notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyhatunk -e saját testsúlyos gyakorlatokkal?

hirdetes

Működik? Saját testsúlyos gyakorlatokkal a fogyásért

Sári Dalma személyi edző, táplálkozási és életmód tanácsadó

Lehet szálkás izomzatunk saját testsúlyos gyakorlatokkal?

Igen - de hasonlóan ahhoz, hogy megtanuljuk egy felszerelt lap sikeres hajtogatását - az ördög a részletekben van.

Edzés saját testsúllyal

Mostanra legtöbbünk tudja, hogy a nagy intenzitású intervallum edzés (az egyre népszerűbb „HIIT”) kiválóan alkalmas a zsírégetésre. Vannak bizonyos szabályok, amelyek valóban működőképessé teszik. Mindent elolvashatsz a HIIT hatékony formáiról, vannak melyek mindössze 4 percig tartanak (Tabata módszer) és olyanok is amik körülbelül 15 percig tartanak. Az edzések az intenzitás és nem az időtartam miatt hatékonyak.

 

Itt jön be a testtömeg korlátozása: ha HIIT testtömeg-edzéseket fogsz végezni, akkor lehet, hogy egy kicsit hosszabb ideig kell edzned, vagy ügyelj arra, hogy nagy izomcsoportokat érjen. A zsírégetésről szóló rész elég világos:

 

Gyakorlatok több nagy izom felhasználásával + kevés pihenés a sorozatok között = aerob és anyagcsere előnyök.

hirdetes

 

A nagy intenzitású edzés legnagyobb haszna, ha ellenállást tudsz hozzáadni és fokozatosan megnehezíteni az edzéseket. Noha határozottan vannak olyan testtömeg-változtatások, amelyek nehezebbek (vagy használhatsz súlyozott mellényeket), a testtömeg-mozgások megnehezítik az előrehaladást és az intervallumok közötti maximális intenzitás fenntartását.

 

Más szavakkal fogalmazva: Képzeld el, hogy 20 másodpercig csinálod az 1-ismétlés  max. 70- vagy 80% -át súllyal való guggoláson, mint a saját testsúlyos guggolást ugyanabban az időszakban. Azt hiszem, tudod, mi fog lebontani több zsírsejtet.

 

Mit jelent ez az egész? A testtömeg edzések segíthetnek az szálkásításban, ám szem előtt kell tartani két dolgot:

hirdetes

 

Ha csak testtömeggel töltöd ki, akkor kissé hosszabbítani kell az edzéseket, hogy elegendő terhelést okozzunk vele.

Összpontosíts a nagy izommozgásokra, például guggolásra, húzódzkodásokra, fekvőtámaszokra. Ne válassz olyan mozgást, mint a plank és az oldalsó plank, ha igazán nagy eredményeket szeretnél látni. Persze, hogy dolgoztatja a hasizmot, de nem éget el annyi kalóriát, ami a valódi oka annak, hogy a nagy intenzitású edzések annyira hatékonyak.

De várj! Van még ... Nem érdekes, hogy milyen edzést végzek, ha az étrend nem megfelelő, még a világ legjobb edzésével sem.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás