notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk? A szakértő segít!

hirdetes

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

SzSz
hirdetes

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk! 

Fehérje mennyisége

A fehérjebevitel mennyisége főként attól függ, hogy mi a célunk. Gyakran előfordul, hogy a fitnesz szakértők a magas fehérjebevitelre esküdnek, amely részben igaz, viszont mindenki szervezte másként működik, ezáltal mások az igényei. A fehérje mindenki számára fontos tápanyag, és mindenkinek szükséges, de különösen az izomépítés során elsődleges. A fehérje az a tápanyag, amely segít az izomtömeg megteremtésében és megtartásában, ezért gyakran láthatjuk, hogy a testépítők körében mennyire sok figyelmet fordítanak ennek a tápanyagnak a bevitelére. 

 

De akkor tulajdonképpen mennyi fehérjére is van szükségünk? 


Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mennyi fehérjére lenne szükségük. Erre többféle megoldás is van, és az egyik legjobb, ha olyan szakemberhez fordulunk, aki pontosan segít kiszámolni szervezetünk számára a legmegfelelőbb mennyiséget. A személyre szabottság fontos, hiszen figyelembe kell venni az egyén testzsírszázalékát, súlyát, vércsoportját, egészségügyi állapotát és természetesen célját egyaránt. Ha megfelelő mennyiségű fehérjét, és jó arányban viszed be étkezéseid során a tápanyagokat, akkor a tested megfelelően fog reagálni, és fogyni, izmot építeni vagy épp szálkásodni fog. 

hirdetes

 

Lássunk néhány kulcsfontosságú dolgot a megfelelő fehérjebevitelről, amelyeket figyelembe kell venni:

 
1.    A fehérjebevitel a testcéloktól függ: 


Mennyi fehérjét vigyünk be? Attól függ, hogy mi a célod! Fontos a jelenlegi testtömeged, a testzsír százalékod és a magasságod. A szakemberek azt ajánlják, ha fogyni szeretnél, akkor az étrendedben lévő tápanyagok arányából 30% fehérje legyen. 30%-os fehérjebevitel mellett a test képes zsírt égetni, így nem izomból, hanem valóban zsírból fogsz fogyni. 


Amennyiben a célod az izomépítés vagy az izommegtartás fogyás nélkül, akkor tápanyagbeviteled során megnövelheted a fehérje mennyiségét akár 40%-ra. 
A szakértők egyébként azt ajánlják, ha otthon szeretnénk kiszámolni magunknak a fehérjebevitel mennyiségét, akkor a következő képletet használjuk: testkilogramm x 1,5-2 gramm fehérje. Ez azt jelenti, hogy test kilogrammonként 1,5-2 gramm fehérjével számoljunk. Attól függően, hogy mi a célunk. 

 


2.    A legjobb fehérjeforrások:


Válasszunk olyan egyszerű fehérjeforrásokat, amelyek nincsenek feldolgozva és nem okoznak bőr- vagy bélrendszeri problémákat. Ez azt jelenti, hogy próbáld meg olyan ételekből bevinni a fehérjét, mint a fehér, zsírszegény halak, húsok, tejtermékek, zöldségek, gabonafélék. A legjobb, ha kitapasztalod szervezeted számára melyek a jó fehérjeforrások, amelyekről jól érzed magad. Sokan ételallergiával küzdenek, például la tejtermékektől, a szójától, így az ő esetükben sokkal komplikáltabb a fehérjebevitel.

 

 

3.    A legjobb fehérjeforrások vegánok számára: 


A vegánok esetén még nehezebb a fehérjebevitel, hiszen magas fehérjetartalommal főleg a húsfélék bírnak. Azok akik növényi alapú étkezést folytatnak, mindenképp érdemes valamilyen táplálékkiegészítőt használni étrendjükbe. Méghozzá növényi alapú fehérjeporokat, mint a szója, borsó, rizs vagy egyéb növényi alapú fehérje. Ugyan ezek nem olyan tiszta fehérjeforrások, mint a tejsavófehérje, mégis sokat segíthetnek a megfelelő fehérjebevitelben. Emellett a vegánok számára érdemes néhány diófélét, magvakat is fogyasztaniuk, amelyek magasabb fehérjetartalommal rendelkeznek. Ilyen a dió, a chiamag, a szezámmag. Vegánkét is lehetséges a megfelelő fehérjebevitel, a lényeg a tudatosság és az odafigyelés. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
163 443
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
163 443
Közösség

Szótár

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8

élelmiszer életmód fogyókúra kalóriabevitel táplálkozás