notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tények és tévhitek. A nagyobb izomtömeg gyorsítja az anyagcseréd?

hirdetes

Tények és tévhitek. A nagyobb izomtömeg gyorsítja az anyagcseréd?

Sári Dalma személyi edző, táplálkozási és életmód tanácsadó

Mindaddig, amire emlékszem, sokan azt hitték, hogy minden 1 kg izom után a test további 25 kalóriát éget el. Papíron ez félelmetesnek hangzik. De sajnos nem igaz.

 

 

A nagyobb izomtömeg tényleg gyorsítja az anyagcseréd?

A nagyobb izomtömeg valóban gyorsítja az anyagcseréd?

A válasz: „igen, de nem egészen”.

 

A kutatások azt mutatják, hogy minden nehezen megszerzett izom napi további 4-7 kalóriát éget el. Magyarul: Ha napi 100 kalóriát akarsz elégetni, akkor szilárd 5-10 kg izomot kell hozzáadnod a testedhez - ez rengeteg izom.

 

De itt van a jó hír

Az örökké bölcs Dean Somerset nagyszerű beszámolót írt arról, hogy miért lehet ez a látszólag lehangoló hírt egy kissé jobbá tenni. Kezdjük az alapokkal: még akkor is, ha 5 - 10 kiló izom felszedésére képes lennél (és ehhez évekre, és nem hónapokra van szükség), a napi további 100 elégetett kalória még mindig nem vezetne jelentősebb zsírégetéshez. De ennek az izomzatnak a megszerzése továbbra is nagyon hasznos lenne a testednek - és a zsírégetési céljaidnak.

hirdetes

 

hirdetes

Nagyobb izomtömeg-gyorsabb kalóriaégetés

Míg az egy kiló izom kalóriájának égetése nyugalomban nagyon túllicitált, az az izom felépítéséhez szükséges munka továbbra is pozitív változásokat idéz elő a testedben. És aztán, amint Somerset elmagyarázza, amikor a most már izmosabb test edzését végzed, akkor több kalóriát vagy képes elégetni, gyorsabban.

 

"Tehát ennek a lényege az, hogy önmagában az izomtömeg hozzáadásával nem sok kalóriát égetsz el, viszont több, nehezebb munkát végezhetsz el, amely valójában több kalóriát éget el" - írja Somerset.

 

Konklúzió

Noha az izom hozzáadása nem annyira gyorsítja fel az anyagcserét, mint amennyire szeretnénk, addig se csüggedj, mert azért nem elhanyagolható az alapvető anyagcserére gyakorolt ​​hatása. Ehelyett vegyük észre, hogy számos jó ok van arra, hogy testmozgást végezzünk, és hogy nagyobb izomtömeget  (és zsírtalanabb testösszetételt) szerezzünk az egészségesebb és jobb megjelenés érdekében.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

Tovább a lexikonra
fitness