notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezeket az ételeket edd elalvás előtt!

hirdetes

Nem alszol jól? Ezt edd elalvás előtt!

H.Róbert
Ételek a jó alvásért!

Tojás

A tojás az egyike azon kevés ételeknek, amelyek tartalmaznak D-vitamint, ami szintén hatással van az alvásunkra, állítja ezt egy nem régen elvégezett kutatás. 
A kísérletben olyan férfiak vettek részt, akiknek D-vitamin hiányuk volt, illetve olyanok akiknek nem. A kísérlet végén azok, akik D-vitamin hiányban szenvedtek sokkal többször ébredtek fel, és kevésbé volt pihentető az alvásuk, mint azoknak, akik elegendő D-vitaminnal rendelkeztek. Ennek a jelenségnek a pontos oka még nem tisztázott, de valószínűleg a D-vitamin az agyban azokra a neuronokra van hatással, amelyek az alvásunkért felelősek. 

Kesudió 

Egy maréknyi kesudió a napi magnézium szükségletünk 20%-át is fedezheti. A magnézium olyan ásványi anyag, amely fontos az izmok és az idegrendszerünk megfelelő működéséhez, azonban sokunk szervezetében hiányosan van jelen. Ennek hiánya megérződik az alvásunk minőségén is, továbbá a magnézium hiány az egyik okozója a nyugtalan láb szindrómának, amely során éjjel lefekvéskor a lábunkat minden pozícióban kényelmetlennek érezzük. Emellett hiánya görcsöket is okozhat, ami álmunkból felriadva igen ijesztő és fájdalmas tud lenni. 

hirdetes
További nagyszerű magnézium forrás lehet még a spenót, szezámmag vagy a mandula. 

Édesburgonya 

hirdetes

Egy közepes méretű édesburgonya körülbelül 542 mg káliumot tartalmaz, ami a napi szükségletünk 10%-át fedezi. A kálium a magnéziumhoz hasonlóan fontos szerepet tölt be a megfelelő izomműködésnél, így rendszeres fogyasztásával elkerülhetőek a kellemetlen éjszakai lábgörcsök. 
Az édesburgonya kiváló szénhidrátforrás is, ami agyunk számára fontos a korábban említett szerotonin előállításához. 

Kamillatea 

A kamillatea olyan összetevőket tartalmaz, amelyek hozzájárulnak a stressz és az idegesség csökkentéséhez. Természetesen, ha stresszesek vagyunk akkor nagyon nehezen tudunk elaludni, és ha sikerül is valószínűleg nem lesz pihentető az alvásunk, így a kamillatea fogyasztása egy stresszes időszakban nagyon hasznos lehet, ha pihentető és nyugodt alvást szeretnénk. A kamillatea ha melegen fogyasztjuk megemeli a testhőmérsékletünket, majd az utána hirtelen visszacsökken, aminek hatására fáradtság érzet lép fel bennünk. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra