notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nézzük meg a fogyni vágyók legnagyobb hibáit

Fogyni vágyók legnagyobb hibái!

vitalzone.hu
hirdetes

Sokan arra fókuszálnak, hogy mit nem ehetnek a diéta alatt: cukrot, kenyeret, alkoholt, édességet. Ettől eleve megfosztva érzik magukat, ami hosszú távon túlevéshez és a céljaik, az erőfeszítéseik szabotálásához vezethet.
 

Nézzük meg a fogyni vágyók legnagyobb hibáit

Ha egész ételcsoportokat teljesen kizársz, az nem vezet fenntartható fogyáshoz – kivéve persze, ha ételérzékenység vagy más orvosi utasítás miatt kénytelennek bizonyulsz erre. A „résnyi” kalóriadeficit az, ami sikerre vezethet, olyan étrenddel, amelyben a teljes értékű tápanyagok és egészséges fehérjék, zsírok, szénhidrátok dominálnak. Ha ez a dominancia megvan, kis mennyiségben szinte bármi más is belefér.


Hosszabb távon túl keveset eszel!


Az egyik leggyakoribb diétahiba. Nem csak hogy folyton éhes leszel tőle, de le is lassul tőle az anyagcseréd, ami szinte ellehetetleníti a fogyást. Egyszerűen nem érdemes kevesebb kalóriát bevinni annál, amennyit a nyugalmi anyagcsereszinted alatt elégetsz. Ez egy átlagos nő esetében 1000–1400 kalória. Ha ez alatt van a napi energiabeviteled, a tested éhezés üzemmódba kapcsol, amitől az anyagcsere-lassulás mellett izmot veszíthetsz és ha abbahagyod a diétát, azonnal még többet is hízol, mint amennyit ettől fogytál.


Túl kevés táplálékot viszel be napközben és túl sokat este!


Sok nő egész nap önmérsékletet gyakorol, aztán este ráveti magát a hűtőszekrényre. Nem csoda: az egész napos éhezés túlevéshez vezet. Inkább egyenletesen oszlasd el a kalóriabevitelt; a farkaséhség semmi jóra nem vezet, és az sem egészséges, ha az egész napi kalóriaadagodat egy étkezés alatt viszed be.


Kerülöd az egészséges zsírokat!

hirdetes


A zsírmentes táplálkozás régen menőnek számított a diétázók körében, de ma már tudjuk, hogy ez zsákutca. Csak éhesebb leszel tőle, míg az egészséges zsírok – az avokádó, a halak, az olívaolaj, a magvak tartalmaznak ilyeneket – hosszú távon laktatóak. Általában napi 40-60 gramm zsír bevitelét szokták ajánlani a táplálkozáskutatók.


Telezsúfolod a spájzodat diétás kajákkal!


Zsírszegény, cukormentes, kalóriaszegény, diétás? Ha ilyen feliratokat látsz a termékeken, ne örülj rögtön – ezek önmagukban még nem teszik az árut egészségessé. Ha kevesebb kalória van bennük, az gyakran azt jelenti, hogy mesterséges tartósítószereket, sót és – az ízfokozás érdekében – cukrokat tartalmaznak. Ráadásul nem elég laktatók, ami hosszútávon megint csak keresztbe tehet a fogyás célzó terveidnek. Egyél inkább teljes értékű ételeket: gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát, hüvelyeseket, magvakat.


Nem fenntartható étrendet követsz!


A drasztikus kalóriamegvonás és a szigorú diétás szabályok általában nem fenntarthatók hosszú távon. Ezért csak éppen hogy valamivel kevesebb kalóriát vigyél be, mint amennyire egy nap szükséged lenne. Minden új „egészséges szokás” bevezetésekor kérdezd meg magadtól: Képes leszek ezt hosszú távon fenntartani?


hirdetes
Nem adsz a folyamatnak elég időt!


