notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit lehet tenni a kávé függőség ellen?

hirdetes

Öntöd magadba a kávét a munkahelyeden? Van megoldás a függőségre

SFV

Egy átlag francia egy erős kávéval kezdi a napot az ébredés után, de még a reggeli előtt. Aztán már a munkahelyen kb. 11 óra körül jön a második, majd az ebéd után a harmadik, és végül valahol négy óra tájban a munkaidő végéig kitartó negyedik. Esetleg az ötödik. De hol a határ?

Van kiút a kávé függőségből?

Így lehet egészséges a kávéfogyasztás

Ez a mennyiség nem káros, ha minden egyes adag egy kis csészét jelent. Még pozitív hatása is lehet a keringésre és a rákosodási folyamatok megakadályozására. De ha a küszöböt valaki túllépi, márpedig ez a jellemző, mert a mennyiség mindig kicsit több, mint egy csésze, már negatív folyamatokat eredményez a szervezetben a kávé fogyasztása. A Le Figaro most alternatívát kínál. Reggelire együnk minél több friss gyümölcsöt, narancsot, grapefruitot, kivit. Továbbá gabonapelyhet, és ne a sokak által imádott, sült péktermékeket, például a croissant-t. Aztán: vigyünk magunkkal az irodába citromból, gyömbérből készített keveréket, amihez mézet is érdemes adni. Fél liter hideg vízzel remek élénkítő ital készül belőle. Szárított gyümölcsöt, sárgabarackot, banánt vagy mandulát is érdemes majszolgatni, mert ezeknek is az agyat stimuláló hatásuk van. Ebédre együnk minél több zöldséget, petrezselymet, brokkolit, spenótot, spárgát, ha éppen szezonja van. Aztán az ebéd utáni kávét helyettesítsük egy ginzengből készült teával.

hirdetes

hirdetes

A jó szájízért


Végül, hogy azért valami kellemes is legyen, egy nagy falat jó minőségű étcsokoládéval zárhatjuk a munkahelyi étkezést. Ez, amellett, hogy élvezetet okoz, vasat és magnéziumot is juttat a szervezetbe. Tehát a táplálkozási tanácsadók, a maguk sajátos módszereivel, a munkahelyi kávéfüggőség megszüntetését javasolják. Persze van más módszer is: a délutáni szieszta, a húsz-harminc-negyven perces szunyókálás bátor felvállalása, mert ez is természetes gyógymód a fáradtság ellen. Innentől ki-ki maga döntse el, hogy kávéval, gyógynövényekkel, vagy a büszkén vállalt délutáni alvással csinálja végig a teljes munkanapot. Merthogy valamilyen lazítási technika vagy teljesítményfokozó nélkül a mai, gyilkos konkurenciájú vállalati világban lehetetlen végigcsinálni az elvben nyolcórás, de sokszor ennél hosszabb tényleges munkanapot.

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód lelki egészség