7-8 óra alvást javasolnak.


7 . Alma alkatú vagy


Ha a felesleget a hasadon raktározod inkább, mint a csípödön és a combodon, akkor alma alkatú vagy. Ez a genetikai adottság egyértelműen nehezebbé teszi, hogy megszabadulj a hasi zsírpárnáktól, de azért nem lehetetlenné.


8 . Beteg vagy


Ha a tesztoszteronszinted magas, amely PCOS-sel társul, akkor nem meglepő, hogy sokkal nehezebben fogysz, mint mások. Légy türelmes magadhoz!


9 . Nem vagy kellően motivált


Légy őszinte magadhoz: elég keményen dolgozol azért, hogy lapos legyen a hasad? A hasi zsír csökkentéséhez alacsony kalóriájú diétára van szükség, amely rostban gazdag, de szénhidrátban és cukorban szegény. A hatékonyság érdekében kombináld a diétát kardió és erősítő edzésekkel. Ne feledd: akarattal bármit elérhetsz!

 

Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-09-10

"Úgy egyél, hogy lefogyjál" - egy űrorvos tanácsai

Diéta helyett új táplálkozási módszert javasol a fogyni vágyóknak az olasz űrorvos, Filippo Ongaro csütörtökön bemutatott új könyvében. Az Úgy egyél, hogy lefogyjál! címmel megjelent kötetben a helyes táplálkozás megválasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet a szakember.

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

2019-09-05

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

Minél lengébben öltözünk, annál inkább zavarnak a felesleges kilók. Most kiszámolták, hogy mely időpontokra kell időzíteni a főétkezéseket, hogy hatásos legyen a diéta.

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

2019-09-04

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

A Coloradói Egyetem kutatói arra jutottak: a sima kóla hízlal, a light verzió viszont jobban segít a fogyásban, mintha vizet inna az ember.

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

2019-08-28

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

Azt mondják húsz kilót könnyebb leadni, mint hármat. Ha egy kicsit jobban odafigyelünk, akkor ez is gyerekjáték.

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

2019-08-28

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

Amerikai kutatók megvizsgálták a fogyókúra előtt állók agyát, majd hat hónap diéta után újra. Igen érdekes és hasznos eredményre jutottak.

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

2019-08-23

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

David de Jorge nemrég még Spanyolország legsúlyosabb séfje volt a maga 267 kilójával. Az elismert szakács mára alaposan megkarcsúsodott. Fogyókúrás receptjeiből könyvet írt és Robin Food címmel tévés főzőműsort vezet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Horoszkóp

A horoszkóp eredetét keresve több ezer évet kellene visszautazni a történelemben, bár egyes... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 70

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás betegség edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás fitness fogyás fogyókúra