Ezt edd edzés után a szervezet és az izmok utánpótlása érdekében

Ezt edd edzés után

FO
hirdetes

A legtöbb emberben él az a szilárd meggyőződés, hogy „edzés után én már nem eszem semmit, hiszen akkor hiába dolgoztam”. Ez viszont téves elképzelés, és ahelyett, hogy jót tennénk vele a szervezetünknek, kifejezetten kárt okozunk vele. Ha ezt be is láttuk már, és szoktunk enni edzés után, akkor sem mindegy mit és mikor. Amiről most szó lesz, az a közvetlenül az edzést követő időszak, ugyanis a szervezet ilyenkor tudja legjobban és leggyorsabban felvenni a hasznosítandó tápanyagokat.

Ezt edd edzés után, hogy a szervezeted is jól legyen

 

Talán te is pont így gondolod, hogy edzés után már nem szabad enned, pláne nem szénhidrátot. Legfeljebb legurítasz egy fehérje turmixot, mert azt olvastad vagy mondták, hogy az jó, és mindentől mentes és majd szuper módon fogsz izmosodni és formálódni tőle. Azonban tudnod kell, hogy edzés közben az izmaid mikrosérülések sokaságát szenvedik el, és szükség van azok helyreállítására és az energia raktárad feltöltésére.

Sokan elfelejtik, hogy amikor edzenek, hogy az egy megerőltető folyamat a szervezetnek. Ugyanazért fontos a tápanyagok pótlása, tehát a mozgás utáni étkezés, amiért az izmokat is lelazítjuk, lenyújtjuk egy kiadós edzés után. Persze ahogy annak is megvannak a szabályai, hogy mit együnk előtte, úgy arra is, hogy mit érdemes utána.

 

A megoldás: CUKOR!

 

Igen, jól látod, valóban cukrot írtunk! Pedig pont ez az, amit kínosan kerülsz és próbálod minden mennyiségben és formában száműzni az étrendedből, ugye? Pedig a cukor a legjobb barátod, ha az edzés utáni kimerült és kiürült szervezetedet szeretnéd feltölteni. Persze nem javasolt a mértéktelen fogyasztása, mi sem azt mondjuk, hogy mától kezdj el cukrot enni cukorral, hiszen az valóban nem egészséges.

De ha edzés után a fehérjeturmixodba teszel egy keveset, azzal még jót is teszel magadnak. Persze nem a sima kristálycukorra gondolok. De egy kis szőlőcukor nem fog megártani. A lényeg, hogy ne ess túlzásba, hiszen grammokban lesz mérhető az amit el kell fogyasztanod.

hirdetes

 


 

 

Miért olyan fontos a szénhidrát utánpótlás?


Mert edzés után az izmok mint a vákuum, úgy szívják fel a szükséges tápanyagokat. Ezért kifejezetten fontos, hogy ilyenkor, közvetlenül az edzés után pótoljuk gyorsan felszívódó szénhidrátokkal. Mivel ilyenkor az izmaid rengeteg tápanyagot használnak el, főként glikogént, ami ha nem pótolsz megfelelően, akkor az izmaid előbb utóbb saját magukat kezdik el felfalni. Ijesztően hangzik, ugye? Sokkal rémisztőbbnek, mint egy kevés cukrot bevinni a szervezetbe edzés után. Természetesen ha mértékkel fogyasztod, nem kell tartanod az elzsírosodástól. A legtöbben ugyanis ettől félünk, hogy megeszünk két szem szőlőcukrot, és egy óra múlva már esküdözünk, hogy azt bizony látjuk a csípőnkön. Az edzésed után azonban, ha pont annyit töltesz vissza, amennyit a te szervezeted igényel, akkor nem lesz gond.

Ezt edd edzés után, hogy a szervezeted is jól legyen

 

Miért olyan fontos a szénhidrát utánpótlás?

 

Mert edzés után az izmok mint a vákuum, úgy szívják fel a szükséges tápanyagokat. Ezért kifejezetten fontos, hogy ilyenkor, közvetlenül az edzés után pótoljuk gyorsan felszívódó szénhidrátokkal. Mivel ilyenkor az izmaid rengeteg tápanyagot használnak el, főként glikogént, ami ha nem pótolsz megfelelően, akkor az izmaid előbb utóbb saját magukat kezdik el felfalni.

Ijesztően hangzik, ugye? Sokkal rémisztőbbnek, mint egy kevés cukrot bevinni a szervezetbe edzés után. Természetesen ha mértékkel fogyasztod, nem kell tartanod az elzsírosodástól. A legtöbben ugyanis ettől félünk, hogy megeszünk két szem szőlőcukrot, és egy óra múlva már esküdözünk, hogy azt bizony látjuk a csípőnkön. Az edzésed után azonban, ha pont annyit töltesz vissza, amennyit a te szervezeted igényel, akkor nem lesz gond.
 

 

 

 

Mégis mennyi az a pont szükséges mennyiség?


A kérdés jogos, és biztos vagyok benne, hogy mindenkit ez foglalkoztat leginkább. A válasz viszont összetett. Sok mindentől függ, köztük az edzésed intenzitásától és fajtájától, az étrendedtől, a testsúlyodtól, az izomtömeged mértékétől. Ahhoz, hogy biztosan ne lődd túl az adagolást, érdemes konzultálnod személyi edzővel, vagy szakemberrel, mivel a cél a tápanyag utánpótlás, nem pedig az, hogy véletlenül fölösleges cukor kerüljön a véráramba és megdobja az inzulinszintedet. A lényeg, hogy ne félj annyira az egésztől, egy kis szőlőcukor nem árt meg, de még használ is!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 120

Átlagos értékelés: 4.7