notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Törzsizom erősítés napi 5 perces edzéssel

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

SzSz
hirdetes

Szeretnéd javítani erőnlétedet, de nincs sok időd? Ez nem okozhat gondot, hiszen ezekkel az egyszerű, de igen hatásos gyakorlatokkal, mindössze napi 5 perc alatt fejlesztheted állóképességedet és izmaid erősségét egyaránt! 

plank edzés

A jól megtervezett mikro-edzésprogramok egyre népszerűbbek a hatékonyság és az elfoglalt életmód során. A kutatások azt mutatják, hogy a rövid, de hatásos gyakorlatok segítségével egyaránt megfelelő eredményeket érhetünk el. 

 

Miért fontos a törzsizom erősítés?


A törzs-központú edzések fontosak a test szilárdsága és stabilitása szempontjából. Ezek alapot nyújtanak a fejlettebb gyakorlatokhoz, amelyeket később beleépíthetünk a gyakorlatok közé. Szilárd törzsizmok nélkül, a kutatások szerint, gyengeség és negatív változások történhetnek a test konfigurációjában.

 

A törzsizmok közé tartoznak a törzs mély és sekély izmai, és a következőkben segíthetnek: 

 

  • Stabilizálja a gerincoszlopot
  • Fokozza az erőkifejtést
  • hirdetes
  • Javítja az egyensúlyt
  • Segít a hasfal erősítésében
  • Javítja a funkcionális alkalmasságot

 

 

Ha a törzsizmokat nem eddzük rendszeresen, azok meggyengülhetnek, és a következő kockázatokkal járhatnak: 

 

  • Negatív változások a test konfigurációjában
  • Az ágyéki gerinc hátsó ízületeinek tömörítése
  • Alsó hátfájás / kellemetlen érzés
  • A medence túlzott elülső / hátsó támasztása
  • Izomfeszültség
hirdetes

 

 

A törzsgyakorlatok maximalizálják az izomerőt és a stabilitást. Erős törzsizom segítségével megakadályozható a térd, a csípőízület és a derék sérülése. A mély izmok stabilitása enyhítheti a hátfájdalmakat, és javítja a testtartást. 

 

Miért?


Az erős törzsizom jobb edzést biztosít. Számos gyakorlat során használjuk törzsizmainkat, pedig nem is gondolnánk. Lényegében a legtöbb gyakorlat esetén ide koncentrálódik a súlypontunk, így valójában tényleg nagyon fontos ezeknek az izmok a fejlesztése. Nem csak az edzések alatt adnak megfelelő tartást, de a hétköznapok során is. 

 

A törzsizmok megerősítésének egyik legjobb módja a plank gyakorlat. A legmagasabb izomaktivitás a plank gyakorlat elvégzése során történik. 
A napi 5 perces plank edzés egy gyors, jól megtervezett program, amely számos plank gyakorlatot tartalmaz. A következő gyakorlatok mindössze néhány perc alatt hatékonyan erősítik a törzset.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

2019-07-10

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

Az életben vagy kifogásaink vannak, vagy eredményeink, ezért az élet, az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat.

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

2019-07-02

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

Mind a szabad súlyok, mind pedig a gépek is alkalmasak az izom építéshez. Most nézzük meg mik az előnyi és mik a hátrányai a szabad súlyos és a gépi edzésnek.

Hogyan nő az izomzatod?

2019-06-24

Hogyan nő az izomzatod?

Minden embernek van egy vele született izomnövekedési kapacitása, nagyjából úgy, mint ahogyan minden embernek megvan a maga természet által adott magassága, alakja, csontszerkezete.

Edzés előtti és utáni táplálkozás

2019-06-17

Edzés előtti és utáni táplálkozás

A táplálkozás egész nap, de kiemelten edzés előtt és után fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra folytatott mozgás hatására izomvesztés következik be.

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 178

Átlagos értékelés: 4.9