notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért ne fogyassz sok feldolgozott élelmiszert! 7 érv, ami ellenük szól!

7 ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeid

SzSz
hirdetes

A mai modern világban a feldolgozott élelmiszerekhez és italokhoz nemcsak könnyen hozzáférhetünk, hanem kiemelt helyen szerepelnek az éttermekben kínálatában is. Azonban alaposan gondoljuk át mit és hol eszünk, mert sokkal többet árthatnak nekünk ezek az élelmiszerek, mint gondolnánk. Íme hét ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeink lesznek.

Feldolgozott élelmiszerek

1. Súlygyarapodás és elhízás


A feldolgozott élelmiszerek és italok fogyasztásának nyilvánvaló veszélye a derékvonalra, valamint a hosszú távú egészségre gyakorolt hatása. A feldolgozott élelmiszerek tipikusan magas kalóriatartalmú és alacsony tápanyagtartalmú élelmiszerek, így azok túlzott mértékű fogyasztása súlygyarapodáshoz és akár elhízáshoz vezethet.

 

Emellett a feldolgozott élelmiszerek addiktív táplálkozásra vannak tervezve. Magas az egyszerű szénhidrátokban és a cukorban. Mindkettő olyan összetevő, amely a dopamin felszabadulását okozza az agyban. A dopamin az emberi test örömére vonatkozó vegyi anyag. Lényegében függővé válhatunk a feldolgozott élelmiszerek étkezésétől, ugyanúgy, mintha valaki alkohol- vagy drogfüggővé válna.

 

 

2. A cukorbetegség fokozott kockázata


A feldolgozott élelmiszerek és italok a cukorfelesleg egyik legnagyobb forrása a kukoricaszirup, a fruktóz, a szacharóz és számos más természetellenes összetevő formájában megtalálható. A legfőbb bűnös a cukros gyümölcslevek és az üdítőitalok.

hirdetes


Ezek a hozzáadott cukrok sok ok miatt rosszak az egészségre, de az egyik leginkább riasztó az, hogy a magas cukortartalmú termékek fogyasztása valóban inzulinrezisztenciát és megnövekedett trigliceridszintet eredményez. Ha nem kezelik és mérséklik, a feldolgozott élelmiszerekből és italokból származó többletcukor-fogyasztás végül cukorbetegséghez és rákhoz vezethet.

 

 

3. Vegyi anyagok fogyasztása


Amikor megvizsgáljuk a feldolgozott élelmiszerek csomagolásának hátoldalán található táplálkozási információkat, nagyon hosszú és nagyon természetellenes listát fogunk látni az összetevőkről. Ez azért van, mert a feldolgozott élelmiszerek számos tartósítószert és más mesterséges vegyszert tartalmaznak, gyakran a fogyaszthatóság élettartamának növelése érdekében.

hirdetes

 

A lényeg az, hogy ezeknek a mesterséges összetevőknek köszönhetően a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásakor kevésbé reális ételeket és több mesterséges anyagot fogyasztunk, amelyek természetellenesek és károsak az emberi test természetes folyamataira.

 

 

4. Lerombolják a bőrt


A feldolgozott élelmiszerek és italok nem tartalmaznak vitaminokat, antioxidánsokat és tápanyagokat, amelyek a testet táplálják. E tápanyagok nélkül nemcsak a belső folyamatok nem fognak megfelelően működni, hanem az a külső megjelenésünkre is hatással lesz. A szükséges vitaminok és egészséges ásványi anyagok nélkül a bőr szárazzá és mitesszeressé válhat. A feldolgozott élelmiszerekben lévő felesleges cukor gyulladásos pattanásokhoz és egyéb bőrproblémákhoz vezethet. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 4.8