A kulcsfontosságú táplálékkiegészítő az izomnövekedéshez: a kreatin

A kreatin – Mi ez és miért jó?

SzSz
hirdetes

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

Kreatin

A kreatin nagyon hatékony neurológiai betegségek ellen, emellett mégis sokan azt állítják nem biztonságos, és sok mellékhatása van. Azonban ezt semmi nem támasztja alá egyelőre. 


A kreatin a világ egyik leggyakrabban tesztelt étrendkiegészítője, így kiemelkedően biztonságos. 

 

 

Mi is ez?

 
A kreatin egy olyan anyag, amely természetesen megtalálható az izomsejtekben. Segít az izmok számára, hogy nehéz emelés vagy nagy intenzitású edzés közben energiát termeljenek. A kreatin, mint étrendkiegészítő nagyon népszerű a sportolók és a testépítők körében az izomgyarapodás, az erősség növelése és a testmozgás javítása érdekében.

hirdetes

 

Kémiailag sok hasonlóságot mutat az aminosavakkal. A szervezet pedig képes a glicin és az arginin aminosavakból előállítani. Számos tényező befolyásolja a szervezet kreatin termelését, beleértve a húsbevitelt, a testmozgást, az izomtömeg mennyiségét és a hormonokat, például a tesztoszteron és az IGF-1 szintjét. A szervezet kreatinjának mintegy 95% -át izomzatban tárolja foszfocreatin formájában. A másik 5% az agyban, a vesében és a májban található.

 

Ha kiegészíted, növeled a foszfocreatin tárolását. Ez a tárolt energia egyik formája a sejtekben, mivel segít a szervezetnek az ATP-nek nevezett nagy energiájú molekula előállításában. Az ATP-t gyakran a szervezet energia pénznemének nevezik. Ha több ATP-je van, a teste jobban teljesíthet edzés közben. A kreatin számos sejtfolyamatot is megváltoztat, amelyek megnövekedett izomtömeghez, szilárdsághoz és helyreálláshoz vezet.

 

 

Hogyan működik?


A kreatin számos módon javíthatja az egészséget és az atlétikai teljesítményt. A nagy intenzitású edzés során az elsődleges szerepe az izomzatban lévő foszfocreatin tárolók növelése. A továbbiakban több ATP előállítására használhatók, amely a nehéz emelés és a nagy intenzitású edzés kulcsfontosságú energiaforrása.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

2019-05-08

5 módja izmok helyreállításának edzés után

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt g

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

2019-04-02

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

Az izomláz gyakori edzés után, ami viszont azt jeletni, hogy az izmaid egyre erősebbek, emellett tudhatod, hogy jól dolgoztál az edzés során. Itt egy kis összefoglaló, mit tehetünk ellene és hogyan enyhítheted!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Dió

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 152

Átlagos értékelés: 4.7