notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így kerüld el az orvost és a gyógyszertárakat idén télen!

Így kerülheted el az orvost és a gyógyszertárakat idén télen!

vitalzone.hu
hirdetes

Itt a tél, a betegségek ideje, ilyenkor legyengül a szervezet, többet vagyunk betegek. Pontosabban többet betegek azok, akik nem figyelnek erre a tényre, és nem készítik fel szervezetüket, immunrendszerüket. Gyógyszereket szedni nem olyan jó, és nem is olcsó dolog. Sokaknak a munkából való kiesés is gondot jelent, illetve pénzveszteséget. Leírjuk tehát, mit kell megtenned, hogy idén elkerüld a betegségeket.

Erősítsd az immunrendszered, hogy ne legyél beteg télen sem! Immunrendszer erősítése

Az immunrendszer erősítése


Az immunrendszer a szervezet védekezőmechanizmusa, az esetleges fertőzés elleni védekezésben részt vevő sejtek, szövetek és szervek összességét értik rajta. Fő feladata, hogy a szervezetben megkülönböztesse a saját és az idegen anyagokat és felismerve, ez utóbbiakat eltávolítsa, megsemmisítse őket.

Immunrendszerünk akkor működik megfelelően, ha sejtjeink jó közegben (lúgos), jó tápanyagot kapnak a megfelelő időben a "normális" működés érdekében.

 

Mozgás


Az immunrendszer hatékonyságát növeli még a testmozgás is. Olyan rendszeres mozgást válasszunk, ami alaposan meg is izzaszt! Az izzadással számottevő mennyiségű savat választhatunk ki szervezetünkből! Mozgás hiányában ezek a savak bent rekednek és elraktározódnak.

A testmozgás hiánya, például az íróasztal előtt történő munkavégzés oxigénhiányt idézhet elő az izmok elégtelen vérkeringése révén. Az oxigénhiány következtében tejsav termelődik, ami ugyancsak terheli a sav-bázis háztartást. Éppen ezért a lehető legtöbbet kell mozogni, még a rövid munka közti szünetekben is illetve rendszeresen kell szellőztetni a munkahelyen.

 

Folyadék


Az immunrendszer hatékonyságát befolyásolja a szervezet folyadék ellátottsága. Az immunrendszer legalapvetőbb támogatója a víz.

 

Friss levegő


Az immunrendszer hatékonyságát nagymértékben növelhetjük a kellő mennyiségű környezeti energia felvételének biztosításával, azaz friss levegő, napfény, természeti környezetben való tartózkodással

 

Természetes immunerősítők


Az immunrendszer méregtelenítése szempontjából gyógyszerek helyett természetes készítményeket alkalmazzunk, vagy ezekkel egészítsük ki a szükséges anyagokat, már csak az öngyógyító rendszer támogatása céljából is. A legjobb természetes immunerősítők az aloe vera, kyani és az echinacea.

hirdetes

   

Aloe vera


Az Aloe Vera immunerősítő, gyulladáscsökkentő, méregtelenítő hatású, betegségek esetén elősegíti az általános gyógyulást, regenerálódást. Segíti a szervezetbe bevitt C- és E-vitaminok felszívódását. Ezen kívül az aloe serkenti az emésztést, valamint – gomba- és baktériumölő hatásuk révén – segítenek helyreállítani az bélflóra természetes egyensúlyát. Gyulladáscsökkentő hatása miatt a 21. század kozmetikai ipara is előszeretettel alkalmazza az aloe verát alapanyagként.

 

Kyani


A Kyäni fő összetevője az alaszkai áfonya. Ezen kívül sok más gyümölcsöt és növényi kivonatot is tartalmaznak ezek a termékek (concord szőlő, málna, gránátalma, aloe vera, noni, tőzegáfonya, goji bogyó, szőlőmag kivonat és virágpor), valamint rengeteg vitamint és ásványi anyagokat. Az áfonya jótékony hatásai közismertek és egyes tanulmányok az áfonya fogyasztását követően kimondott javulást mutattak ki a kognitív műveletek és memória terén. Polifenolokat tartalmaz, főleg antociánokat, melyek antioxidáns és gyulladás-csökkentő hatásúak.


Echinacea


Az echinacea az immunrendszer működését serkentő gyógynövény. Kivonatait a gyógyszeripar is felhasználja nátha és meghűlés elleni valamint gyulladáscsökkentő készítmények alapanyagaként. az echinacea immunstimuláló hatásáért a benne nagy mennyiségben fellelhető poliszacharidok és fitoszterolok felelősek. Szintén fokozza és elősegíti a fehér vérsejtek közül a természetes-ölősejtek aktivitását.

hirdetes

 

Étkezési tanácsok


Ha immunrendszerünk a megfelelő tápanyaghoz jut hozzá, akkor fokozódik aktivitása és szervezetünk ellenállóbb lesz a különböző fertőzésekkel, betegségekkel szemben ugyanúgy, mint bármelyik halálos kórral szemben. Fogyasszunk minél kevesebb savas és minél több lúgos ételt és italt! Együnk nyugodtan és alaposan rágjuk meg az ételt. A fontos tápanyagok így jobban felszívódnak.

Nagyon fontos az elfogyasztott táplálék minősége, előállításának természetes vagy mesterséges módja, valamint kémhatása. veszélyesek; a margarinok, a koffeinmentes italok és az édesítőszerek, mivel elősegítik a rákkeltő anyagok beépülését a szervezetbe. Veszélyes továbbá minden kész, félkész feldolgozott élelmiszer, amik természetesen (sajnos) megkaphatóak bármely élelmiszerüzletben.

 

Savképző ételek


az összes húsféle, halak, állati zsír, vaj, margarin, finomított olaj, diófélék, hüvelyesek, sajt, tojás, fehérlisztből készült ételek, fehér cukor, ecet, édességek.

 

Lúgképző ételek


gyümölcsök, gyümölcslevek (igazi), zöld levelek, zöldséglevek, egyes gyógyteák, gyökérfélék, nyers zöldségek, csírák, burgonya, csicsóka, uborka, tök, hagyma, fokhagyma, fűszernövények, búzakorpa, teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, gesztenye, datolya, füge, szójatermékek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 5.0

betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás