Törzsizom erősítés napi 5 perces edzéssel

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

SzSz

Szeretnéd javítani erőnlétedet, de nincs sok időd? Ez nem okozhat gondot, hiszen ezekkel az egyszerű, de igen hatásos gyakorlatokkal, mindössze napi 5 perc alatt fejlesztheted állóképességedet és izmaid erősségét egyaránt! 

plank edzés

A jól megtervezett mikro-edzésprogramok egyre népszerűbbek a hatékonyság és az elfoglalt életmód során. A kutatások azt mutatják, hogy a rövid, de hatásos gyakorlatok segítségével egyaránt megfelelő eredményeket érhetünk el. 

 

Miért fontos a törzsizom erősítés?


A törzs-központú edzések fontosak a test szilárdsága és stabilitása szempontjából. Ezek alapot nyújtanak a fejlettebb gyakorlatokhoz, amelyeket később beleépíthetünk a gyakorlatok közé. Szilárd törzsizmok nélkül, a kutatások szerint, gyengeség és negatív változások történhetnek a test konfigurációjában.

 

A törzsizmok közé tartoznak a törzs mély és sekély izmai, és a következőkben segíthetnek: 

 

  • Stabilizálja a gerincoszlopot
  • Fokozza az erőkifejtést
  • Javítja az egyensúlyt
  • Segít a hasfal erősítésében
  • Javítja a funkcionális alkalmasságot

 

 

Ha a törzsizmokat nem eddzük rendszeresen, azok meggyengülhetnek, és a következő kockázatokkal járhatnak: 

 

  • Negatív változások a test konfigurációjában
  • Az ágyéki gerinc hátsó ízületeinek tömörítése
  • Alsó hátfájás / kellemetlen érzés
  • A medence túlzott elülső / hátsó támasztása
  • Izomfeszültség

 

 

A törzsgyakorlatok maximalizálják az izomerőt és a stabilitást. Erős törzsizom segítségével megakadályozható a térd, a csípőízület és a derék sérülése. A mély izmok stabilitása enyhítheti a hátfájdalmakat, és javítja a testtartást. 

 

Miért?


Az erős törzsizom jobb edzést biztosít. Számos gyakorlat során használjuk törzsizmainkat, pedig nem is gondolnánk. Lényegében a legtöbb gyakorlat esetén ide koncentrálódik a súlypontunk, így valójában tényleg nagyon fontos ezeknek az izmok a fejlesztése. Nem csak az edzések alatt adnak megfelelő tartást, de a hétköznapok során is. 

 

A törzsizmok megerősítésének egyik legjobb módja a plank gyakorlat. A legmagasabb izomaktivitás a plank gyakorlat elvégzése során történik. 
A napi 5 perces plank edzés egy gyors, jól megtervezett program, amely számos plank gyakorlatot tartalmaz. A következő gyakorlatok mindössze néhány perc alatt hatékonyan erősítik a törzset.
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Mozgáskoordináció

  Azon képesség, amely a mozgások végrehajtásának célszerű szabályozását segíti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 178

Átlagos értékelés: 4.9