notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

Nem minden kenyér egészséges, ami barna - Ezekre figyelj vásárláskor - színezékek, tartósítószerek, penész, tárolás, búza, tartalom

hirdetes

Nem minden kenyér egészséges, ami barna - Ezekkel vigyázz!

SFV
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Sokunk számára a kenyér táplálkozásunk alapját képezi, így nap mint nap fogyasztjuk. Sokan próbálunk egészségesebbeket választani, de mivel sokat nem tudunk összetevőikről és elkészítésük folyamatáról, nem dönthetünk igazán tudatosan. Most ebben próbálunk segíteni.

Nem minden kenyér egészséges, ami barna

A mindmegette.hu felkérésére Ludwig Klára, a Jókenyér alapítója igyekezett segítséget nyújtani a tévhitek eloszlatásában és a valóban egészséges termékek kiválasztásában, most ezt közöljük Veletek.


A kenyereket is színezik


A kenyerekkel kapcsolatban az egyik leggyakoribb tévhit, hogy az a kenyér, mai barna, az teljes kiőrlésű és rostban gazdag. Ez azonban nem mindig igaz, ugyanis gyakran a kenyereket malátával, kakaóporral és egyéb színezőanyagokkal színezik barnára. Fontos megjegyeznünk, hogy ezek nem feltétlenül egészségtelen színezőanyagok, azonban mégsem rostban gazdag és vitamindús kenyeret kapunk az általuk történő színezéssel.


Egészséges kenyérfajták – teljes kiőrlésű kenyér


A barnakenyér-félék közül az egyik legegészségesebb az, amelyik teljeskiőrlésű lisztből készül. Amikor  a teljeskiőrlésű lisztet készítik, akkor a búzaszem 100%-a feldolgozásra kerül, így az megtartja tápanyagait, amelyhez hozzátartozik a magas rost-, vas- és B-vitamin-tartalom, ráadásul komplex szénhidrátjai kitűnő energiaforrásként is szolgálhatnak.

hirdetes


Egészséges kenyérfajták – rozskenyér 


hirdetes
A teljes kiőrlésű kenyér mellett a rozskenyerek is a legegészségesebb kenyérfajtákhoz tartoznak. Ezek kétféle lisztből – rozsból és búzából – készülnek, s ezeket eltérő arányban keverik a tésztába – a rozsliszt aránya azonban minden esetben legalább 40%. Ettől az aránytól függően változhat a rozskenyerek színe: minél több bennük a rozsliszt, a színük annál sötétebb szürkésbarna. A rozskenyerek előnyei közzé tartozik, hogy segítenek az immunrendszer erősítésében, a vitalizációban és a fizikai erőnlét növelésében. Vitamintartalmát tekintve B-vitaminban, kalciumban, magnéziumban, nitrogénben és foszforban is gazdag.


Egészséges kenyérfajták – rozsos kenyér


A rozsos kenyér a rozskenyér kistestvére, ugyanis annál kevesebb rozslisztet tartalmaz (15-40%), és több búzát. Ennél fogva az egészségre gyakorolt hatása is kisebb, de vitamin- és ásványianyag-tartalma így sem elhanyagolható.

Olvass tovább, és tudd meg, hogyan ehetsz valóban egészséges kenyeret!
 

Forrás: mindmegette.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Tovább a lexikonra
egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer étrend táplálkozás vitamin