notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit egyek edzés előtt? - Íme a legjobb ételek, amiket nyugodt szívvel fogyaszthatsz edzés előtt

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

CZs
hirdetes

Lejátszási listát készítesz a kedvenc pörgős számaidról, pozitív gondolatokkal töltöd meg az elméd, várod, hogy végre mozoghass, felveszed a kedvenc edzőruhádat, de egy fontos tényezőről talán megfeledkezel… Ez nem más, mint az edzés előtti táplálkozás. A legtöbben csupán magára az edzésre fókuszálnak, és nem is gondolnak bele, milyen mértékben befolyásolja teljesítményüket az edzés előtti étkezés, vagy annak hiánya.

Íme a legjobb ételek edzés előttre

Étkezés edzés előtt

Azt nyilván nem kell elmondanunk, hogy ne egyél nehéz ételeket, csokoládét, vagy ne igyál alkoholt edzés előtt. Ennél azonban a dolog jóval bonyolultabb, és a nem megfelelő edzés előtti táplálkozás sajnos nagy mértékben ronthat a teljesítményeden. Edzés során szervezeted nagy mennyiségű vért pumpál az izmaidba. Ha ez a vérmennyiség az edzés előtti étkezés miatt a gyomrodba összpontosul. Így az olyan ételeket érdemes elkerülni, amelyek különösen igénybe veszik a gyomrot és az emésztést. A magas szénhidrát- és kalóriatartalmú finomságok éppen ilyenek, de nem csak ezekre kell figyelned.

 

Mit ne együnk edzés előtt?

Például leveles zöldségeket (saláta, spenót, brokkoli, stb.) nem érdemes, azok ugyanis savat termelnek, így kényelmetlen érzést okozhatnak a gyomrodban edzés közben. A hüvelyesek, mint a csicseriborsó, a bab vagy a lencse puffadást okozhatnak, ígyezeket is érdemes elkerülni. A teljes kiőrlésű kenyér szénhidráttartalma miatt jó választásnak tűnhet, hiszen kelleni fog az energia a mozgás során, a komplex szénhidrátjai miatt inkább megterhelik a gyomrot mozgás közben, mintsem löketet adnának a sporthoz. A nyers magok önmagukban szintén kellemetlenségeket okozhatnak, azokat szénhidrátokkal és fehérjékkel érdemes kombinálni a kiegyensúlyozott táplálkozás érdekében.

hirdetes

 

Így tehát alaposan át kell gondolnunk, hogy mit viszünk a szervezetünkbe a testmozgást megelőzően. Már számodra is biztosan világossá vált, hogy néhány egészségesnek tűnő finomság kifejezetten ártalmas lehet a teljesítményedre, de legalábbis komfortérzetedre mindenképpen.

hirdetes

 

Mit együnk edzés előtt?

Vegyük tehát sorra, melyek azok az ételek, amik kifejezetten jót tesznek szervezetünknek mozgás előtt, amik segítenek elérni a célunkat és támogatják elképzeléseinket. Minél közelebb vagyunk az edzés időpontjához, annál inkább a fehérjét, szénhidrátot tartalmazó ételeknek kell előtérbe kerülniük. Persze ettől függetlenül is ügyelnünk kell rá, hogy edzés előtt két-három órával fogyasszuk el az ételt. Ha mégis megcsúsznánk, és ez nem jönne össze, annál könnyebb ételeket fogyasszunk, minél közelebb kerülünk az edzés időpontjához.

 

Hogy pontosan mit érdemes fogyasztani, az cikkünk folytatásából kiderül! Lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás egészséges életmód