Vacsorázz jól te is, elmondom, hogyan

Vacsorázz vagy ne? Vacsorázz jól..!

Kutasi Kelly
hirdetes

A mai napig tartja még magát az a tévhit, hogy ha valaki formásodni (zsírt veszíteni) szeretne, akkor este már nem szabad ennie. A valóság ezzel szemben az, hogy ha ezt tényleg betartod, és mondjuk este 5-6 után már nem eszel semmit sem, akkor hibát követsz el, az alábbiak miatt.

Ne hibázz, vacsorázz te is!

 

1. Ha koplalsz, akkor az anyagcseréd lelassul, ráadásul szervezeted előszeretettel nyúl majd izmaidhoz, mivel úgy gondolja, hogy - tápanyag hiányában - fenntartásuk luxus. Így a negatív következmények halmozódnak, mert ugyan súlyt veszítesz majd, de annak nagyrésze nem zsír lesz, ezért arányosan még zsírosabb is leszel, de jobb formába biztos nem kerülsz, hiába mutat majd a mérleg kevesebbet.


2. A másik probléma sokkal prózaibb: nagyon durván éhes leszel! Ez ugye már eleve nem kellemes érzés, de nagyobb gond, hogy ha ki is bírod egy ideig, lehet, hogy este 10-kor már olyan éhes vagy, hogy felfalod a fél hűtőt (nem az egészet, mert hát ugye mégiscsak odafigyelsz). A túlzott éhség hatására ráadásul valószínűbb, hogy rossz szénhidrátokhoz is nyúlsz majd (nem egy kiló uborkát eszel meg) ezért sokkal rosszabbul jársz, mintha korábban ettél volna valamit, még ha az nem is teljesen lett volna "fitnesz". Ráadásul lehet, hogy egész nap többet, rosszabbakat is eszel majd, mivel lélekben már készülsz az esti koplalásra. Ezért, hogy azt túléld enned kell még valamit..

hirdetes

 

 

 

Mik azok, amikre este különösen figyelned kell?

 

1. Kerüld a szénhidrátokat! Különösen a gyors szénhidrátokat (pékáruk, cukros ételek), melyek jelentős inzulin szint emelkedést okoznak. Ez nem újdonság, hisz eleve a szénhidrátokat kell kerülnöd, ha nem akarsz hízni, azonban az esti szénhidrát fogyasztás (hacsak nem egy kemény edzést követően történik) sokkal jobban zsírosít, mivel egyrészt nem lesz már aktivitás a nap során, mellyel lemozoghatod (az alvás hiába zsírégető hatású, nem annyira, hogy több száz kcal-t felhasználj), másrészt este amúgy is lassabb az anyagcseréd.


2. Mértékkel egyél gyümölcsöt! Szintén hiba, ha azt gondolod, hogy estére már csak egy kis gyümölcsöt eszel. A gyümölcscukor ugyanis gyors felszívódású és sokkal könnyebben rakódik le zsírként, ezért a gyümölcsöt inkább az edzés környékére kell beilleszteni. Persze ha eddig csoki tortát vacsoráztál, akkor valóban jobban jársz egy kis gyümölccsel, de egyébként korlátozd a gyümölcsfogyasztást, ha formásodni szeretnél (a gyümölcs egyébként jó példa arra, hogy attól, hogy valami egészséges, még nyugodtan hizlalhat is). Nyáron, amikor nincs is annyira étvágyad és estére meg jól megéhezel viszont jó megoldás lehet a hamburger vagy kenyér helyett egy pár falat gyümölcs vagy folyadékkal teli dinnye.


3. Fogyassz több zsírt! Írtunk már a jó zsírok fontosságáról és ezek este is jól jönnek. A különböző, egészséges zsírforrások estére is ideálisak, mert egyrészt laktatnak, másrészt pedig lassítják a többi táplálék megemésztődését, amik így később ürülnek ki, azaz később leszel éhes.
Enned tehát kell este is, de akkor mégis mit? Nézzük, mit érdemes fogyasztani estére, a következő oldalon elmondom!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

2019-05-17

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

A rizst az egész világon fogyasztják, és sok ember értendjének jelentős részét képezi. A rizst diétában és tömegnövelés során is fogyaszthatjuk, de nem mindegy mikor, melyik fajtát. Most utánajártunk, hogy a barna vagy a fehér rizs egészségesebb!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Diagnózis

A betegségek neve, tágabb értelemben az a folyamat, amely az orvos aktív munkájának... Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 4.9