notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A zöldségek és gyümölcsök színeinek hatása egyezségünkre - táplálkozz egészségesen!

hirdetes

Étkezz sokszínűen, szó szerint! – a színek hatása egészségünkre

hirdetes

Azzal mindenki tisztában van, hogy egészségünk fenntartása érekében minél több zöldség, illetve gyümölcs fogyasztása ajánlott, de azt nem mindenki tudja, hogy az is fontos, hogy milyen típusúak ezek.  Hiába esszük halom számra az almákat, nem mindenre jelentenek megoldást. Fogyasszuk hát őket sokszínűen! 

Sokszínű zöldségek és gyümölcsök egészségesen

Zöldségek és gyümölcsök sokszínűen

Egészségünk megtartása érdekében javasolt minimum napi ötször zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztani. A legjobb, ha ezt változatos formában tesszük meg, és nem minden egyes alkalommal egy banánt eszünk csak. A különböző féle zöldségekben és gyümölcsökben ugyanis különböző féle tápanyagok, vitaminok találhatóak meg, amik mind-mind fontos szerepet játszanak egészségünk fenntartásában. Létrejött egy úgynevezett „Eat five a day the rainbow way” kampány, azaz „Naponta ötször, minden színből”. A program felhívja a figyelmet a zöldségek és gyümölcsök változatos fogyasztására. Célja, hogy emlékeztessen minket, hogy minél többféle színű gyümölcsöt fogyasszunk el egy nap folyamán, annak érdekében, hogy szervezetünk az összes fontos tápanyaghoz hozzá juthasson.

 

Piros színű zöldségek és gyümölcsök

A mindenki által ismert piros alma mellett ide sorolhatjuk a málnát, az epret, a gránátalmát, a görögdinnyét, a piros szőlőt, a tőzegáfonyát, a céklát, a rebarbarát, a paradicsomot, a piros paprikát, illetve minden mást, ami piros színű. Van bőven választék, így biztos, te is találsz kedvednek valót.  Ezek a zöldségek és gyümölcsök likopint és antociánt tartalmaznak, amelyek kiemelt szerepet játszanak a húgyvezeték normális működésében, e mellett jótékony hatással vannak a memóriára és a szívre is. 

hirdetes

 

Lila és kék színű zöldségek é gyümölcsök

Értelemszerűen ide tartozik minden zöldség és gyümölcs, ami kék vagy lila színű, esetleg a kettő átmenete: a szilva, a szeder, az áfonya, a kék szőlő, a fekete ribizli, a lila füge, a vöröskáposzta, a lila répa, a padlizsán, a lila paprika és a lila krumpli. Antocián és fenol tartalmuknak köszönhetően segítenek az öregedés lassításában, a memória működésére is pozitívan hatnak, továbbá a rák megelőzésében is szerepet játszanak. Érdemes hát mindennap fogyasztani belőlük.

 

Zöld színű zöldségek és gyümölcsök

Rengeteg élelmiszer tartozik ide, felsorolni nagyon nehéz lenne, a zöld almától kezdve a fehérszőlőn, limeon, körtén, sárgadinnyén, uborkán, borsón, és hagymán át egészen a salátáig tart a lista. Mindenki megtalálhatja számára a legmegfelelőbbet, számtalan étel alapanyagát szolgálhatják. Ezeket a gyümölcsöket és zöldségeket ajánljuk azoknak, akik szeretnék megőrizni szemeik egészségét. A fent említett zöldségek és gyümölcsök emellett magas kalciumtartalmuknak köszönhetően csontjainkat is erősítik.

 

A citrom- és narancssárga színű zöldségek és gyümölcsök

Már a színek neveiben is benne van: citrom és narancs, ezeken túl még ebben a kategóriában foglal helyet többek között a grépfrút, a sárga alma, a különbözőféle barackok, a sárgadinnye, a mangó, a nektarin, a papaya, a körte, a datolyaszilva, az ananász, a mandarin, a sárgarépa, a tök, a sárga paprika, a sárgahúsú burgonya, az édesburgonya, de a csemegekukorica is, aminél nincs is jobb lakoma nyáron a strandon. Ugye burgonya nélkül is nehéz elképzelni az életünket? De nem is kell, sőt ajánlott ezekből a zöldségekből és gyümölcsökből minél többet fogyasztani, ugyanis nagyon erős antioxidánsok, illetve magas a C-vitamin tartalmuk, ennek köszönhetően erősítik az immunrendszerünket.

 

Fehér színű zöldségek és gyümölcsök

Minden, ami majdnem fehér, banán, barna körte, datolya, fehér húsú nektarin, fehér húsú barack, karfiol, fokhagyma, gyömbér, csicsóka, karalábé, gomba, hagyma, paszternák, fehér húsú burgonya, mogyoróhagyma. Fogyasztásuk elsősorban a koleszterinszintet segíti kordában tartani, de megőrzi a szív egészségét, illetve a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden rosszban van valami jó....

2020-03-19

Minden rosszban van valami jó....

"Jó látni", hogy milyen sok embernek rendben van az anyagcseréje,milyen gyors lett hirtelen... A bevásárló központokban verekednek a wc papírért... Na de viccet félre téve,ami sajnos a jelenlegi állapotokat nézve ,nagyon nem viccesek..

Leptin - jóllakottság hormon

2020-03-12

Leptin - jóllakottság hormon

A leptin - más néven jóllakottság-hormon - a fehérzsír-szövetben termelődik, vérben mérhető mennyiségét pedig a hipotalamusz érzékeli. A leptin egy másik, ghrelin nevű hormonnal együtt felel az éhségérzet szabályozásáért.

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

2020-03-11

5 TIPP az eredményes fogyás és életmódváltás érdekében!

Nem tudod hogyan kezdj bele az életmódváltásba? Rengeteg módszert kipróbáltál már, de egyik sem hozta a várt eredményt? Mutatok 5 tippet, ami garantáltan segíteni fog!

Az örömhormon pótlása ‼

2020-03-10

Az örömhormon pótlása ‼

A SZEROTONIN hiányát számos betegséggel hozzák összefüggésbe, így például a migrénnel, depresszióval, idegi-, étkezési- és szexuális zavarokkal vagy akár a premenstruációs szindrómával is.

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

2020-03-02

„Több mint 20 éve tanulom az emberi test működését!” - Ismerd meg Haris Évát!

Ha szeretnél egy kicsit jobban belelátni az egészséges életmód világába, akkor ismerd meg a szakma egyik legkiválóbb szakemberét, szaktanárát: Haris Éva személyében!

2020 a bűvös szám

2020-02-27

2020 a bűvös szám

A 2020 számtanilag, így energetikailag is különös, a két kettes összeadva és szorozva is négyet ad ki.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
105 407
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
465 796
Közösség

Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.7

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer gyümölcs