notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért ne fogyassz sok feldolgozott élelmiszert! 7 érv, ami ellenük szól!

7 ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeid

SzSz
hirdetes

Feldolgozott élelmiszerek

5. A szívbetegségek fokozott kockázata


Nem minden zsír rossz. Lehet, hogy hallottad már, hogy az omega-3 és más egészséges zsírok fogyasztása kifejezetten ajánlott. A feldolgozott élelmiszerek azonban gyakran magasak a „rossz” zsírokban: általában hidrogénezett olajokat, például napraforgó- és egyéb növényi olajokat tartalmaznak, amelyek transzzsírrá válnak.

 

A hidrogénezett olajok negatív hatással lehetnek a szív egészségére, mivel növelik a „rossz” (alacsony sűrűségű lipoprotein vagy LDL) koleszterint és alacsonyabb „jó” (nagy sűrűségű lipoprotein, vagy HDL) koleszterint. A feldolgozott élelmiszerek és italok fogyasztása negatívan befolyásolja a koleszterinszintet, és növelheti a szívbetegségek és a vérnyomás kérdéseinek kockázatát.

 

 

hirdetes

6. Az emésztési problémák


Az egyszerű szénhidrátok, a cukrok és a liszt felhasználása miatt a feldolgozott élelmiszerek nem tartalmazzák a teljes kiőrlésű gabona és a búza természetes rostjait. Rendszeres rostbevitel nélkül az emésztőrendszer rosszul működhet, vagy akár le is állhat. 

 

Aggasztóbb, a feldolgozott élelmiszerek is kiválthatják a gyulladásos bélbetegségek (IBD) kialakulását, mint például a króm-betegséget vagy a fekélyes colitist. Az IBD-t emulgeálószerek okozhatják, amelyek a feldolgozott élelmiszerekben gyakran használatos kémiai adalékanyagok a tárolási idő meghosszabbítására, a víz és az olaj leválasztása révén kerülnek bele. 

 

 

7. Hosszú távú májkárosodás


Bár az alkoholtartalmú italokat általában nem „feldolgozott élelmiszereknek vagy italoknak” tekintik, ezek is azok. A túlzott alkoholfogyasztás súlyos és káros hatással lehet a máj egészségére. A túlzott alkoholfogyasztás következtében a szervezet ugyanazokat a negatív mellékhatásokat fogja szenvedni, mint a feldolgozott élelmiszerek esetén. Ha úgy érzed, hogy problémád van az alkohol fogyasztással - ne aggódj. Számos elérhető helyreállítási program létezik.

 

 

Mint látható, a feldolgozott élelmiszerek és italok számos negatív mellékhatást és kevés pozitív eredményt hordoznak. Ha úgy érzed, túl sok feldolgozott ételt fogyasztasz, lassan kezd meg a feldolgozott élelmiszerek természetesre való lecserélését. Néhány napon belül jobban fogod érezni magad! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 4.8