notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

gyerek a konditeremben

Gyerek a konditeremben!

szaddam
hirdetes

A gyerekek életében fontos szerepet játszik a mozgás. Soha nem lehet elég korán kezdeni. A sport és a mozgás szeretetét egészen kis korban a gyerekekbe kell ültetni, hogy egész elkövetkezendő életükben aktív életmódot folytassanak. Vajon mikor lehet elkezdeni a konditermi edzést? Milyen gyakorlatok ajánlottak? 

gyerek konditerem edzés

Mikor kezdje a gyerek?

 

Mielőtt belebonyolódnánk a gyakorlatokba, fontos tisztázni egy-két tényezőt. Az elsődleges és legfontosabb kérdés, hogy mikor vihetjük gyerekünket az edzőterembe. Általános vélemény, hogy a gyerekek ideg- és izomrendszere 12-14 éves korukban éri el a konditermi edzéshez szükséges szintet. Ebben a korban kezdődik az a hormonális változás is, mely lehetővé teszi az izomtömeg növekedését (pl.: tesztoszteron-termelődés). Természetesen a hormonális változások személyenként más és más korban kezdődnek. Minden esetre a 12-14 éves kor ideálisnak tűnik az edzés megkezdéséhez. 

A testben lejátszódó hormonális folyamatok mellett fontos tényező a szellemi érettség is, hiszen az edzőtermi edzés akár komoly sérülésekkel is járhat. Fontos, hogy megértessük a gyerekekkel, hogy nem lóverseny az effajta mozgás, és semmi szégyellni valójuk nincs. Minden gyakorlatot olyan súlyokkal kell végezni, ami nem terheli túl izomzatukat, ízületeiket. Ezért mindenképp ajánlott személyi edző segítségét kérni. Különösen akkor, mikor a srácok a barátokkal, haverokkal akarnak edzeni és hajtja őket a versenyszellem. A személyi edző az edzésterv kialakítása, a gyakorlatok helyes kivitelezésének ellenőrzése mellett a fejlődő izomzat, az ízületek épségére is vigyáz.

gyerek konditerem edzés

Felvetődhet a kérdés, hogy egyáltalán van-e értelme elkezdeni a konditermi edzést gyerekkorban? A válasz mindenképpen, igen. Az iskolai testnevelés órák sok esetben céltalan rohangászásba torkollanak, vagy a labdajátékokra koncentrálódnak. A felügyelt edzés egyértelműen a gyerekek javára válhat.

Az edzéseknek köszönhetően erősödik az izomzat, a csontozat és az ízületek. Javul a test-koordináció és a mozgáskultúra. Egészségügyi szempontból az edzéssel elkerülhető, mérsékelhető a magyar társadalomra oly jellemző túlsúly és az ebből eredeztethető magas koleszterin szint, valamint a szív- érrendszeri problémák és cukorbetegség. Az egészséges étrend kialakításában szintén kérhetjük az edzők segítségét.

hirdetes

A mozgás kétségtelenül a pszichére is hat. Az edzések eredménye egy idő után láthatóvá válik. Ebből adódóan a gyerekek magabiztosabban vághatnak neki az amúgy is szorongással teli kamaszkornak. A sport szeretete életük részévé válik, a sportolói magatartás pedig erkölcsi tartást is ad. Mindezeknek köszönhetően a gyerekek fogékonyak lesznek az egészséges életmódra.

gyerek konditerem edzés

Sarkalatos pont az edzés színhelyének gondos megválasztása. Rengeteg terem van, melyek pusztán kinézetükből adódóan taszítják az embert. A vendégkör zajos, akár félelemkeltő is egyben. Ezek a termek nem lehetnek jó választások, hiszen a gyerekek többsége félve kezd konditerembe járni. Fél attól, hogy gúnyolni fogják őt testalkata, magasabb testsúlya, fejletlenebb izomzata miatt. A beteljesülő félelmek átélése komoly pszichés problémákat is okozhat, egy életre elveheti a sport, a mozgás szeretetét. Ha a gyerekek életének részévé válik az edzés és egyre több időt tölt ott, személyiségének változását az ottani közösség is befolyásolhatja. Alaposan nézzünk körbe.

Sok esetben hallani önmagukat önkényesen kinevező edzőkről. A végzettség nem csak egy papír. Érdeklődjünk bátran a kiválasztott személyi trénerek szakmai előéletéről, végzettségéről. A személyi edző képzés felhígult. Nem lehet 1-2 hetes kurzusokkal megismerni az emberi szervezet működését. Jusson eszünkbe, hogy a gyerekek szervezete fizikálisan nem terhelhető oly mértékben, mint egy kamaszé vagy felnőtté. A legjobb választás, ha olyan edzőt választunk, aki már több gyerekkel is foglalkozott.  Próbáljunk olyan edzőt választani, aki ért a gyerekek nyelvén, nem idegen tőle a dicséret és a jutalmazás. 

hirdetes

gyerek konditerem edzés

A fentiekben leírtak alapján, nem a súlyzós edzés az elsődleges célunk. Az összeválogatott gyakorlatok nem az izomtömeg növelését célozzák, hanem a test izomzatának átmozgatását. Az edzéshez mindig legyen elegendő energiája! Ha suliból megy, legyen nála egy banán, alma vagy egyéb gyümölcs, zöldség. Az edzést ne vigyük túlzásba, elegendő heti 3 alkalom. Lássunk néhány gyakorlatot a teljesség igénye nélkül:

  • fekvőtámasz (3X15)
  • törzshajlítás (előre, hátra és két oldalra, 3X20-30)
  • oldalemelés (3X20, kis súlyokkal, kb. 1-1,5 kg)
  • vállból nyomás (3X15-20, kis súlyokkal, kb. 1-1,5 kg)
  • guggolás csípőre tett kézzel (3X25-30)
  • guggolás előre emelt karokkal (3X15-20)
  • lábemelés bordásfalon hajlított lábbal (3X20-25)
  • lábemelés bordásfalon nyújtott lábbal (3X10-15)
  • hasprés (3X20-25)
  • húzódzkodás saját testsúllyal (3X4-5)
  • biciklizés (10-15 perc)
  • evezés (5-10 perc)
  • karhajlítás (3X15, kis súlyokkal, max. 2 kg)

Az említett gyakorlatok előtt bemelegítés, a gyakorlatok után nyújtás minden esetben szükséges. Ha tehetjük kísérjük el a srácokat. Mozgásra fel! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

Önkorlátozó hiedelmeink

2019-07-02

Önkorlátozó hiedelmeink

Az önkorlátozó hiedelmeink bizony a SAJÁT GONDOLATAINK, mert azok vagyunk, amit hiszünk magunkról. A gondolataid határozzák meg az érzelmeidet, az érzelmeid pedig az eredményeidet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Energia felvétel

A felvett energia a táplálék energiájából származik.   Tovább

Aromafürdő

  A fürdővízhez gyógynövényeket és illóolajokat adagolnak a fürdővízhez, éppen... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 172

Átlagos értékelés: 4.9