notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan úszhatod meg az influenzát? 3 lépés a megelőzés érdekében

3 egyszerű lépés és megúszhatod az influenzát!

D. Ági
hirdetes

Erősítsd meg az immunrendszered, hogy ezen a télen elkerüljön a betegeskedés. A következő módszer nem csupán a szervezeted ellenállókészségét növeli, de még az alakformálásban is segítségedre lehet.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

Miért kapjuk el az influenzát?

 

Gondolkodtál már azon, mi az oka, hogy egyesek gyakrabban betegszenek meg, mint mások? Vagy, hogy valakit sokkal jobban megvisel egy megfázás vagy influenza, míg vannak, akik egy-két nap alatt gond nélkül túl vannak rajta? Mind ki vagyunk téve a baktériumok és vírusok támadásainak a mindennapokban, de hogy megbetegszünk-e, az immunrendszerünk ellenálló képességén múlik.

 

Ahhoz, hogy erősebb legyen a szervezetünk, tudnunk kell, mihez van köze leginkább az immunrendszerünk működésének. Ez pedig nem más, mint az emésztőrendszer. Az immunrendszerünk építő elemeinek megközelítőleg 70-80%-a beleinkben található, amiből következik, hogy a megfelelő táplálkozás a kulcs az egészséges ellenállókészség kialakításához.

 

Először is, fel kell tudnunk ismerni az emésztőrendszerünk állapotáról árulkodó jeleket. Vannak tünetek, melyek egyértelműek, például a puffadás, székrekedés vagy épp hasmenés, de bőven akadnak egyéb jelek, amelyekről nem gondolnánk, hogy az emésztőrendszerünk problémáira utalnak. Ilyenek lehetnek például a pattanások, bőrszárazság, kiütések, sőt akár a lelki állapot ingadozása is intő jel lehet.

 

Tehát, hogy újra építsük és fenntartsuk az egészséges bélflóra működését, jöjjön a három legfontosabb lépés.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

1.    Csökkentsd a szénhidrát bevitelt:

A belekben élő káros baktériumok legfőbb táplálékául a szénhidrátok és a cukrok szolgálnak. Természetesen nem kell drasztikus módon mindent kizárnod az étkezéseidből, ami tartalmazza ezeket. Segítségül itt egy lista a teljesség igénye nélkül, melyek azok az élelmiszerfélék, amiket jó kerülni, és melyek azok, amelyek kis mennyiségben gond nélkül fogyaszthatóak.

hirdetes

 

Kerülendő szénhidrátok:

gabonafélék: rizs, búza, árpa, zab

hüvelyesek: bab, szójabab, csicseriborsó, babcsíra

keményítő tartalmú zöldségek: kukorica, tápiókakeményítő, burgonya

 

Hasznos szénhidrátok:

Gyümölcsök alacsony cukortartalommal, például a bogyós gyümölcsök

Zöldségek, mint a fehérrépa, zellergyökér, sütőtök, brokkoli, sárgarépa, káposzta, uborka stb.

 

Ráadásul az alacsony szénhidrát tartalmú étrend rövid időn belül súlycsökkenést eredményez, hiszen a jobban működő emésztőrendszer hatékonyabban bontja le a szükségtelen anyagokat, és könnyebben dolgozza fel a szükségeseket.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

2.    Pótold a hiányzó tápanyagokat:

B-vitaminok, kiváltképp B-12 és folsav: Ha a beleink nem működnek megfelelően, nem képesek felszívni a szükséges tápanyagokat az emésztés során. Ha megtámogatjuk egy B-komplex készítmény kúrával, az immunrendszerünk biztosan meghálálja.

 

A D vitamin szintén fontos szerepet játszik az immunaktivitásban, ahogy a gyulladások csökkentésében is. A napfényhiány miatt segítségre szorulhat szervezetünk a D3 vitamin ellátásban, főként a téli hónapokban.

hirdetes

 

A Magnézium a leggyakrabban hiányzó ásványi anyag a szervezetben. Számos jótékony hatása mellett fontos szerepet játszik az emésztési folyamatban, így érdemes időről időre 1-2 hetes magnézium kúrát tartani, kiváltképp a hideg hónapokban.

Az erős immunrendszer a legfontosabb az influenza megelőzésben

 

3.    Probiotikumok: 

A probiotikumok a bélrendszerünkben élő hasznos baktériumok, melyeknek számos feladata van, segítik az emésztést és a felszívódás folyamatát, méregtelenítő hatással bírnak, szabályozzák a káros baktériumok jelenlétét a bélrendszerben és segítenek a vitamin utánpótlásban az immunrendszernek. Ráadásul a kórokozók ellen leginkább hatásos antitestek előállításában is közreműködnek.

 

  • A probiotikumokat pótolhatjuk az erre a célra előállított gyógyszertári termékekkel, a minőségi készítmények több mint 15 billió jótékony baktériumot tartalmaznak.

 

  • Természetes módszer viszont az erjesztett ételek fogyasztása, úgymint pasztőrözetlen savanyú káposzta vagy egyéb savanyúság, illetve a kefir, joghurt, melyet saját magunk is elkészíthetünk otthon.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pusztító

2019-09-19

Pusztító "csodaszer" a piacon: 7+1 tétel a perui kovaföldről

Tényleg már csak az örök élet és az ingyensör hiányzik a perui kovaföldet forgalmazók ígéretei közül. Az étrend-kiegészítők új "sztárjáról", akárcsak időnként a "C-vitaminban gazdag citromlevekről", azt is állítják, hogy „kipucolja” a beleket és az ereket, sőt még a rákot is gyógyítja.

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

2019-09-19

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

Ha megfelelő időben kezdünk lisztes ételeket adni a csecsemőknek, akkor megfelelő időben lehet diagnosztizálni a gluténérzékenységet.

Ételek az egészséges fogakért

2019-09-19

Ételek az egészséges fogakért

Vannak bizonyos ételek és italok, amelyek roncsolják fogaink egészségét és természetesen vannak olyanok is, amik pont, hogy segítik megőrizni egészséges állapotukat. Most összeszedtük ezeket az élelmiszereket, hogy a Te fogaid is tökéletes állapotban legyenek!

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

2019-09-18

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

Hasonlít a zugiváshoz, még ha alapvetően két egymástól eltérő kórképről van is szó. Hogyan gyógyulhatunk meg? A zugevés központi vonása a titkosság – legtöbbször szégyenérzettel, társas elszigetelődéssel, a kirekesztettség érzésével jár, és a személy úgy éli meg, hogy a vágyai tiltottak, nem vállalhatók.

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

2019-09-16

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

Elkészült a diéta, amely szerint étkeznünk kellene a saját jövőnk érdekében. Kutatók kiszámolták, hogy milyen diétát kellene betartanunk ahhoz, hogy ne csak egészségesek legyünk, de a Földnek se ártsunk, és közben tízmilliárd embernek is jusson elég élelmiszer.

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

2019-09-15

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

Nem mind allergia, ami annak látszik, mégis többen gondolják magukról, hogy ételallergiásak, mint ahányan valóban azok. A mentes étrendek korát éljük abban a hitben, hogy egészségesebbek leszünk vagy fogyunk. Csakhogy a mentes étrend – ha nem szakszerűen van összeállítva – kockázati tényező is lehet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 5.0