notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért ne fogyassz sok feldolgozott élelmiszert! 7 érv, ami ellenük szól!

hirdetes

7 ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeid

SzSz
Feldolgozott élelmiszerek

5. A szívbetegségek fokozott kockázata


Nem minden zsír rossz. Lehet, hogy hallottad már, hogy az omega-3 és más egészséges zsírok fogyasztása kifejezetten ajánlott. A feldolgozott élelmiszerek azonban gyakran magasak a „rossz” zsírokban: általában hidrogénezett olajokat, például napraforgó- és egyéb növényi olajokat tartalmaznak, amelyek transzzsírrá válnak.

A hidrogénezett olajok negatív hatással lehetnek a szív egészségére, mivel növelik a „rossz” (alacsony sűrűségű lipoprotein vagy LDL) koleszterint és alacsonyabb „jó” (nagy sűrűségű lipoprotein, vagy HDL) koleszterint. A feldolgozott élelmiszerek és italok fogyasztása negatívan befolyásolja a koleszterinszintet, és növelheti a szívbetegségek és a vérnyomás kérdéseinek kockázatát.

hirdetes

6. Az emésztési problémák


Az egyszerű szénhidrátok, a cukrok és a liszt felhasználása miatt a feldolgozott élelmiszerek nem tartalmazzák a teljes kiőrlésű gabona és a búza természetes rostjait. Rendszeres rostbevitel nélkül az emésztőrendszer rosszul működhet, vagy akár le is állhat. 

Aggasztóbb, a feldolgozott élelmiszerek is kiválthatják a gyulladásos bélbetegségek (IBD) kialakulását, mint például a króm-betegséget vagy a fekélyes colitist. Az IBD-t emulgeálószerek okozhatják, amelyek a feldolgozott élelmiszerekben gyakran használatos kémiai adalékanyagok a tárolási idő meghosszabbítására, a víz és az olaj leválasztása révén kerülnek bele. 

hirdetes

7. Hosszú távú májkárosodás


Bár az alkoholtartalmú italokat általában nem „feldolgozott élelmiszereknek vagy italoknak” tekintik, ezek is azok. A túlzott alkoholfogyasztás súlyos és káros hatással lehet a máj egészségére. A túlzott alkoholfogyasztás következtében a szervezet ugyanazokat a negatív mellékhatásokat fogja szenvedni, mint a feldolgozott élelmiszerek esetén. Ha úgy érzed, hogy problémád van az alkohol fogyasztással - ne aggódj. Számos elérhető helyreállítási program létezik.

Mint látható, a feldolgozott élelmiszerek és italok számos negatív mellékhatást és kevés pozitív eredményt hordoznak. Ha úgy érzed, túl sok feldolgozott ételt fogyasztasz, lassan kezd meg a feldolgozott élelmiszerek természetesre való lecserélését. Néhány napon belül jobban fogod érezni magad! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
2 151
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
711 363

Szótár

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Tovább a lexikonra