notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 természetes megoldás a fejfájásra

hirdetes

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

vitalzone.hu
hirdetes

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Sajnos...azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen, most meg is mutatom nektek a hét legjobbat!

7 természetes megoldás a fejfájásra

Ennek a kellemetlenségnek az okai elég változatosak lehetnek. A fejfájás némelyik típusát okozhatja a kitágult erek nyomása az idegeken, más típusai a stresszre, feszültségre, szorongásra vezethetők vissza.

A gyakori fejfájás okozta kényelmetlenség a mindennapjainkat szükségtelenül megnehezítheti, legtöbbje azonban enyhíthető valódi, kipróbált természetes gyógymódokkal is. Erre azért is fontos fókuszálnunk, mert a fájdalomcsillapító tabletták rendszeres szedése - kutatások szerint - mellékhatásként szívritmus-zavarokat okozhat, szerencsétlenebb esetben akár szívrohamhoz és agyi katasztrófához is hozzájárulhat.

Vessünk hát egy pillantást a módszerekre, melyekkel a fejfájás biztonsággal, mellékhatások nélkül, mégis hatékonyan csillapítható. A következő oldalon folytatom! 

 

1. Masszázs


A masszázsterápia az egyik legősibb módja a különböző fájdalmak enyhítésének. Ha épp nem jutunk el képzett masszőrhöz, mi is segíthetünk magunkon. Helyezzük hüvelykujjunkat a fülünkhöz közel, az arccsontunkra. Ujjainkkal gyengéd nyomást gyakorolva masszírozzuk halántékunkat. Körkörös mozgással lassan haladjunk két oldalról a hajvonal mentén a homlokunk közepéig. Ismételjük, ahányszor jól esik.

 

2. Nyújtás


A hát felső részében, a nyakon és a vállakon lévő merev és kötött izmok gyakran hozzájárulnak a fejfájás kiváltódásához. Ebben az esetben nyújtó gyakorlatok végzésével lazíthatjuk az izomfeszültséget, ami a fájdalmat okozza. Már az is segíthet fájdalmunkon, ha görnyedt tartásunkat kiegyenesítjük. Érdemes szakértő segítségét kérni a nyújtó gyakorlatok mikéntjével kapcsolatosan. Ha edzőtermi edzést végzünk, semmiképp ne hagyjuk ki levezetéseként a nyújtó gyakorlatokat.

hirdetes

 

3. Meditáció


Tanulmányok bizonyítják, hogy azok, akik rendszeresen meditálnak, ritkábban szenvednek fejfájástól, illetve jobban tolerálják a fájdalmat. A meditáció lassítja a szívverést, megnyugtatja az idegrendszert, ezáltal csökken a stressz. A meditációnak számos fajtája létezik, melyeket – a közhiedelemmel ellentétben - többnyire nagyon egyszerű elsajátítani. Érdemes kipróbálni már csak a meggyőző stresszcsökkentő  hatása miatt is.

 

4. Jóga


A jóga fizikai testtartások, légzőgyakorlatok és meditáció kombinációja, mely ellazít és egyensúlyba hozza a testet és lelket egyaránt. A fizikai pozitúrák során a figyelmet a mozgásra irányítjuk, míg a légzőgyakorlatok mélyítik a légzést, ami több oxigént juttat a tüdőnkbe. Ez a kettő együtt az elmét megnyugtatja, míg a test vérkeringését felpezsdíti. Így csökken a stressz és ezáltal múlik a fejfájás. Azok, akik jógáznak, nemcsak a fejfájástól szabadulhatnak meg, de a szorongástól is. 

 

5. Relaxációs technikák


A mély légzés, relaxációs zene vagy vezetett imagináció segít a stresszmentességben és a fejfájáskezelésben. A mélyebb lélegzés önmagában is nagyon jótékony hatású azáltal, hogy javítja a test és a fej oxigénellátását, az ellazító zene pedig egyszerre emeli hangulatunkat és nyugtatja elménket. A vezetett imagináció olyan relaxációs technika, ami azáltal teremt harmóniát test és lélek között, hogy békés képeket, képzeteket alakít ki az elménkben. Az eredmény egy mentális kikapcsolódás, mely semlegesíteni képes a fejfájást.

 

6. Akupunktúra


A kínai orvoslásból eredeztethető akupunktúra lényege, hogy a test meghatározott pontjaiba finom tűket szúrnak. Ez gyengéden stimulálja a szövetek véráramlását, ami leginkább a krónikus tenziós fejfájástól szenvedőkön szokott segíteni, de a migrénes fejfájás megelőzésében vagy csökkentésében is eredményes.

 

7. Forró lábfürdő és hideg borogatás


A láb forró vízben való áztatását is hatékonynak vélik a fejfájás enyhítésében, aminek az oka, hogy ilyenkor a vér a lábba áramlik, ezáltal csökkentve a nyomást a fej ereiben. Szintén kockázatmentes fejfájás terápia a hideg borogatás alkalmazása a halántékon. Néhány jégkocka egy ruhába csavarva, vagy egy zacskó fagyasztott zöldség az érintett területen úgy segít, hogy összehúzza az ereket, melyek így nem nyomják az érzékeny idegeket. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit helyettesítenek a NoCarb termékek?

2020-02-24

Mit helyettesítenek a NoCarb termékek?

A fogyókúrát és az életmódváltást az imádott ételek utáni "kísértés" vagy az anyagi problémák szakítják félbe. Most mutatok egy egyszerű és pénztárcabarát megoldást erre!

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

2020-02-20

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

A legyengült immunrendszer (vitamin- és mozgáshiány) miatt könnyen megbetegedhetünk! Hogy elkerüljük ezeket a kellemetlen betegségeket meg kell erősítenünk immunrendszerünket. Megmutatjuk, hogyan

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2020-02-19

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2-3 centi a kritikus részekről kezelésenként? Hogyan lehetséges ez? A kavitációs kezelés lényege, hogy a szervezetbe jutva, úgy halad át az emberi test vezetõ közegein, hogy a bõr alatti zsírsejtekkel szemben kíméletlen, miközben a környezõ szöveteket sértetlenül hagyja

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

2020-02-18

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

Bringázni szuper! Egyszerre támogatjuk vele testi és lelki egészségünket. Ha csak munkába járunk vele, már azzal is sokat tettünk egészségünkért, de igyekezzetek sűrűbben használni. Szuper program például ha barátokkal akartok csinálni valamit vagy leugra.

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

2020-02-13

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

A fogfájás igazán megkeserítheti mindennapjainkat, különösen az éjszaka folyamán, hiszen aludni sem tudunk tőle. Hogyan csillapítsuk fájdalmunkat az éjszaka közepén?

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

2020-02-11

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin egy részét a bőrünk állítja elő napfény hatására. A D-hormonnak is nevezett kalciferol nem csupán a csontok egészségére, hanem az egész test működésére kihatással van.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
92 767
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
338 470
Közösség

Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód méregtelenítés