Ez a 10 leggyakoribb ételérzékenység az emberek körében

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

SzSz

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk! 

Élelmiszer allergia

Az alábbiakban felsorolt élelmiszerek esetén alakul ki leginkább az emberek körében ételérzékenység. Azonban ez még nem jelenti azt, hogy Te is allergiás vagy rá, ha bármilyen tünetet is tapasztalsz. Ezek az élelmiszerek általában véve egészségesek, azonban sokaknál okozhat gyulladásos és kellemetlen tüneteket. Fontos, hogy azonosítsuk ezek közül az élelmiszerek közül melyek azok, amelyek kiváltják az allergiás reakciókat és problémát okoznak étrendünkben. 

 

Íme a Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia

 

1. Tehéntej, sajt és tejsavófehérje


A leggyakoribb élelmiszer-érzékenységek közül a tehéntej gyakran a legproblematikusabb élelmiszer. Ez magában foglalja magának a tejnek, valamint a tejösszetevőknek az érzékenységét, amelyek számos termékben megtalálhatók, mint például az energia szeletek, levesek, tejcsokoládé és így tovább. Emellett a krémalapú termékekben, mint például a tejszínben és a fagylaltban is megtalálható. A vaj tejfehérjét is tartalmaz, habár megvásárolható tisztított vaj, amelyből a tejfehérjét eltávolították. A joghurt a tejre érzékeny egyének számára is problémát jelent, bár időnként kevésbé problémás, mert a tejfehérjét részben erjedés útján lebontották.

 

A tejérzékenység vagy az intolerancia olyan tüneteket okozhat, mint a fáradtság, a puffadás, emésztési zavarok, akne, ekcéma, stb.  

 

A tejtermék-érzékenységet a tejtermékekben lévő fehérjékkel szembeni immunreakció okozza. Nagyon fontos megjegyezni, hogy ez különbözik a laktóz intoleranciától: amely során a szervezet nem tudja megfelelően megemészteni a tejben lévő cukrokat. Ha immunreakciót tapasztal a tejre, a sajtra vagy a tejsavófehérjére (ami nagyon gyakori), a laktózmentes tejtermékek kiválasztása nem lesz elegendő a tünetek teljes megoldásához. 

 


Annak megállapítása érdekében, hogy a tejtermék lehet-e a saját tüneteinek oka, fontos, hogy legalább 2-3 hétig teljesen elkerüljük az összes tejtermék-összetevőt. A kiküszöbölési étrend befejezésének folyamata lehetővé teszi, hogy kitapasztaljuk valóban érzékenyek vagyunk-e a tejtermékekre. Természetesen a legjobb módja, ha elmegyünk egy allergiavizsgálatra, ahol pontosan megállapítják a tünetek okát. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

2019-03-18

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

A kávé a legtöbb ember életében a reggeli rutin része. Sokan egyszerű elképzelni sem tudják, hogy kávé nélkül induljon a napjuk, azonban igen nagy kérdés, hogy egyáltalán a diéta alatt fogyaszthatunk-e kávét. Most utánajártunk a témának, és segítünk választ találni a kérdésre: Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Kalcium

Az emberi szervezetben a legnagyobb mennyiségben fellelhető ásványi anyag. A csontjaink... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 5.0