Ismerd a határaidat, de ne becsüld alá magad! Meg tudod csinálni!,céltudatosság,alakformálás,edzés,cél,álom,álomalak,fitness,crossfit,fitnesz,egészséges életmód,önbizalom

Ismerd a határaidat, de ne becsüld alá magad! Meg tudod csinálni!

hirdetes

Melyikünk ne esett volna már legalább egyszer abba a hibába, hogy túlhajszolta magát – gyors eredményekre vágyott a sportban vagy testének gyors változására számított. Mostantól azonban Te legyél más. Az edzéseiden mindig saját magadból próbáld kihozni a legtöbbet és ne mások eredményei után loholj. Ne próbáld pusztán azért túlfeszíteni magad, mert valaki más többet ér el, jobbnak tűnik Nálad. 
 
Ismerd a határaidat, de ne becsüld alá magad! Meg tudod csinálni!

 

Mindig csak magadhoz mérd önmagad

 
Legyen szó akármiről, a teljesítmény mindig egyéni. A teljesítményed mindig a Tiéd és az eredményeid Hozzád tartoznak, a TE fejlődésedről árulkodnak. Mindig csak magadhoz mérd önmagad, sohase másokhoz. Ne azt nézd, hogy a másik már lefogyott 50 kilót, vagy hogy már a harmadik maratonra megy, hogy könnyedén ráhajol a lábára vagy hogy rengeteg kilóval guggol, hanem azt nézd, hogy Neked mennyi mindent sikerült már elérned és még mi mindent érhetsz el, ha kitartó vagy!
 
 
A másik ember eredményei származhatnak különleges adottságaiból is (Forrest Gumpnak, Gumiembernek vagy Fekete Lacinak született... van ez így!), de abból is, hogy éveken át kitartó munkával és türelemmel gyakorolt és túltette magát a kudarcokon! Az, hogy más embereknek mi van az eredményei mögött, legtöbbször nem tudjuk. Nem látunk mögé, mennyi szenvedés árán jutottak el hatalmas eredményeikig.
 
 
 
Mi szabja meg azonban, hogy az ő eredményeik nem érnek fel a Tieiddel? Ki a jobb, akinek szinte azonnal sikerül, majd már huszadszorra futja le könnyedén a maratont, mert egy Forrest Gump veszett el benne, vagy aki éveken át a kitartó munkája eredményeként eljut végre a 10 km-ig, mert sajnos sem a tüdeje, sem egyéb testi adottságai, sem a napi beosztása nem olyan, hogy ennél gyorsabban haladjon előre? Tehát ki ért el többet? Aki úgy élte le az életét, hogy bármit meg tud csinálni a testével, mert egyszerűen erős és tehetséges, vagy aki munkája eredményeként többet ért el, mint amiről valaha is álmodhatott, hogy képes lesz rá? Hogyan is tudnánk ezt a kettőt összevetni? Valószínűnek tartom, hogy sehogyan!
 
 
Mindkettő ugyanolyan jó. Az is, akit tehetségesnek teremtettek és él is ezzel az adottságával, és az is, aki küzd az álmaiért és végül eléri őket. Utóbbi teljesítménye talán még inkább dicséretre méltó. Furcsállni maximum azokat a személyeket lehet, akik bár jók volnának valamiben, egész életükben parlagon hagyják heverni tehetségüket…
hirdetes
 
 
 

Ismerd a határaidat!

 
Térjünk azonban vissza arra, amit arról mondtam, hogy a saját maximumodon dolgozz, ne hajtsd szét magad mások miatt…
 
A test pozitívan reagál mindenre, ami számára megfelelő. És itt a megfelelőt, a teljesítmény oldaláról közelítve, két szempontból jellemezném:
 
• elegendő stimulust ad ahhoz, hogy elindítsa a változásokat (céltól függően pl. az erő növelése, fogyás, állóképesség növelése stb…)
 
• nem ad túl sok stimulust!
 
Ismerd a határaidat!
 

Ne feszítsük túl magunkat, mert annak sajnos előbb jelentkeznek a hátulütői, mint az előnyei.

 
• Ha nem megy, ne akarj azonnal sokat futni. Kövess olyan programokat, mint az "Első 5 kilométerem" program vagy találj ki magadnak egy hasonlót. 
 
• Ha ne megy, ne akarj azonnal hajlékony lenni. Minden alkalommal csak pár percet szánj rá, de ne okozz magadnak fájdalmat… lassan kell járni és nagyon messzire érhetünk! 
 
• Ha nem megy, ne akarj azonnal nagy súlyokkal edzeni a teremben. Elhiszem, hogy beleguggolsz a 100-ba is, de biztos, hogy a térded is elhiszi? Szoktasd ízületeidet is a munkához, ha nem akarsz hamarosan kényszerpihenőre menni. Szépen lassan, fokozatosan kell emelni a súlyokon. 
 
• Ha nem megy, ne akarjál azonnal húzódzkodni, egy lábbal guggolni vagy egyéb finomságokat végezni. Vegyél elő egy olyan programot, mint a Fegyencedzés és türelmesen menj végig a lépéseken, akármennyire is könnyűnek és pitiánernek tűnnek a kezdetekben. Ez csak a látszat, valójában egyáltalán nem lesz az! Sem könnyű, sem pitiáner!
 
• Ne akarj azonnal itt és most megszabadulni minden súlyfeleslegedtől! Lassan haladj a célod felé, lassan, de biztosan! Ne add fel az álmaidat, el fogod érni őket, de hosszú távra tervezz! Végül pedig - fél év vagy egy év után - eléred a célodat és nagyon meg leszel elégedve magaddal! Viszont a gyorsdiéták, koplalások, eszeveszett hirtelen változtatások nem vezetnek előre, sőt, visszavetnek! 
 
• De legfőképp: ne akarj azonnal ITT ÉS MOST semmit sem, ha nem születtél azzal az adottsággal. Viszont akarjad egyszer megcsinálni!! Tegyél érte, légy kitartó, légy állhatatos, cselekedj ésszerűen, terv szerint és igenis képes leszel rá! Meg fogod csinálni!
 
 

Sorolhatnám még a fentieket. A diéta és fitnesz szinte bármely területéről hozhatnék példákat arra, hogy:

 
• mindig magadhoz mérd önmagad, sohasem máshoz, ezt a tested és lelked is meghálálja
 
• ne siettesd a fejlődést legyen szó alakformálásról vagy szép sportteljesítményekről, szépen haladj a célod felé.
 
 
 
 

Ne is becsüld alá magad!

 
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ne is becsüld alá magad! Ne keseredj el, ha valami nem sikerül azonnal. Kevés dolog van az életben, ami azonnal sikerül. Főleg az ismeretlen dolog az, amit előbb ki kell tapasztalni, de utána szépen bele lehet tanulni és a sikerélmények jönnek maguktól.
 
 

Remélem, hogy sikerült valami olyat olvasnod ma, ami előrébb visz Téged A TE CÉLODHOZ! 

 
 
Legyen szó akár sportteljesítményről, akár a kinézetedről, fontos, hogy elfogadd azt az alapképességet/adottságot, amivel TE rendelkezel és ne keseregj amiatt, amid nincs, vagy amit nem tudsz megcsinálni. Ehelyett gondolj arra, miben és mitől vagy Te jó és mi az, amit Te tudsz megcsinálni!
 

És állhatatosan előre a megvalósítható álmokért! :)

 
 
 
Szerző:
Borbély Angi – Angelocska
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Hormon

  A hormonok különböző mirigyek által termelt anyagok, melyek pontosan meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 167

Átlagos értékelés: 4.7