notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így állj neki az edzésnek

Személyi edzőnk segít, hogyan állj neki!

Bácskai Balázs
hirdetes

Elkezdeni a legnehezebb. Azért, mert az első alkalom után fog a legjobban fájni és ezután lesz kedvünk a legkevésbé folytatni, de ha erőt veszünk magunkon és mégis továbblépünk a szaggató izomlázon, egyre könnyebbé fog válni a dolog. 

 

Személyi edző segít, hogyan állj neki az edzésnek!

 

Edzőként sokat hallom, hogy „eleget mozgok a munkában”, vagy hogy „estére már nincs energiám mozogni”, de mégis azt mondom, hogy muszáj megtenni az első lépést, akármilyen nehéz is! Nem tagadom, hogy fájni fog és megterhelő lesz, de ez rövid idő alatt átfordul és tapasztalatból mondhatom, hogy a legfárasztóbb munkát végző vendégeim is meglepődve veszik észre magukon, hogy ha valami miatt nem jutnak el edzésre, akkor hiányérzetük támad. Ez azért van, mert az emberi test mozgásra van kitalálva, hiszen az evolúciót tekintve nem sok idő telt el azóta, hogy keményen meg kellett dolgoznunk, sőt esetenként futnunk kellett az élelemért, melegért, biztonságért. 

Személyi edző segít, hogyan állj neki az edzésnek!

 

Mára sokan szellemi munkával teremtik elő életük anyagi feltételeit, így jobbára ülnek a kocsiban, ülnek a számítógép előtt, vagy ülnek egy konferencián, ami szintén fárasztó, de egészen máshogy, mint a vadászat, az élelem, vagy a tűzifa gyűjtése. Ilyen életmód mellett nem nehéz összeszedni kisebb-nagyobb zsírpárnákat és hagyni a szervezetet, hogy leépítse az általa szükségtelennek ítélt izomzatot. Ha ehhez még hozzávesszük az ételeink utóbbi évtizedekben bekövetkezett minőségi romlását, egyértelművé válik, hogy miért nem atléta alkatú férfiak és nők jönnek szembe az utcán és miért egyre több az elhízott fiatal. Sajnos tehát a kényelmes életmód velejárója, hogy könnyebben hízunk, és ezzel egyenes az út jó néhány betegséghez, mint például a szív- és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, az obstruktív alvási apnoe, egyes rákbetegségek, a csont-ízületi gyulladás és az asztma. 

hirdetes

 

Személyi edző segít, hogyan állj neki az edzésnek!

 

hirdetes

Ezek elkerüléséhez és sok más pozitív változás előidézéséhez, például a napközbeni stressz hatására felgyülemlett feszültség levezetésére a legjobb módszer ha elkezdünk mozogni. Már az is sokat segít, ha a hétköznapi lehetőségeket kihasználjuk, gondolok itt a lift helyetti lépcsőzésre, vagy ha 10 perc sétára van a bolt, akkor nem muszáj autóba ülni. Esténként TV-zés helyett elmehetünk sétálni egyet, vagy még jobb esetben futni és sok szempontból nagyon ajánlott egy kicsit odafigyelni a sok napközbeni teendő mellett a helyes testtartásra és egy kis nyújtásra. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb mindenki meg tudja találni a neki tetsző és megfelelő mozgásformát, de a saját példámból is okulva, sokat segíthet egy a sportokban jártas személy (edző) segítsége. Ezért is vagyok itt, hogy segítsek hogyan és mit érdemes elkezdeni, ha valaki végre elszánja magát egy egészségesebb, kiegyensúlyozottabb testkultúra megszerzésére.

 

Szerző:

 

Bácskai Balázs személyi edző

https://www.facebook.com/Bazsibuilding

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Genetika

A genetika, magyar nevén örökléstan az élőlények sejtjeben lévő infomációhalmaz... Tovább

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 246

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás fitness fogyás