notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehetsz magabiztosabb az életben!

hirdetes

Hogyan legyünk magabiztosabbak: 9 hasznos tipp, hogy jobban érezd magad a bőrödben!

ZH

Az önbizalom a képességeidbe, tulajdonságaidba és ítélőképességedbe vetett bizalom érzése. A kutatások szerint az önbizalom fontos az egészség és a pszichológiai jólét szempontjából. Tanuld meg, hogyan lehetsz magabiztosabb, és hogyan élvezheted az önmagadba vetett bizalom növelésének előnyeit! Most hoztunk pár tippet, amik minden bizonnyal a segítségedre lesznek az önfejlesztésben!

magabiztosság

Mi az önbizalom pontosan?

Az önbizalom utalhat az életed irányításának képességébe vetett általános bizalomra, vagy inkább helyzetspecifikus. Például magas önbizalmad van egy adott szakterületen, de kevésbé érzed magad magabiztosnak más területeken.

Az egészséges önbizalommal sikeresebbé válhatsz magánéletedben és szakmai életedben egyaránt. Kutatások kimutatták például, hogy a magabiztosabb emberek általában többet érnek el akadémiailag.

A magabiztosság szerepet játszhat a céljaid elérésére irányuló motivációban is, mivel a tanulmányok összekapcsolják a sportolók magasabb önbizalmát a választott sportág gyakorlására irányuló fokozott motivációval. Az önbizalom szintje még azt is befolyásolja, hogyan mutatkozol be mások előtt.

Hogyan legyél magabiztosabb

Szerencsére több módon is növelheted önbizalmad. Függetlenül attól, hogy egy adott területen hiányzik az önbizalmad, vagy küzdsz, hogy bármiben magabiztosnak érezd magad, ez a kilenc önbizalomnövelő segíthet az önfejlesztésben!

1.    Ne hasonlítsd össze magad másokkal!

Összehasonlítod, hogyan nézel ki azokhoz az emberekhez képest, akiket követsz az Instagramon? Vagy esetleg összehasonlítod a fizetésed azzal, amit a barátod keres? A társadalmi összehasonlítás elmélete megmagyarázza, hogy az összehasonlítás természetes. De nem valószínű, hogy segít növelni az önbizalmad. Akár az ellenkező hatást is kiválthatja.

Az irigység és az önmagunk iránti érzelmeink között közvetlen kapcsolat létezik, ami tudományosan is bizonyított. A kutatók konkrétan megjegyezték, hogy amikor az emberek összehasonlítják magukat másokkal, irigységet tapasztalnak. És minél több irigység van bennük, annál rosszabbul érzik magukat.

De hogyan építhetsz önbizalmat, amikor észreveszed, hogy összehasonlításokat vonsz le? Először is emlékeztesd magad arra, hogy ez nem hasznos! Mindenki a saját útján halad, és az élet nem verseny!

Ha irigykedsz valaki más életére, az is hasznos, ha emlékezel saját erősségeidre és sikereidre. Vezess hálanaplót, hogy jobban felidézhesd az élet azon területeit, ahol áldott voltál. Ez segíthet abban, hogy a saját életedre összpontosíts, szemben azzal, hogy mások életére koncentrálnál.

2.    Vedd körül magad pozitív emberekkel

Állj meg egy pillanatra, és gondold át, milyen érzéseket keltenek benned a barátaid. Felemelnek, vagy lelomboznak? Folyamatosan ítélkeznek, vagy elfogadnak olyannak, amilyen vagy?

hirdetes

Azok az emberek, akikkel időt töltesz, befolyásolhatják gondolataidat és attitűdjeid önmagaddal kapcsolatban, talán jobban, mint gondolnád. Szóval figyelj arra, hogy mások milyen érzéseket keltenek benned. Ha rosszul érzed magad egy adott személlyel való együttlét után, akkor ideje elbúcsúzni tőle. Örökre!

Ehelyett vedd körül magad olyan emberekkel, akik szeretnek téged, és a legjobbat akarják neked. Keress másokat, akik pozitívak, és segíthetnek önbizalmad kiépítésében. Az önbizalom és a pozitív hozzáállás kéz a kézben jár!

