notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk? A szakértő segít!

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

SzSz
hirdetes

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk! 

Fehérje mennyisége

A fehérjebevitel mennyisége főként attól függ, hogy mi a célunk. Gyakran előfordul, hogy a fitnesz szakértők a magas fehérjebevitelre esküdnek, amely részben igaz, viszont mindenki szervezte másként működik, ezáltal mások az igényei. A fehérje mindenki számára fontos tápanyag, és mindenkinek szükséges, de különösen az izomépítés során elsődleges. A fehérje az a tápanyag, amely segít az izomtömeg megteremtésében és megtartásában, ezért gyakran láthatjuk, hogy a testépítők körében mennyire sok figyelmet fordítanak ennek a tápanyagnak a bevitelére. 

 

De akkor tulajdonképpen mennyi fehérjére is van szükségünk? 


Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mennyi fehérjére lenne szükségük. Erre többféle megoldás is van, és az egyik legjobb, ha olyan szakemberhez fordulunk, aki pontosan segít kiszámolni szervezetünk számára a legmegfelelőbb mennyiséget. A személyre szabottság fontos, hiszen figyelembe kell venni az egyén testzsírszázalékát, súlyát, vércsoportját, egészségügyi állapotát és természetesen célját egyaránt. Ha megfelelő mennyiségű fehérjét, és jó arányban viszed be étkezéseid során a tápanyagokat, akkor a tested megfelelően fog reagálni, és fogyni, izmot építeni vagy épp szálkásodni fog. 

hirdetes

 

Lássunk néhány kulcsfontosságú dolgot a megfelelő fehérjebevitelről, amelyeket figyelembe kell venni:

 
1.    A fehérjebevitel a testcéloktól függ: 


Mennyi fehérjét vigyünk be? Attól függ, hogy mi a célod! Fontos a jelenlegi testtömeged, a testzsír százalékod és a magasságod. A szakemberek azt ajánlják, ha fogyni szeretnél, akkor az étrendedben lévő tápanyagok arányából 30% fehérje legyen. 30%-os fehérjebevitel mellett a test képes zsírt égetni, így nem izomból, hanem valóban zsírból fogsz fogyni. 


Amennyiben a célod az izomépítés vagy az izommegtartás fogyás nélkül, akkor tápanyagbeviteled során megnövelheted a fehérje mennyiségét akár 40%-ra. 
A szakértők egyébként azt ajánlják, ha otthon szeretnénk kiszámolni magunknak a fehérjebevitel mennyiségét, akkor a következő képletet használjuk: testkilogramm x 1,5-2 gramm fehérje. Ez azt jelenti, hogy test kilogrammonként 1,5-2 gramm fehérjével számoljunk. Attól függően, hogy mi a célunk. 

 


2.    A legjobb fehérjeforrások:


Válasszunk olyan egyszerű fehérjeforrásokat, amelyek nincsenek feldolgozva és nem okoznak bőr- vagy bélrendszeri problémákat. Ez azt jelenti, hogy próbáld meg olyan ételekből bevinni a fehérjét, mint a fehér, zsírszegény halak, húsok, tejtermékek, zöldségek, gabonafélék. A legjobb, ha kitapasztalod szervezeted számára melyek a jó fehérjeforrások, amelyekről jól érzed magad. Sokan ételallergiával küzdenek, például la tejtermékektől, a szójától, így az ő esetükben sokkal komplikáltabb a fehérjebevitel.

hirdetes

 

 

3.    A legjobb fehérjeforrások vegánok számára: 


A vegánok esetén még nehezebb a fehérjebevitel, hiszen magas fehérjetartalommal főleg a húsfélék bírnak. Azok akik növényi alapú étkezést folytatnak, mindenképp érdemes valamilyen táplálékkiegészítőt használni étrendjükbe. Méghozzá növényi alapú fehérjeporokat, mint a szója, borsó, rizs vagy egyéb növényi alapú fehérje. Ugyan ezek nem olyan tiszta fehérjeforrások, mint a tejsavófehérje, mégis sokat segíthetnek a megfelelő fehérjebevitelben. Emellett a vegánok számára érdemes néhány diófélét, magvakat is fogyasztaniuk, amelyek magasabb fehérjetartalommal rendelkeznek. Ilyen a dió, a chiamag, a szezámmag. Vegánkét is lehetséges a megfelelő fehérjebevitel, a lényeg a tudatosság és az odafigyelés. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8

élelmiszer életmód fogyókúra kalóriabevitel táplálkozás