notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért ne fogyassz sok feldolgozott élelmiszert! 7 érv, ami ellenük szól!

hirdetes

7 ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeid

SzSz
hirdetes

A mai modern világban a feldolgozott élelmiszerekhez és italokhoz nemcsak könnyen hozzáférhetünk, hanem kiemelt helyen szerepelnek az éttermek kínálatában is. Azonban alaposan gondoljuk át mit és hol eszünk, mert sokkal többet árthatnak nekünk ezek az élelmiszerek, mint gondolnánk. Íme hét ok, amiért a feldolgozott élelmiszerek és italok a legrosszabb ellenségeink lesznek.

Feldolgozott élelmiszerek

1. Súlygyarapodás és elhízás


A feldolgozott élelmiszerek és italok fogyasztásának nyilvánvaló veszélye a derékvonalra, valamint a hosszú távú egészségre gyakorolt hatása. A feldolgozott élelmiszerek tipikusan magas kalóriatartalmú és alacsony tápanyagtartalmú élelmiszerek, így azok túlzott mértékű fogyasztása súlygyarapodáshoz és akár elhízáshoz vezethet.

 

Emellett a feldolgozott élelmiszerek addiktív táplálkozásra vannak tervezve. Magas az egyszerű szénhidrátokban és a cukorban. Mindkettő olyan összetevő, amely a dopamin felszabadulását okozza az agyban. A dopamin az emberi test örömére vonatkozó vegyi anyag. Lényegében függővé válhatunk a feldolgozott élelmiszerek étkezésétől, ugyanúgy, mintha valaki alkohol- vagy drogfüggővé válna.

 

 

2. A cukorbetegség fokozott kockázata


A feldolgozott élelmiszerek és italok a cukorfelesleg egyik legnagyobb forrása a kukoricaszirup, a fruktóz, a szacharóz és számos más természetellenes összetevő formájában megtalálható. A legfőbb bűnös a cukros gyümölcslevek és az üdítőitalok.

hirdetes


Ezek a hozzáadott cukrok sok ok miatt rosszak az egészségre, de az egyik leginkább riasztó az, hogy a magas cukortartalmú termékek fogyasztása valóban inzulinrezisztenciát és megnövekedett trigliceridszintet eredményez. Ha nem kezelik és mérséklik, a feldolgozott élelmiszerekből és italokból származó többletcukor-fogyasztás végül cukorbetegséghez és rákhoz vezethet.

 

 

3. Vegyi anyagok fogyasztása


Amikor megvizsgáljuk a feldolgozott élelmiszerek csomagolásának hátoldalán található táplálkozási információkat, nagyon hosszú és nagyon természetellenes listát fogunk látni az összetevőkről. Ez azért van, mert a feldolgozott élelmiszerek számos tartósítószert és más mesterséges vegyszert tartalmaznak, gyakran a fogyaszthatóság élettartamának növelése érdekében.

 

A lényeg az, hogy ezeknek a mesterséges összetevőknek köszönhetően a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásakor kevésbé reális ételeket és több mesterséges anyagot fogyasztunk, amelyek természetellenesek és károsak az emberi test természetes folyamataira.

 

 

4. Lerombolják a bőrt


A feldolgozott élelmiszerek és italok nem tartalmaznak vitaminokat, antioxidánsokat és tápanyagokat, amelyek a testet táplálják. E tápanyagok nélkül nemcsak a belső folyamatok nem fognak megfelelően működni, hanem az a külső megjelenésünkre is hatással lesz. A szükséges vitaminok és egészséges ásványi anyagok nélkül a bőr szárazzá és mitesszeressé válhat. A feldolgozott élelmiszerekben lévő felesleges cukor gyulladásos pattanásokhoz és egyéb bőrproblémákhoz vezethet. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

A sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Most mindenre választ kapsz!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

2020-01-17

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfürdőket – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona adataiból. Az orvosszakértő szerint ez nem véletlen, hiszen a termálvíz sok, a modern életvitelhez kapcsolódó problémára is megoldást kínál.

Terhesség alatt szabad e edzeni?

2020-01-16

Terhesség alatt szabad e edzeni?

Képzeld el, hogy hetekig rosszullétek gyötörnek, egyre több súlyt cipelsz magadon, ötpercenként jársz pisilni és minden figyelmed a benned növögető magzat biztonságára összpontosul.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
143 138
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
143 138
Közösség

Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Diéta

  A diéta fogalma : A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 4.8