notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan úszhatod meg az influenzát? 3 lépés a megelőzés érdekében

3 egyszerű lépés és megúszhatod az influenzát!

D. Ági
hirdetes

Erősítsd meg az immunrendszered, hogy ezen a télen elkerüljön a betegeskedés. A következő módszer nem csupán a szervezeted ellenállókészségét növeli, de még az alakformálásban is segítségedre lehet.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

Miért kapjuk el az influenzát?

 

Gondolkodtál már azon, mi az oka, hogy egyesek gyakrabban betegszenek meg, mint mások? Vagy, hogy valakit sokkal jobban megvisel egy megfázás vagy influenza, míg vannak, akik egy-két nap alatt gond nélkül túl vannak rajta? Mind ki vagyunk téve a baktériumok és vírusok támadásainak a mindennapokban, de hogy megbetegszünk-e, az immunrendszerünk ellenálló képességén múlik.

 

Ahhoz, hogy erősebb legyen a szervezetünk, tudnunk kell, mihez van köze leginkább az immunrendszerünk működésének. Ez pedig nem más, mint az emésztőrendszer. Az immunrendszerünk építő elemeinek megközelítőleg 70-80%-a beleinkben található, amiből következik, hogy a megfelelő táplálkozás a kulcs az egészséges ellenállókészség kialakításához.

 

Először is, fel kell tudnunk ismerni az emésztőrendszerünk állapotáról árulkodó jeleket. Vannak tünetek, melyek egyértelműek, például a puffadás, székrekedés vagy épp hasmenés, de bőven akadnak egyéb jelek, amelyekről nem gondolnánk, hogy az emésztőrendszerünk problémáira utalnak. Ilyenek lehetnek például a pattanások, bőrszárazság, kiütések, sőt akár a lelki állapot ingadozása is intő jel lehet.

 

Tehát, hogy újra építsük és fenntartsuk az egészséges bélflóra működését, jöjjön a három legfontosabb lépés.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

1.    Csökkentsd a szénhidrát bevitelt:

A belekben élő káros baktériumok legfőbb táplálékául a szénhidrátok és a cukrok szolgálnak. Természetesen nem kell drasztikus módon mindent kizárnod az étkezéseidből, ami tartalmazza ezeket. Segítségül itt egy lista a teljesség igénye nélkül, melyek azok az élelmiszerfélék, amiket jó kerülni, és melyek azok, amelyek kis mennyiségben gond nélkül fogyaszthatóak.

hirdetes

 

Kerülendő szénhidrátok:

gabonafélék: rizs, búza, árpa, zab

hüvelyesek: bab, szójabab, csicseriborsó, babcsíra

keményítő tartalmú zöldségek: kukorica, tápiókakeményítő, burgonya

 

Hasznos szénhidrátok:

Gyümölcsök alacsony cukortartalommal, például a bogyós gyümölcsök

Zöldségek, mint a fehérrépa, zellergyökér, sütőtök, brokkoli, sárgarépa, káposzta, uborka stb.

 

Ráadásul az alacsony szénhidrát tartalmú étrend rövid időn belül súlycsökkenést eredményez, hiszen a jobban működő emésztőrendszer hatékonyabban bontja le a szükségtelen anyagokat, és könnyebben dolgozza fel a szükségeseket.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

2.    Pótold a hiányzó tápanyagokat:

B-vitaminok, kiváltképp B-12 és folsav: Ha a beleink nem működnek megfelelően, nem képesek felszívni a szükséges tápanyagokat az emésztés során. Ha megtámogatjuk egy B-komplex készítmény kúrával, az immunrendszerünk biztosan meghálálja.

 

A D vitamin szintén fontos szerepet játszik az immunaktivitásban, ahogy a gyulladások csökkentésében is. A napfényhiány miatt segítségre szorulhat szervezetünk a D3 vitamin ellátásban, főként a téli hónapokban.

hirdetes

 

A Magnézium a leggyakrabban hiányzó ásványi anyag a szervezetben. Számos jótékony hatása mellett fontos szerepet játszik az emésztési folyamatban, így érdemes időről időre 1-2 hetes magnézium kúrát tartani, kiváltképp a hideg hónapokban.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

3.    Probiotikumok: 

A probiotikumok a bélrendszerünkben élő hasznos baktériumok, melyeknek számos feladata van, segítik az emésztést és a felszívódás folyamatát, méregtelenítő hatással bírnak, szabályozzák a káros baktériumok jelenlétét a bélrendszerben és segítenek a vitamin utánpótlásban az immunrendszernek. Ráadásul a kórokozók ellen leginkább hatásos antitestek előállításában is közreműködnek.

 

  • A probiotikumokat pótolhatjuk az erre a célra előállított gyógyszertári termékekkel, a minőségi készítmények több mint 15 billió jótékony baktériumot tartalmaznak.

 

  • Természetes módszer viszont az erjesztett ételek fogyasztása, úgymint pasztőrözetlen savanyú káposzta vagy egyéb savanyúság, illetve a kefir, joghurt, melyet saját magunk is elkészíthetünk otthon.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 5.0