notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fitnesz és az alvás kapcsolata

A fitnesz és az alvás kapcsolata

Sz.F.
hirdetes

Az alvás nélkülözhetetlen a szervezet regenerációjához. Habár lefekvés után a test bizonyos rendszerei „pihenő módba” kapcsolnak, mások éppen ilyenkor aktiválódnak, ezért nincs olyan nagy különbség az ébrenlét és az alvás között, mint ahogy azt sokan gondolják.

A fitnesz és az alvás kapcsolata

De mi is történik az ember agyában alvás közben? Habár e szervünk és az alvás kapcsolata még mindig javarészt feltérképezetlen, annyit biztosan tudunk, hogy az éjszakai pihenés során az agy gőzerővel dolgozik a szellemi kapcsolatok karbantartásán és helyreállításán. Ennek köszönhető, hogy ébredés után sokkal jobban fog az ember agya, könnyebben idézzük fel az emlékeket, gyorsabban jegyzünk meg dolgokat és hamarabb reagálunk váratlan helyzetekben.

 

Alvás közben a test egyéb izmainak „működése” is megváltozik – ilyenkor az önkéntes mozgás és izomműködés átmenetileg „kikapcsolnak”, és helyettük nem önkéntes mozdulatok jelennek meg. Az izomépítés és helyreállítás jó része ilyenkor történik, mert a szervezet az ilyen „inaktív” időszakok alatt több energiát fordíthat a sejtek javítgatására. Egyszerűbben megfogalmazva: ilyenkor múlik el az edzés fájdalmainak nagy része, és ilyenkor nőnek és erősödnek meg tőle az izmok is. Mindezen belső tevékenység annyi energiát igényel a szervezettől, hogy az ébrenléti és alvással töltött órák között csupán nagyjából 50 kalóriányi a különbség (ha 8 munkaórát és 8 átaludt órát hasonlítunk össze).

hirdetes

 

hirdetes

A probléma az alvással

Meglepő módon amilyen nagy szüksége van a szervezetnek a rendszeres alvásra, sokaknak éppen olyan nehéz feladat minden este nyugodtan elaludniuk. Amikor az ember ébren van, az agya aktív, ezt az aktivitást pedig nem egyszerű átvezetni egy másik feladatba, amit az agy alvás során végez. Néha az egész testet is nehéz „leállítani”. Azok az izmok, amelyek hozzá vannak szokva az edzéshez nehezebben kapcsolnak ki. Mindezen tényezők megnehezíthetik az alvást, és sokkal több erőfeszítést követelnek meg a szervezettől. Ez az erőfeszítés pedig – ironikus módon – tovább nehezíti az elalvást. Hogyan aludhatunk el könnyebben? A következő oldalon elmondom! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Autogén tréning

  A terápiát a XX. század elején Johann Schulz (1884-1970) pszichiáter fejlesztette ki. A... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.7

alvás