notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így biztosíts elég vitamint szervezetednek őszre és télre

hirdetes

Így biztosíts elég vitamint szervezetednek őszre és télre

VN
Vitaminok őszre és télre

Étrendkiegészítők vagy új étrend?

Egy kiegyensúlyozott étrend elengedhetetlen az egészség megőrzéséhez, azonban ez a zsúfolt hétköznapok rohanása miatt sajnos nem mindig teljesül.
Dr. Emma Derbyshire étkezési szakértő szerint a tél közeledtével fontos, hogy elgondolkodjunk étrendünkön, és biztosítanunk, hogy elegendő gyümölcsöt és zöldséget fogyasszunk minden egyes nap. Mindemellett persze ajánlott korlátozni a kevésbé egészséges élelmiszerek, úgymint a cukros üdítők, az édességek és az alkohol fogyasztását is.

Egy napi rendszerességgel szedett multivitamin segíthet a szükséges vitaminszint megőrzésében, habár fontos megjegyezni, hogy ezek csak kiegészítők, és nem pótolhatják teljes mértékben a gazdagabb tápanyagforrásokat.

hirdetes

Tippek a téli vitamin-utánpótlás biztosításához

Ellenőrizd étrendedet

Ellenőrizd jelenlegi étrendedet, és derítsd ki, hogy minden javasolt tápanyagból elegendőt viszel-e be a szervezetedbe, illetve, hogy kiegyensúlyozottan étkezel-e.

Szedj D-vitamint minden nap

Ősztől kezdve egészan a tavasz beköszöntéig (vagy egész évben, ha a fent említett veszélyeztetett csoportokba tartozol) szedj D-vitaminos kiegészítőt. 12 hónapos kor felett napi 10 mikrogrammra van szükség, illetve 8,5-10 mikrogrammra azoknak a csecsemőknek, akik naponta 500 ml-nél kevesebb tejet fogyasztanak.

Készíts listát

hirdetes

Tervezd úgy bevásárlásaidat, hogy minden nap C-vitaminban gazdag élelmiszereket fogyaszthass, hiszen ez a tápanyag nélkülözhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez. A citrusfélék, a paprikák, a paradicsomok és a leveles zöldekben mind sok C-vitamin található

Raktározz be vészhelyzetekre

Legyen otthon mindig 15-30 mg-os cink és 500-1000 mg-os C-vitamin azokra az esetekre, amikor valakinél megjelennek a megfázás tünetei. Fontos, hogy ezeket a kiegészítőket csak mértékkel, a betegtájékoztatónak megfelelően, vagy háziorvos, gyógyszerész javaslatai szerint szabad fogyasztani.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Tovább a lexikonra
betegség egészséges életmód egészséges táplálkozás gyümölcs méregtelenítés táplálkozás vitamin