notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért nincs értelme a kalóriaszámlálásnak? Hatékony fogyás kalóriaszámlálás nélkül

hirdetes

Miért nincs értelme a kalóriaszámlálásnak (és mit csinálj inkább helyette)?

VN
Fogyás kalóriaszámlálás nélkül

Tippek az eredményes fogyáshoz, kalóriaszámlálás nélkül

1. Válts lassan emésztődő szénhidrátokra

Új diétád első két hetében kezdd el kiiktatni a gyorsan emésztődő szánhidrátokat (finomított cukor, fehérburgonya, kenyerek, stb.) Ezek az élelmiszerek megnövelik az inzulinszintet, aminek köszönhetően zsírsejtjeid inkább elraktározzák a kalóriákat, amelyeket így szervezeted nem képes hatékonyan energiaként felhasználni.

Azonban nem feltétlenül kell búcsút mondanod a szénhidrátoknak, csupán lassabban megemészthető alternatívákat kell találnod helyettük. Ilyenek például a babok és egyéb hüvelyesek, a zöldségek, a gyümölcsök, illetve a jó minőségű zsírok.

Mondj tehát nemet az édességekre, és ha valami finomra vágysz, akkor egyél egy kis tejszínt egész gyümölcsökkel, vagy dobj be néhány falat legalább 70%-os étcsokoládét. A burgonyákat cseréld hüvelyesekre, és ízesítsd őket olívaolajjal.

hirdetes

2. Cseréld a zsírcsökkentett és zsírmentes tejtermékeket teljes értékűekre

A zsírcsökkentett tejtermékek gyártói általában cukrokkal és más adalékokkal teszik laktatóbbá kínálatukat, hiszen valamivel pótolniuk kell a lefölözött zsírokat. Ezzel szemben a teljes értékű tejtermékekben található kalóriákat a szervezet hasznos laktató táplálékként kezeli, ezért kevesebből is jól lakhatunk belőle, mint a cukrozott alternatívákból. Ez a jóllakottság további s megmarad, aminek köszönhetően ritkábban nyitogatod majd a hűtőt.

hirdetes

Szokj le arról, hogy cukorral vagy édesítőszerekkel ízesíted kávédat vagy teádat, és válts teljes értékű, ízesítetlen tejtermékekre.

3. Minden étkezéssel vigyél be egy kis minőségi fehérjét is

Lehetőség szerint minden étkezéskor 85-170 grammnyi fehérjét is. Megfelelő mennyiségekben fogyasztva a fehérje fontos szerepet játszik a súlyszabályozásban, mert egy glukagon nevű hormont szabadít fel (ez segíti a májat a glikogén glükózzá való lebontásában), ezzel ellensúlyozva az inzulint és kiegyensúlyozva a szénhidrátok hatásait.

A fehérjét bármilyen formában beviheted szervezetedbe – ehetsz szárnyasokat, marhahúst, sajtot, tojást, halakat, és persze vegetáriánus alternatívákat is (tofu, tempe, stb.)
 

További diétás tippekért lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés élelmiszer életmód elhízás étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel táplálkozás túlsúly