notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezt a gyakorlatsort mindenképp végezd el, ha ugrálóköteles edzést végzel

hirdetes

Ugrókötél edzések - Ez a leghatékonyabb ugrálóköteles edzés

ZH

Minden kezdő ugrálókötelesben felmerül a kérdés, hogy „Milyen edzést végezhetek az ugrálókötéllel, hogy hatékony legyen az edzés?” Nem számít, milyen felszerelés áll rendelkezésedre, legyen szó egy teljesen feltöltött szupertornateremről vagy a garázsban elhelyezett, összeilleszthető súlyzókig, vagy ha csak a testsúlyodat csökkentenéd, vagy izmot építenél, zsírt veszítenél, az ugrálókötelezés olyan fizikumot formálhat, amelyre mindig is vágytál!

ugróköteles edzés

Ugrálóköteles edzés gyakorlatok


Zárj ki minden olyan gondolatot a fejedből, ami az ugrókötelekkel és az iskolás gyerekekkel kapcsolatos – az ugrókötél egy hihetetlenül hatékony, sokoldalú edzéseszköz, amit nem csak a gyerekek használhatnak. Könnyedén elfér a hátizsákodban vagy aktatáskádban is akár, így magaddal viheted akár a vakációra vagy hétvégi üzleti utakra is, mert ez az egyik legegyszerűbb módja a kardiofitness, agilitás és az erő fejlesztésének akkor is ha menetközben vagy.


Itt az ideje, hogy újra megismerkedj ezzel a kényelmes kardióeszközzel, nézd meg, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az ugróköteles edzésből! Itt van minden, amit tudnod kell ahhoz, hogy egész életen át jó kardióban maradj. Ha pedig már nem tudod hol rejtőzik a régi köteled, akkor érdemes elgondolkodnod, hogy az ugrálókötél vásárlás során milyen kötelet vásárolj.

Hogyan működik az ugrálókötél?


Győződj meg róla, hogy jó kötelet választottál-e. A gyöngyös vagy műanyag kötelű kötelek sebesebbek és tartósabbak, mint a pamutkötelek, és gyorsabban forognak, így intenzívebb edzést tesznek lehetővé. Kötelezőek akkor is, ha olyan haladó ugrókötél mozdulatokat szeretnél végezni, mint a dupla ugrás (amit itt is feltüntettünk, bár nem várjuk el, hogy azonnal elsajátítsd). Mielőtt elkezdenéd használni a kötelet, mérd meg a magasságodhoz!

hirdetes


Amikor a kötél közepén állsz, a fogantyúknak a hónaljadig kell nyúlniuk. Vágd le és állítsd be a hosszt szükség szerint. Fokozatosan fel kell készítened az alsó tested az ugrálások hatására, ezért kezd az edzéseket viaszos fapadlón vagy gumipadlón. Tartsd a kötelet körülbelül csípőmagasságban lévő kezekkel és enyhén hajlított könyökökkel, és tartsd a felkarod az oldaladhoz közel. A mellkasod legyen kiemelve, a vállaid pedig csapd hátra és nyomd le. Ez az ugrálókötelezés közbeni alaptesttartás. Tedd kicsire az ugrásaidat, és landolj a lábujjaidon.

Ez a legjobb ugrálóköteles edzés


Az edzés három edzésblokkból áll. Gyakorolj különböző ugrásokat, pihenj két percet, és lépj tovább a következő blokkra. Kövesd az utasításokat!

1. blokk

1. Előreugrás
Ismétlés: 60 mp.
Minden fordulatnál mindkét lábbal ugorjuk át a kötelet, lendítsük előre a kötelet (a legalapvetőbb ugrás).

2. Oldalról oldalra

hirdetes
Ismétlés: 60 mp.
Ugorj néhány centit balra, miközben lendíted a kötelet. Aztán jobbra. Lépj be egy ritmusba.

3. Hátraugrás
Ismétlés: 60 mp.
Minden ugráshoz fordítsd hátra a kötelet.

4. Egylábú ugrás balra
Ismétlés: 60 mp.
Ugorj egy lábon; lágyan landolj.

5. Egylábú ugrás-jobbra
Ismétlés: 60 mp.
Ugorj a másik lábaddal.

2. blokk

1. Előreugrás
Ismétlés: 60 mp.

2. Váltakozó ugrás
Ismétlés: 60 mp.
Ugorj az egyik lábra, majd a másikra, előre-hátra.

3. Keresztes ugrás
Ismétlés: 60 mp.
Tedd keresztbe a lábad minden ismétlésnél. 

4. Egylábú ugrás balra
Ismétlés: 60 mp.

5. Egylábú ugrás-jobbra
Ismétlés: 60 mp.


3. blokk

1. Előreugrás
Ismétlés: 60 mp.


2. Dupla ugrás
Ismétlés: 30 mp.
Ugorj elég magasra ahhoz, hogy minden fordulatnál kétszer átengedd a kötelet a lábad alatt. Ha nem tudod gördülékenyen csinálni, gyakorold 30 másodpercig – nem számít, hányszor hagyod ki.


3. Hátraugrás
Ismétlés: 60 mp.


4. Dupla ugrás
Ismétlés: 30 mp.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Súlyzós edzés

  A súlyzós edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek... Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás edzésmódok