notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

8 dolog amire érdemes figyelni, ha futópadon edzel

hirdetes

8 kerülendő hiba a futópadon

Sári Dalma személyi edző, táplálkozási és életmód tanácsadó
hirdetes

A futópadon való séta több, mint egy egyszerű séta. Annak érdekében, hogy biztonságban maradj, és minél többet hozhass ki az edzésből, kerüld el ezt a hat gyakori futópados hibát.

Futópadon való futás hibái

1)A bemelegítés kihagyása

Mint minden más tevékenység, a séta is szilárd bemelegítést igényel, hogy elkerüld a sérüléseket és felkészülj az edzés fokozott intenzitására. Egy 5–10 perces bemelegítéssel kezdd el a sétát, amely lassan növeli a sebességet és megfelelően meglazítja az izmaid.

 

2)A monitor bámulása

A futópadon való séta egyik legfontosabb dolga, hogy minden mutatót - mint például a sebességet, a távolságot, az emelkedőt és az elégetett kalóriákat - mindig előtted lévő nagy monitoron mutatja. De  kerülni kell a lehajtott fejjel  való sétát a futópad monitorjának bámulása miatt.

Ezzel ugyanis elősegíted a rossz testtartást, és valószínűbb, hogy fogni fogod a korlátot. Mivel a kar lengése a sétáló mozgás fontos része, és lefelé nézve problémákat okozhat a váll, a derék és a nyak tartásában ezért érdemes tartani a fejet és a szemet előre, ugyanúgy, mintha szabadban sétálnál. Ez segít több kalóriát égetni, és elkerülheted az edzést követő felesleges fájdalmakat.

hirdetes

 

3)A lépések változtatása

A futópadon az egyik általános rossz szokás, amelybe könnyű beleesni, az az, hogy megváltoztatja a járásod. Egyesek számára ez azt jelenti, hogy túl közel járunk a futópad elülső részéhez, és elhúzzuk az lépést. Mások számára ez a túlzott sarokütéssel való túllépést jelentheti a normálnál gyorsabb ütemű járás megkísérlésekor.

Ahelyett, hogy ebbe a csapdába esnél, tegyél meg mindent, hogy a jó séta formájának alapjaira összpontosíts. Az elülső lábadnak a sarokhoz kell ütköznie, először a testhez közel, miközben a hátsó láb hosszabb ideig marad a földön, hogy erősen kitolódjon, amikor a lábfej párnájára gördül. Mivel a hátsó lábnál kapsz erőt és sebességet, koncentrálj a lépésed ezen részére.

 

4)Kapaszkodás a kartámlákba

Ha támaszkodsz a kapaszkodóra, biztonságosabbnak érzed magát a sétát, sőt segíthet a gyorsabb ütemben is. Ugyanakkor, ha sétálva használod a karjaid, kiegyenlíti a lépést és több kalóriát égetsz el. A sínen tartás kiválasztása csak rossz szokásokat hoz létre. Állj ellen a kísértésnek, ha a korlát segítségétől függ a testtömeg támogatása, ehelyett támaszkodj a lábaidra, karjaidra és magára a munkára. Ez különösen fontos azoknak a sétálóknak, akik hajlamosak megragadni a kapaszkodót, ha egy emelkedőn járnak, mivel a karod behajlítása több energiát generál, és lehetővé teszi a teljes test edzés előnyeinek kiaknázását.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes beszerezned!

2020-03-17

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes...

Szeretnél otthon is tenni a tökéletes alakért, az edzett testért? Ezeket az eszközöket érdemes beszerezned, melyek segítségével már otthonodban is elvégezheted kedvenc gyakorlataid!

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

2020-03-17

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

Sorra zárnak be a konditermek, de ez még nem ok arra, hogy abbahagyd az edzést! Szuper hatásos edzéstervvel készültünk, hogy az otthoni edzésmunka is eredményes legyen!

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

2020-03-06

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

Nem is gondolnánk, hogy egyes fájdalmaink eredete a nyújtás hiánya. Ezzel a videóval és egy szuper hatékony eszközzel most az egész tested átmozgatását elsajátíthatod!

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

2020-03-05

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

Nincs időd lejárni az edzőterembe? Nem kell edzőterembe menned ahhoz, hogy kerek és feszes feneked és lapos hasad legyen! Egy eszközre lesz szükséged és napi 20 percre!

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és hogyan érdemes használni!

2020-02-28

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és...

Biztosan hallottál már a sokak által használt SMR masszázshengerről. Sőt! Lehet, hogy már találkoztál is vele a konditeremben. De mégis mi ez és hogyan kell használni?

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

2020-02-26

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

Megfogadtad, hogy idén el fogsz kezdeni újra sportolni? Egyszerű, de mégis hosszútávú megoldást keresel? Ezzel az eszközzel gyerekjáték lesz a fogyás, szó szerint!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
94 466
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
454 855
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Aromafürdő

  A fürdővízhez gyógynövényeket és illóolajokat adagolnak a fürdővízhez, éppen... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

edzésmódok