notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Törzsizom erősítés napi 5 perces edzéssel

hirdetes

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

SzSz

Szeretnéd javítani erőnlétedet, de nincs sok időd? Ez nem okozhat gondot, hiszen ezekkel az egyszerű, de igen hatásos gyakorlatokkal, mindössze napi 5 perc alatt fejlesztheted állóképességedet és izmaid erősségét egyaránt! 

plank edzés

A jól megtervezett mikro-edzésprogramok egyre népszerűbbek a hatékonyság és az elfoglalt életmód során. A kutatások azt mutatják, hogy a rövid, de hatásos gyakorlatok segítségével egyaránt megfelelő eredményeket érhetünk el. 

Miért fontos a törzsizom erősítés?


A törzs-központú edzések fontosak a test szilárdsága és stabilitása szempontjából. Ezek alapot nyújtanak a fejlettebb gyakorlatokhoz, amelyeket később beleépíthetünk a gyakorlatok közé. Szilárd törzsizmok nélkül, a kutatások szerint, gyengeség és negatív változások történhetnek a test konfigurációjában.

A törzsizmok közé tartoznak a törzs mély és sekély izmai, és a következőkben segíthetnek: 

  • Stabilizálja a gerincoszlopot
  • Fokozza az erőkifejtést
  • hirdetes
  • Javítja az egyensúlyt
  • Segít a hasfal erősítésében
  • Javítja a funkcionális alkalmasságot

Ha a törzsizmokat nem eddzük rendszeresen, azok meggyengülhetnek, és a következő kockázatokkal járhatnak: 

  • Negatív változások a test konfigurációjában
  • Az ágyéki gerinc hátsó ízületeinek tömörítése
  • Alsó hátfájás / kellemetlen érzés
  • A medence túlzott elülső / hátsó támasztása
  • Izomfeszültség
hirdetes

A törzsgyakorlatok maximalizálják az izomerőt és a stabilitást. Erős törzsizom segítségével megakadályozható a térd, a csípőízület és a derék sérülése. A mély izmok stabilitása enyhítheti a hátfájdalmakat, és javítja a testtartást. 

Miért?


Az erős törzsizom jobb edzést biztosít. Számos gyakorlat során használjuk törzsizmainkat, pedig nem is gondolnánk. Lényegében a legtöbb gyakorlat esetén ide koncentrálódik a súlypontunk, így valójában tényleg nagyon fontos ezeknek az izmok a fejlesztése. Nem csak az edzések alatt adnak megfelelő tartást, de a hétköznapok során is. 

A törzsizmok megerősítésének egyik legjobb módja a plank gyakorlat. A legmagasabb izomaktivitás a plank gyakorlat elvégzése során történik. 
A napi 5 perces plank edzés egy gyors, jól megtervezett program, amely számos plank gyakorlatot tartalmaz. A következő gyakorlatok mindössze néhány perc alatt hatékonyan erősítik a törzset.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra