Hogyan úszhatod meg az influenzát? 3 lépés a megelőzés érdekében

3 egyszerű lépés és megúszhatod az influenzát!

D. Ági
hirdetes

Erősítsd meg az immunrendszered, hogy ezen a télen elkerüljön a betegeskedés. A következő módszer nem csupán a szervezeted ellenállókészségét növeli, de még az alakformálásban is segítségedre lehet.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

Miért kapjuk el az influenzát?

 

Gondolkodtál már azon, mi az oka, hogy egyesek gyakrabban betegszenek meg, mint mások? Vagy, hogy valakit sokkal jobban megvisel egy megfázás vagy influenza, míg vannak, akik egy-két nap alatt gond nélkül túl vannak rajta? Mind ki vagyunk téve a baktériumok és vírusok támadásainak a mindennapokban, de hogy megbetegszünk-e, az immunrendszerünk ellenálló képességén múlik.

 

Ahhoz, hogy erősebb legyen a szervezetünk, tudnunk kell, mihez van köze leginkább az immunrendszerünk működésének. Ez pedig nem más, mint az emésztőrendszer. Az immunrendszerünk építő elemeinek megközelítőleg 70-80%-a beleinkben található, amiből következik, hogy a megfelelő táplálkozás a kulcs az egészséges ellenállókészség kialakításához.

 

Először is, fel kell tudnunk ismerni az emésztőrendszerünk állapotáról árulkodó jeleket. Vannak tünetek, melyek egyértelműek, például a puffadás, székrekedés vagy épp hasmenés, de bőven akadnak egyéb jelek, amelyekről nem gondolnánk, hogy az emésztőrendszerünk problémáira utalnak. Ilyenek lehetnek például a pattanások, bőrszárazság, kiütések, sőt akár a lelki állapot ingadozása is intő jel lehet.

 

Tehát, hogy újra építsük és fenntartsuk az egészséges bélflóra működését, jöjjön a három legfontosabb lépés.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

1.    Csökkentsd a szénhidrát bevitelt:

A belekben élő káros baktériumok legfőbb táplálékául a szénhidrátok és a cukrok szolgálnak. Természetesen nem kell drasztikus módon mindent kizárnod az étkezéseidből, ami tartalmazza ezeket. Segítségül itt egy lista a teljesség igénye nélkül, melyek azok az élelmiszerfélék, amiket jó kerülni, és melyek azok, amelyek kis mennyiségben gond nélkül fogyaszthatóak.

hirdetes

 

Kerülendő szénhidrátok:

gabonafélék: rizs, búza, árpa, zab

hüvelyesek: bab, szójabab, csicseriborsó, babcsíra

keményítő tartalmú zöldségek: kukorica, tápiókakeményítő, burgonya

 

Hasznos szénhidrátok:

Gyümölcsök alacsony cukortartalommal, például a bogyós gyümölcsök

Zöldségek, mint a fehérrépa, zellergyökér, sütőtök, brokkoli, sárgarépa, káposzta, uborka stb.

 

Ráadásul az alacsony szénhidrát tartalmú étrend rövid időn belül súlycsökkenést eredményez, hiszen a jobban működő emésztőrendszer hatékonyabban bontja le a szükségtelen anyagokat, és könnyebben dolgozza fel a szükségeseket.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

2.    Pótold a hiányzó tápanyagokat:

B-vitaminok, kiváltképp B-12 és folsav: Ha a beleink nem működnek megfelelően, nem képesek felszívni a szükséges tápanyagokat az emésztés során. Ha megtámogatjuk egy B-komplex készítmény kúrával, az immunrendszerünk biztosan meghálálja.

 

A D vitamin szintén fontos szerepet játszik az immunaktivitásban, ahogy a gyulladások csökkentésében is. A napfényhiány miatt segítségre szorulhat szervezetünk a D3 vitamin ellátásban, főként a téli hónapokban.

 

A Magnézium a leggyakrabban hiányzó ásványi anyag a szervezetben. Számos jótékony hatása mellett fontos szerepet játszik az emésztési folyamatban, így érdemes időről időre 1-2 hetes magnézium kúrát tartani, kiváltképp a hideg hónapokban.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

3.    Probiotikumok: 

A probiotikumok a bélrendszerünkben élő hasznos baktériumok, melyeknek számos feladata van, segítik az emésztést és a felszívódás folyamatát, méregtelenítő hatással bírnak, szabályozzák a káros baktériumok jelenlétét a bélrendszerben és segítenek a vitamin utánpótlásban az immunrendszernek. Ráadásul a kórokozók ellen leginkább hatásos antitestek előállításában is közreműködnek.

 

  • A probiotikumokat pótolhatjuk az erre a célra előállított gyógyszertári termékekkel, a minőségi készítmények több mint 15 billió jótékony baktériumot tartalmaznak.

 

  • Természetes módszer viszont az erjesztett ételek fogyasztása, úgymint pasztőrözetlen savanyú káposzta vagy egyéb savanyúság, illetve a kefir, joghurt, melyet saját magunk is elkészíthetünk otthon.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 5.0