notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk? A szakértő segít!

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

SzSz
hirdetes

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk! 

Fehérje mennyisége

A fehérjebevitel mennyisége főként attól függ, hogy mi a célunk. Gyakran előfordul, hogy a fitnesz szakértők a magas fehérjebevitelre esküdnek, amely részben igaz, viszont mindenki szervezte másként működik, ezáltal mások az igényei. A fehérje mindenki számára fontos tápanyag, és mindenkinek szükséges, de különösen az izomépítés során elsődleges. A fehérje az a tápanyag, amely segít az izomtömeg megteremtésében és megtartásában, ezért gyakran láthatjuk, hogy a testépítők körében mennyire sok figyelmet fordítanak ennek a tápanyagnak a bevitelére. 

 

De akkor tulajdonképpen mennyi fehérjére is van szükségünk? 


Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mennyi fehérjére lenne szükségük. Erre többféle megoldás is van, és az egyik legjobb, ha olyan szakemberhez fordulunk, aki pontosan segít kiszámolni szervezetünk számára a legmegfelelőbb mennyiséget. A személyre szabottság fontos, hiszen figyelembe kell venni az egyén testzsírszázalékát, súlyát, vércsoportját, egészségügyi állapotát és természetesen célját egyaránt. Ha megfelelő mennyiségű fehérjét, és jó arányban viszed be étkezéseid során a tápanyagokat, akkor a tested megfelelően fog reagálni, és fogyni, izmot építeni vagy épp szálkásodni fog. 

hirdetes

 

Lássunk néhány kulcsfontosságú dolgot a megfelelő fehérjebevitelről, amelyeket figyelembe kell venni:

 
1.    A fehérjebevitel a testcéloktól függ: 


Mennyi fehérjét vigyünk be? Attól függ, hogy mi a célod! Fontos a jelenlegi testtömeged, a testzsír százalékod és a magasságod. A szakemberek azt ajánlják, ha fogyni szeretnél, akkor az étrendedben lévő tápanyagok arányából 30% fehérje legyen. 30%-os fehérjebevitel mellett a test képes zsírt égetni, így nem izomból, hanem valóban zsírból fogsz fogyni. 


Amennyiben a célod az izomépítés vagy az izommegtartás fogyás nélkül, akkor tápanyagbeviteled során megnövelheted a fehérje mennyiségét akár 40%-ra. 
A szakértők egyébként azt ajánlják, ha otthon szeretnénk kiszámolni magunknak a fehérjebevitel mennyiségét, akkor a következő képletet használjuk: testkilogramm x 1,5-2 gramm fehérje. Ez azt jelenti, hogy test kilogrammonként 1,5-2 gramm fehérjével számoljunk. Attól függően, hogy mi a célunk. 

 


2.    A legjobb fehérjeforrások:


Válasszunk olyan egyszerű fehérjeforrásokat, amelyek nincsenek feldolgozva és nem okoznak bőr- vagy bélrendszeri problémákat. Ez azt jelenti, hogy próbáld meg olyan ételekből bevinni a fehérjét, mint a fehér, zsírszegény halak, húsok, tejtermékek, zöldségek, gabonafélék. A legjobb, ha kitapasztalod szervezeted számára melyek a jó fehérjeforrások, amelyekről jól érzed magad. Sokan ételallergiával küzdenek, például la tejtermékektől, a szójától, így az ő esetükben sokkal komplikáltabb a fehérjebevitel.

hirdetes

 

 

3.    A legjobb fehérjeforrások vegánok számára: 


A vegánok esetén még nehezebb a fehérjebevitel, hiszen magas fehérjetartalommal főleg a húsfélék bírnak. Azok akik növényi alapú étkezést folytatnak, mindenképp érdemes valamilyen táplálékkiegészítőt használni étrendjükbe. Méghozzá növényi alapú fehérjeporokat, mint a szója, borsó, rizs vagy egyéb növényi alapú fehérje. Ugyan ezek nem olyan tiszta fehérjeforrások, mint a tejsavófehérje, mégis sokat segíthetnek a megfelelő fehérjebevitelben. Emellett a vegánok számára érdemes néhány diófélét, magvakat is fogyasztaniuk, amelyek magasabb fehérjetartalommal rendelkeznek. Ilyen a dió, a chiamag, a szezámmag. Vegánkét is lehetséges a megfelelő fehérjebevitel, a lényeg a tudatosság és az odafigyelés. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Zsírleszívás

A zsyrleszívás egy sebészi folyamat, melynek során a mestersgesen távolítják el felesleges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8

élelmiszer életmód fogyókúra kalóriabevitel táplálkozás