notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ha megfáztunk ha megfáztunk?

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

vitalzone.hu
hirdetes

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

Megfázva edzeni

A rendszeresen sportolóknak nagy dilemmát okozhat testmozgás szempontjából egy betegség, mivel ilyenkor nem lehetünk benne biztosak, hogy jót teszünk-e az edzéssel, vagy csak tovább rontunk az állapotunkon.


A ’betegség kiizzadása’ már régen megcáfolt tévhit, ezért ne erőltessük. Izzadással nem lehet betegséget kúrálni, a hideg időben pedig különösen veszélyes lehet, ha már az amúgy is megfázott beteg intenzív edzés során izzadni kezd.


Ez legtöbbször csak tetézi a bajt, és növeli egy tüdőgyulladás kialakulásának kockázatát. Ha betegek vagyunk, az izzadást tartogassuk inkább egy meleg takaró alatti pihenésre.


Alapszabálynak tekinthetjük továbbá, hogy a súlyos tüneteket produkáló megbetegedések alatt kerülnünk kell a testmozgást, ilyen esetben ugyanis a sporttal biztos, hogy többet ártunk, mint használunk.

hirdetes


A lázzal járó betegségekből való felgyógyulás általában hosszabb pihenést igényel. Ilyenkor egy hetet minimum hagyjunk ki edzéstervünkből, és csak a tünetek elmúlása gondolkodjunk csak újra testmozgáson.


Arra is figyeljünk oda, hogy ne teljes erőbedobással kezdjünk újra mozogni, hanem szép fokozatosan álljunk vissza a betegség előtti aktivitási szintre. Ugyanez vonatkozik az „egyszerű” vírusos megbetegedésekre. Egyrészt ugyanis a vírusos fertőzések nagyban fokozzák az immunrendszer működését, ilyenkor pedig, ha sportolásnak, intenzív testmozgásnak tesszük ki szervezetünket, az dupla stresszhatást jelent, ezzel pedig csak tovább gyengülhetünk.


Ha valóban egy egyszerű nátháról beszélünk, ami a hagyományos gyenge orrfolyással, tüsszögéssel, esetleg egy kis köhögéssel jelentkezik, akkor továbbra is biztonságosan sportolhatunk.

hirdetes


De edzésünk intenzitását ilyenkor is hasznos maximum közepesre csökkentenünk. Fontos az is, hogy kerüljük a betegséget súlyosbító körülményeket – mint amilyen például a hidegben való, erős izzadással járó futás.


Ha betegség közbeni sportolásról van szó, érdemes minden esetben általános aranyszabálynak venni testünk jelzéseit: ha levertnek, fáradtnak, erőtlennek érezzük magunkat, semmiképpen se sportoljunk, azonban ha úgy érzékeljük, hogy jót tenne egy kis testmozgás, nyugodt szívvel vágjunk bele.

 

Suba Krisztina-Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

2019-08-28

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

Kim Kardashian révén világszerte elterjedhet egy nagyon hülye és káros karcsúsító módszer, a korzett-diéta.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

alakformálás betegség edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód életmód fitness mozgás