notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A szuper egészséges hajdina: ezért használd a diétádban!

hirdetes

Ezért használd a hajdinát a diétában!

SzSz

A hajdina fogyasztása rengeteg egészségügyi előnnyel jár és emellett remekül beilleszhető a diétába. Akár vegánok és vegetáriánusok is fogyaszthatják, hiszen egy növényi eredetű élelmiszer. De lássuk, mi is ez a szupernövény, amit többféle módon használhatunk fel! 

A hajdina előnyei

A hajdina általában nyers élelmiszer-étrend-receptekben és olyan termékekben található, mint a hajdinaliszt, a soba tészta, a dara és a kasha. Kicsit megtévesztő neve van, ami könnyen zavart okozhat. A hajdina nem kapcsolódik a búzához. Technikailag nem gabona vagy gabonaféle, mivel egy virágzó növény magjából származik, nem pedig fűből. Számos egyéb élelmiszer, amelyet általában teljes gabonának tekintenek (beleértve a quinoát is), valójában magok és nem gabonák.


Ősi termesztés


A hajdina a Fagopyrum esculentum növényből származik, amely a rebarbarához és a sóskához kapcsolódik. Ázsiában a hajdina a kapcsolódó Fagopyrum tataricum növényből származik. A hajdinát már több mint 8000 éve tenyésztették ki, ezért néha ősi gabonának is nevezik. Ez egy olyan növény, amely soha nem volt genetikailag módosítva. A hajdina nagyon gyakori növény volt a világon egészen addig, amíg a 20. században nitrogén műtrágya került bevezetésre, ami növelte a kukorica és a búza termelését. Ennek eredményeképpen ezeket a növényeket korábban a hajdinához használt mezőkbe ültették, és a hajdina termelése drámaian csökkent.

hirdetes


Gluténmentes


A hajdina gluténmentes, mivel nem kapcsolódik a búzához. A glutén a búza és más gabonafélékben található fehérje a virágos növények magjaiban nem találhatók meg. Noha gluténmentes, fennáll a keresztfertőződés lehetősége, ha egy létesítmény búzát is feldolgoz. Néhány ember allergiás lehet a hajdinára is. 

Főzés


hirdetes
A hajdina dara néven ismert háromszög alakú hajdina magokat gyakran készítik lisztként, tésztaként, de belerakják palacsintaporokba és sok gluténmentes termékbe is. A nyers élelmiszer-étrendet követőknél a nyers hajdina dara számos receptben megtalálható sütemények, kekszek és más kenyérszerű termékek esetében. A hajdina jó kötőanyag, és áztatáskor nagyon zselatikus lesz. A dara áztatása, öblítése és szárítása után ropogós lesz, ami tökéletes snacknek. 

A hajdina a japán soba tészta fő összetevője, amely hajdinalisztből készül. Népszerű választás, mert gluténmentesek.

Hogyan kell főzni a hajdinát?


Általánosságban elmondható, hogy a hajdinát úgy kell főzni, mint a rizst. Azaz 1 rész hajdina 2 rész víz. Rakjunk fel 2 csésze vizet a tűzhelyre, forrásig, majd öntsük bele az 1 csésze hajdinát és főzzük addig, amíg meg nem puhul. Ez általában 10-15 perc szokott lenni. Érdemes megemlíteni, hogy mindig olvassuk el a csomagoláson az elkészítés módját, hiszen termékenként változhat a főzési ideje. 

További tudnivalókért és extra receptekért lapozz a következő oldalra! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
13 467
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
722 679

Szótár

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Tovább a lexikonra