Ezt a hibát főleg azok követik el, akik beparáznak egy közelgő nagy eseménytől, amilyen az osztálytalálkozó vagy egy esküvő. Ilyenkor sokan kezdenek drasztikus fogyókúrázásba. De néhány hét alatt, varázsütésre senkinek sem alakul át a teste. Ez nem jelenti azt, hogy nem érhetsz el bármit, amit szeretnél, csak tűzz ki reális célokat. Semmi sem megy egyik pillanatról a másikra.


Csak az edzésre koncentrálsz!


A sport az egyik legfontosabb tényező, ha fogyásról van szó, és természetesen még számtalan jótékony hatása van. De a rendszeres sporttól önmagában még nem várhatod a fogyást. Sajnos a zsírégetés kérdése a konyhában dől el; az edzéssel járó izomépítés azonban nagyban hozzájárul az eredményhez, tehát egyiket sem érdemes elhanyagolni.


Nem hagysz magadnak elég időt a pihenésre!


Ha minden nap edzel, a testednek nem lesz ideje regenerálódni, és állandóan stressznek, terhelésnek lesz kitéve, amire a mindennapok stresszfaktorai csak rátesznek még néhány lapáttal. Márpedig a stressz köztudottan hizlal. Heti 1-2 napot érdemes pihenni, és ezeken a napokon, ha lehet, kicsit lazábbra is venni a figurát. A meditáció, az elmúlt napokra való reflektálás és a kedvenc szabadidős tevékenységek gyakorlása mind-mind remek ötlet ilyenkor.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A fogyásotok sikerének fontos tényezői vannak! Merni kell változtatni!

2019-11-19

A fogyásotok sikerének fontos tényezői vannak! Merni kell változtatni!

A fogyókúra sikere vagy kudarca gyakran nem az akaraterőn, a kitartáson, vagy a fogyókúrás módszeren múlik. Van ugyanis egy tényező, ami jelentős hatást gyakorolhat a testsúlyra pozitív és negatív értelemben egyaránt, és akár a fogyókúra eredményességét is befolyásolhatja.

Testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

2019-10-22

Testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

Nem kell kínozni és sanyargatni magad, csak változtatni néhány dolgon az életedben és máris beindul a fogyásod. Mikre kell odafigyelned? Mutatunk 13 dolgot, ami segít elérni a célodat.

A gyors fogyás nyomában

2019-09-09

A gyors fogyás nyomában

Két nap alatt 5 kiló mínusz, tíz perc alatt ötven perc plusz. A gyors fogyásnak és a megerőltetés nélküli edzésnek van keletje. A húsvéti dőzsölés után megvizsgáltunk néhány módszert, és megnéztük, hogy a várva várt tavaszig elérhetünk-e bármit is a hangzatos diétákkal.

15 perc alatt tökéletes alak: így csalnak a fitneszguruk az előtte-utána képekkel

2019-09-09

15 perc alatt tökéletes alak: így csalnak a fitneszguruk az előtte-utána...

Egy személyi edző megmutatta, hogyan lehet 15 perc alatt úgy csinálni, mintha nagyon lefogytunk volna.

Ha ezt az 5 dolgot minden este megcsinálod sikeresebb lesz a fogyókúrád

2019-09-06

Ha ezt az 5 dolgot minden este megcsinálod sikeresebb lesz a fogyókúrád

Próbálsz fogyni, de nem mozdul a mérleg? Valószínűleg csak pár apróság hiányzik. Csináld végig ezt az 5 dolgot minden este, és biztosan eredményesebb leszel!

Nehezen fogysz? Nem mozdul a mérleg? Nem mindegy milyen hormon típusba tartozol!

2019-09-02

Nehezen fogysz? Nem mozdul a mérleg? Nem mindegy milyen hormon típusba...

Először is figyelembe kell vennünk, hogy milyen testalkat típushoz tartozunk. Melyek azok az élelmiszerek amik túlsúlyt eredményeznek, úgy, hogy egyes hormontermelő mirigyekre hatást gyakorolnak, és igy többlet zsír lerakodást eredményeznek különböző testtájékon.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Diéta

  A diéta fogalma : A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás fogyás fogyókúra