3.    Vigyázz a testedre

Ez a magabiztosabb tipp azon az elgondoláson alapul, hogy nehéz jól érezni magadat, ha bántalmazod a tested. Amikor gyakorlod az öngondoskodást, tudd, hogy valami pozitívat teszel az elméddel, a tested és a szellemed érdekében – és ennek eredményeként természetesen magabiztosabb leszel.

hirdetes

Íme néhány öngondoskodási gyakorlat, amelyek a magasabb önbizalomhoz kapcsolódnak:

  • Diéta: Az egészséges táplálkozás számos előnnyel jár, beleértve a magasabb szintű önbizalmat és önbecsülést. Ha tápanyagdús élelmiszerekkel táplálod tested, egészségesebbnek, erősebbnek és energikusabbnak érzed magad.
  • Testmozgás: A vizsgálatok következetesen azt mutatják, hogy a testmozgás növeli az önbizalmat. Amikor a testkép javul, magabiztosabbnak érzed magadat.
  • Meditáció: Több, mint egy relaxációs gyakorlat, a meditáció több módon is segíthet az önbizalom növelésében. Egyrészt segít önmagad felismerésében és elfogadásában. A meditáció arra is megtanít, hogy hagyd abba a negatív önbeszédet, és szakadj el a nem hasznos mentális fecsegéstől, amely megzavarja önbizalmad.
  • Alvás: Ha az alvással fukarkodsz, az árthat érzelmeidnek. Ezzel szemben a jó minőségű alvás pozitív személyiségjegyekkel, köztük az optimizmussal és az önbecsüléssel kapcsolódik össze.

Az önmagunkkal való törődés fontos az önbizalom szempontjából. Győződj meg arról, hogy megkapod-e azt, amire szükséged van ahhoz, hogy jól érezd magad.

Nem is gondolnád, hogy mennyire befolyásolja magabiztosságunkat a fogaink állapota. Általában, akinek valamilyen fogászati problémája van mindig a szája elé teszi a kezét beszéd közben, vagy lehajtott fejjel próbál csevegni, hogy ne lássák mások a fogait. A fogak hiánya sajnos idősödő korunkra egyre gyakoribb probléma sokunknál, azonban, hogy fogainkkal együtt ne veszítsük el önbizalmunkat is, érdemes minél előbb elgondolkozni a teljes fogpótlás lehetőségén, hogy újra önfeledten kommunikálhassunk másokkal. 
 

4.   Szeresd önmagad!

Az önegyüttérzés azt jelenti, hogy kedvesen bánsz magaddal, amikor hibázol, kudarcot vallasz vagy visszaesést tapasztalsz. Lehetővé teszi, hogy érzelmileg rugalmasabbá válj, és segít jobban eligazodni a kihívást jelentő érzelmekben, erősítve a kapcsolatot önmagaddal és másokkal.

 


5.    Gyakorold a pozitív önbeszédet

A negatív önbeszéd korlátozhatja képességeid és csökkentheti önbizalmad azáltal, hogy meggyőzi a tudatalattid arról, hogy valamit "nem tudsz kezelni", vagy hogy az "túl nehéz", és "meg sem kell próbálni". Az optimista gondolkodás és önbeszéd, másrészt elősegítheti az önrészérzést, és segíthet leküzdeni az önbizalomhiányt és új kihívásokat vállalását.

Amikor legközelebb azt gondolod, hogy túl rossz formában vagy az edzéshez vagy nem érzed úgy hogy a te véleményed is fontos az értekezleten, emlékeztesd magad arra, hogy gondolataid nem mindig pontosak. Ezután találj módot arra, hogy ezeket a gondolatokat pozitívabb önbeszéddé alakítsd.

Íme néhány példa a pesszimista önbeszéd megkérdőjelezésére és a gondolatok pozitívabb gondolkodásmódra való átfogalmazására, ezzel növelve önbizalmad:

  • A „nem bírom ezt” vagy „Ez lehetetlen” helyett: „meg tudom csinálni” vagy „Csak meg kell próbálnom”.
  • A „semmit nem tudok jól csinálni” „legközelebb jobban csinálom” vagy „legalább tanultam valamit”.
  • Az „utálom a nyilvános beszédet” „nem szeretem a nyilvános beszédet” és „mindenkinek vannak erősségei és gyengeségei”.

Kattints a következő oldalra további önfejlesztő tippekért!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő egészséges életmód életmód lelki egészség