notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért ne fogyassz sok feldolgozott élelmiszert! 7 érv, ami ellenük szól!

7 ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeid

SzSz
hirdetes

Feldolgozott élelmiszerek

5. A szívbetegségek fokozott kockázata


Nem minden zsír rossz. Lehet, hogy hallottad már, hogy az omega-3 és más egészséges zsírok fogyasztása kifejezetten ajánlott. A feldolgozott élelmiszerek azonban gyakran magasak a „rossz” zsírokban: általában hidrogénezett olajokat, például napraforgó- és egyéb növényi olajokat tartalmaznak, amelyek transzzsírrá válnak.

 

A hidrogénezett olajok negatív hatással lehetnek a szív egészségére, mivel növelik a „rossz” (alacsony sűrűségű lipoprotein vagy LDL) koleszterint és alacsonyabb „jó” (nagy sűrűségű lipoprotein, vagy HDL) koleszterint. A feldolgozott élelmiszerek és italok fogyasztása negatívan befolyásolja a koleszterinszintet, és növelheti a szívbetegségek és a vérnyomás kérdéseinek kockázatát.

 

 

hirdetes

6. Az emésztési problémák


Az egyszerű szénhidrátok, a cukrok és a liszt felhasználása miatt a feldolgozott élelmiszerek nem tartalmazzák a teljes kiőrlésű gabona és a búza természetes rostjait. Rendszeres rostbevitel nélkül az emésztőrendszer rosszul működhet, vagy akár le is állhat. 

 

Aggasztóbb, a feldolgozott élelmiszerek is kiválthatják a gyulladásos bélbetegségek (IBD) kialakulását, mint például a króm-betegséget vagy a fekélyes colitist. Az IBD-t emulgeálószerek okozhatják, amelyek a feldolgozott élelmiszerekben gyakran használatos kémiai adalékanyagok a tárolási idő meghosszabbítására, a víz és az olaj leválasztása révén kerülnek bele. 

hirdetes

 

 

7. Hosszú távú májkárosodás


Bár az alkoholtartalmú italokat általában nem „feldolgozott élelmiszereknek vagy italoknak” tekintik, ezek is azok. A túlzott alkoholfogyasztás súlyos és káros hatással lehet a máj egészségére. A túlzott alkoholfogyasztás következtében a szervezet ugyanazokat a negatív mellékhatásokat fogja szenvedni, mint a feldolgozott élelmiszerek esetén. Ha úgy érzed, hogy problémád van az alkohol fogyasztással - ne aggódj. Számos elérhető helyreállítási program létezik.

 

 

Mint látható, a feldolgozott élelmiszerek és italok számos negatív mellékhatást és kevés pozitív eredményt hordoznak. Ha úgy érzed, túl sok feldolgozott ételt fogyasztasz, lassan kezd meg a feldolgozott élelmiszerek természetesre való lecserélését. Néhány napon belül jobban fogod érezni magad! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 4.8