Ezekkel a tippekkel fájdalommentesen telhetnek azok a nehéz napok

Tippek, hogy fájdalommentesen teljenek a nehéz napok!

TB

A nők elkerülhetetlenül minden hónapban menstruálnak, ez az élet rendje. Vannak olyan típusok, akiknek ezek a napok komoly gondot okoznak a nagy fájdalom miatt, és általában ilyenkor jön be egy fontos meeting, agy egy komoly munka. Sajnos ezekre a napokra még hazánkban nem lehet szabadságot kérni, ezért meg kell próbálni annyira lecsökkenteni a tüneteket, hogy kibírhatóak legyenek napközben. Mutatunk pár módszert, ami garantáltan segítségedre lesz ezeken a napokon.

Ne teljenek fájdalmasan a nehéz napok

Az élet a nőket minden hónapra megáldotta a menstruációval. Ez egy természetes folyamat, az élet velejárója szokták mondani, azonban azok, akik nehezen élik meg a tünetek miatt ezeket a napokat biztosan nem így gondolkoznak róla. Vannak szerencsések, akiknek semmilyen fájdalmat nem okoz a menstruáció, de vannak olyanok, akik olyan nagy fájdalmakat élek át, hogy az ágyat sem tudják elhagyni. Teljesen egyén függő, és sajnos öröklött hajlam is közbe szólhat, de vagy így vagy úgy a menstruációt ma még nem lehet elkerülni. A tüneteket viszont lehet csillapítani.

 

Szerencsére a tünetek általában csak az első 1-2 napban erősek, utána enyhülnek, és a hét végére el is tűnnek. Az erős fájdalmat így általában csak az első két napban kell valahogy elviselni. Már számos természetes és gyógyszeres megoldás áll rendelkezésre, ha ezeken a napokon szeretnéd csillapítani a fájdalmat. Fontos azonban, hogy már jó előre készülj fel, és ha teheted ezekre a napokra ne szervezz stresszes munkát, és nagy az életedben fordulópontot jelentő megbeszéléseket. Sokszor viszont nem tudod elkerülni ezeket a találkozókat, ilyenkor lehet ezekre a módszerekre szükséged. Tippjeinkkel észre sem fogod venni, hogy a testeddel valami éppen történik, és könnyedén fogod venni a napot.

Számolj le a nehéz napok fájdalmával

 

Készülj fel előre


Sok mindent megtehetsz azért, hogy könnyebbek legyenek ezek a nehéz napok. Sokan vallják, hogy a vas segíthet ebben az esetben. Ha előtte 1 héttel vas tartalmú ételeket például céklát, vagy vastablettát fogyasztasz könnyebbé teheted a menstruációs folyamatot. A vas segíti a vérképzést, és így sokkal könnyebben mehet végbe az egész folyamat, és akár még gyorsabban vége is lehet. A vas a hasfájáson is segít, így ha a vas szint a szervezetedben a normális értéken belül van kevésbé fog görcsölni a hasad.


A stressz viszont a hasgörcsöknek dolgozik, ezért ha teheted, próbáld meg elkerülni a stresszt, ami nem csak görcsöket okoz, de akár a szervezeted hormonjaiban is változást okozhat, és egyébként is köztudott mennyire rossz hatással van az egészségre, ezért ha teheted, mindenképpen kerüld el.


Melegítés a fájdalom ellen


Sokszor lehet nagymamáktól hallani, hogy tartsd melegen a hasadat ebben az időszakban. Nem igazán szoktuk megfogadni, pedig nagyon érdemes. A meleg tényleg nagyon jót tesz, oldja a görcsöket a hasban, és ezért amíg melegen tartod akár fájdalommentes is lehet. A jégzseléket fel lehet melegíteni, és így már tökéletesek a feladatra, de egy vastag meleg pléddel is körbetekerheted a hasad, az is nagyon sokat segíthet. Ha el kell menned, vegyél fel egy nem olyan nagyon passzos ruhát, és a ruha alá a hasadra teker egy sálat.

 

A sál melegen fogja tartani a görcsölésre hajlamos területet, és így könnyen mozoghatsz fájdalommentesen egész nap. Szerencsére már cuki melegítő párnákat is lehet kapni, amiket megbolondítottak egy kis levendulával. A plüss melegítő párnák tökéletesek, ha ágyba maradsz az első két nap, a levendula nyugtató hatása pedig segít a görcsök oldásában. Tökéletes párosítás, és ilyenkor, amikor amúgy is érzékenyebbek vagyunk a környezetre nagyon jól tud jönni egy ilyen cuki plüss segítség.

Ne hagyd, hogy ledöntsön a fájdalom

 

Tornával a görcsök ellen


Ne aggódj, ezeken a napokon sem kell hanyagolnod a sportot. A tornával a görcsök ellen ráadásul nem csak a testnevelés tanárok jól kitalált marketing szövege, bizonyos gyakorlatok valóban sokat segítenek, hogy gyorsabban, és görcsmentesen menjen le ez a pár nap. Nem minden sport segíthet, de ha óvatosan tornázol, biztosan könnyebben fogod viselni. A nyújtó gyakorlatokkal megnyújtott hasból könnyedén kijönnek a görcsök, és még el is lazítanak. Ráadásul nagyon egészséges is a mozgás, úgyhogy nyugodtan alkalmazd fájdalommentesítésre ezeken a napokon.


Víz és gyümölcsök


A menstruációs napokon sem hanyagolhatod el az egészséges táplálkozás. Nagyon fontos, hogy sok vizet, vagy folyadékot fogyassz, és a gyümölcsöket se hagyd ki az étrendedből. A víz és a gyümölcsök nagyon sokat segíthetnek a fájdalom, és a görcsök elmulasztásában. A gránátalmát is kifejezetten ajánlják gyulladás csökkentő hatása, és fertőtlenítő hatása miatt. A benne megtalálható antioxidánsok pedig segítik a szervezeted regenerálódni a menstruációs napokon. A cékla vastartalma pedig segít pótolni a távozó vért, így sokkal könnyebben, és gyorsabba megy végbe a folyamat.


Gyógyszerek


Ha nagy a vész és mindenképpen el kell menned otthonról de nagyon fáj, és görcsöl a hasad akkor érdemes gyógyszerekhez nyúlni, vagy abban az esetben ha már annyira elviselhetetlen a fájdalom, és semmilyen természetes módszer melegítés, és torna nem segített. Lehet kapni görcsoldókat, amiket direkt ezekre a napokra fejlesztettek ki. Választhatsz általános fájdalomcsillapítót is, azonban az a tapasztalat, hogy azok kevésbé csökkentik a fájdalmat, mint a menstruációs görcsökre kifejlesztett készítmények. Szerencsére ezekhez vény nélkül is hozzálehet jutni, és áruk sem túl borsos, de csak a betegtájékoztatóban leírtak alapján használd, ugyan is ezek fájdalomcsillapítók, és könnyű őket túladagolni. Ha túl sokáig szedsz egy fájdalomcsillapítót, hozzászokhat a szervezeted és akkor már nem lesz olyan jó a hatásmechanizmusa, ezért érdemes csak akkor használni őket, ha tényleg szükség van rá.
 

A melegítés sokat segíthet

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Bioszauna

  A klasszikus szauna keringési rendszert kímélő fajtája, ahol a hőmérséklet 40-60... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 4.8